דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיטה הפשוטה ביותר להצלחת עסק היא להפוך את המנהל למנהיג 

מאת    [ 23/07/2008 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 3221 פעמים ]



השיטה הפשוטה ביותר להצלחת עסק היא להפוך את המנהל למנהיג / מאת יואב ברנזון



מהו ניהול אמיתי?



מעט מדי אנשים מודעים לתפקידו האמיתי של מנהל. בעיני רבים, מנהל נתפס כ"בוס". זה שמנחית פקודות. זה שנובח. זה שקורא את כולם לסדר. זה שמשלם את המשכורת. זה שהוא תמיד עשיר יותר, חזק יותר או סמכותי יותר.



אבל ניהול אמיתי אינו כוח. להפך, ניהול אמיתי הוא משהו אחר לגמרי. ניהול הוא "משהו" נכון. משהו אמיתי. משהו איכותי. משהו זורם ועמוק. משהו נשגב יותר. משהו שמעניק השראה, כוח ותקווה לאחרים. משהו שדורש מנהיגות, דוגמה אישית, עוצמה, אנושיות, רכות וחזון. מנהיג הוא בדיוק המישהו הזה שאליו כולם מסתכלים בהערכה ולא בפחד, מתוך רצון לעזור לו ולא להתנגד לו, ללמוד ממנו ולא להתריס נגדו, לתרום ולהיתרם ממנו, להפנים את דמותו וערכיו ולהפוך להיות למנהיג כמותו.



תפקיד המנהל הוא לשמש מודל של מנהיג



אף אחד לא אוהב להיות זנב לאריות. כל אדם, מטבעו, רוצה להרגיש כמנהיג המסוגל לתרום, להשפיע, להפיק מעצמו את המיטב ולהצליח. זהו בדיוק תפקידו האמיתי של מנהל החברה - לשמש מודל של מנהיגות עסקית ואישית לעובדיו. רק דרך דוגמה אישית, עוצמה רגשית, עידוד, תמיכה, הוגנות, יושרה והשראה יעזור המנהל לעובדיו לבטא את הפוטנציאל המנהיגותי הקיים בהם. רק בדרך זו יציב המנהל את החברה אותה הוא מנהיג על מסלול של הצלחה, צמיחה, מצוינות והשגיות אישית.



מנהלים רבים עושים בדיוק את הפעולה ההפוכה. הם משחיתים את מוסר העבודה הגבוה של העובדים בביקורת ובדיכוי המחשבה העצמאית. הם מדכאים את התקווה הקיימת בליבם של העובדים להצלחה אישית ולמימוש עצמי על ידי הנחתת הוראות שרירותיות והפגנת כוח, על ידי קיצוץ בסמכויות והורדת פקודות סותרות ובלתי מתחשבות. הם פוגעים בערך העצמי של העובדים, בביטחונם ובכבודם כאנשים על ידי זלזול, תובעות, התנשאות והתעלמות מהעובדים כבני אדם. בהרבה מאוד פעולות מודעות ולא מודעות מחבלים מנהלים רבים במו ידיהם במטרות האמיתיות של עצמם ושל החברה שבניהולם. וככל שהחברה גדולה יותר ומספר העובדים הוא רב יותר - כך הנזק שנגרם על ידי מנהל שאינו יודע להיות מנהיג נוגע לחיים של יותר אנשים.



אימון למאמנות (C2C)



אין דרך להפוך עסק כושל לעסק מצליח - מבלי שמנהל העסק יהפוך בעצמו לדוגמה אישית וחיה של העקרונות עליהם הוא מדבר ואותם הוא רוצה לעודד. בוס גרוע הוא אדם גרוע. בוס מדכא הוא אדם מדוכא. בוס שתלטן הוא אדם מסורס. בוס קמצן הוא בוס המאמין במסכנות ולא בשפע. בוס פוליטיקאי וחלקלק הוא בוס חלש המפחד מכוחו הפנימי. בוס כזה יכול ליצור בעסק רק את מה שהוא - לא יותר. למעשה הוא יוצר את העסק רק בדמותו שלו. לעומת זאת, אם הבוס עצמו עובר שינוי יסודי בהערכתו העצמית, בגישתו לחיים, בהשקפת חייו ובסולם ערכיו - נפתחת הדרך האמיתית והיחידה לשינוי כולל ויסודי בחברה כולה.



אימון מנהל או בוס לתפקיד של מאמנות ומנהיגות (Coach 2 Coach) הוא הדרך היעילה ביותר והעמוקה ביותר לחולל טרנספורמציה חיובית במפעל או בחברה. כאשר המנהל לומד להיות מנהל אמיתי - והופך בעצמו למאמן (Coach) של עובדיו - האפקט הוא עצום פי כמה מאשר אדם חיצוני שאינו מכיר את המערכת מנסה לאמן את העובדים לצורות חשיבה חדשות ושונות. שינוי התפיסה והגישה של המפעל או החברה חייבים לעבור קודם כל דרך מנהל החברה או בעליה.



מנהל שיהפוך עצמו למנהיג יביא את חברתו להישגים מדהימים



דוגמה אישית שווה הרבה יותר ממילים. למעשה, דוגמה אישית יכולה לחולל שינוי אף ללא מילים. עצם נוכחותו של אדם בעל שיעור קומה, כושר מנהיגות, איכות, אופטימיות וחזון מחוללת שינוי והתמרה בקרב הכפופים והשותפים לו.



מנהל שהופך עצמו למנהיג בעל עוצמה רגשית ישפיע על חברתו בצורה יוצאת דופן. הוא ידע להניע את האנשים שסביבו. הוא ידע לאחדם סביב מטרה וחזון משותפים. הוא יצליח להלהיב ולרגש אותם. הוא ידאג לעורר אותם למנהיגות אישית משל עצמם - דרך ורק באמצעות הדוגמה האישית שהוא מקרין מתוכו.



וטיפ לסיום: למדו להיות מנהיגים אמיתיים. אם תנהיגו את עצמכם תחילה - תוכלו להנהיג את עובדיכם בקלות ובהנאה רבה ביותר.





יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב