דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגברת הראשונה של אירופה אנגלה מרקל 

מאת    [ 28/12/2005 ]

מילים במאמר: 812   [ נצפה 3493 פעמים ]

אז עברו להם חודש ימים מאז נכנסה לתפקידה , הקאנצלרית החדשה של גרמניה , אנגלה מרקל , ויותר מיום ליום אני מאמין בכוחה שלה להצעיד את אירופה לשינויים גסטרונומיים שהיא צריכה ודורשת אותם ועל אחת כמה וכמה באיחוד הקיים בגרמניה. גרמניה לאט לאט חוזרת להיות המוביל הארצי של היבשת האירופית כפי שהיה צריך להיות מאז ומתמיד אבל ההיסטוריה רצופת מכשולים אשר גרמו לגרמניה לא להיות הגוף החזק באירופה בתקופת המלחמה הקרה שהיא כתוצאה מהמלחמה העולמית השנייה.



מרקל נכנסה בתקופה מאוד קשה לראשות הממשלה הגרמנית , לאחר שקודמה לתפקיד הקאנצלר לשעבר , גרהארד שרודר , פשוט השאיר לה 'מזבלה בחדרה' שהיא צריכה לנקות אותה ולשפץ אותה מחדש ,מה שכמובן היא תעשה, אך הדרך עוד ארוכה לנקות את כול החדר אך היא בדרך הנכונה .


הקאנצלרית החדשה לאחר כניסתה בנובמבר לתפקיד התחילה לייצב את עצמה ולהוביל קו שונה בממשלות מאוחדות בגרמניה ממה שהיה בסוף שנות ה-60 עם ממשלת , קיסינג'ר , שנראה לעין יותר מיום ליום כמה שהאיש היה אדם חלש לעמוד בראש ממשלה בעלת כוח ועוצמה כול כך חזקה באיחוד משמאל ומימין מה שמרקל עושה ביד נוקשה אך גם בעדינות מסוימת כדי לגרום לכולם להבין מי הבוס בגרמניה מכול הבחינות .

אנגלה מרקל התחילה את פגישותיה לאחר שנכנסה לתפקיד ביציאה למוסדות האיחוד האירופי ,בבריסל ,בחיזוק הידידות עם החברים מפריס ובהתחלת ביצוע מדיניות ציר "ברלין-לונדון-וושינגטון" , הפגישה בינה לבין טוני בלייר הוגדרה כטובה עד טובה ביותר , בלונדון התלהבו מאוד מהכריזמה והיכולת שלה לעמוד על דבריה מה שלא עשה בצורה חכמה שרודר בזמנו .

מרקל כבר רשמה לעצמה הצלחות רבות כמו שהזכרתי מקודם , חיזוק הקשרים של מוסדות אירופה בבריסל עם הממשלה בברלין , המשך היציבות בין פריס לברלין במסגרת הנורמליזציה בין המדינות לאחר הפסדו של הקאנצלר הפרו-צרפתי של גרמניה ,גרהארד שרודר , בנוסף התחלתם של קשרים עם לונדון ובניית קשר רצוף בין משכן הקאנצלרים בברלין לבין הבית הלבן בוושינגטון .

בפגישה הראשונה עם הממשל האמריקאי שהיה לקאנצלרית בברלין , הייתה זו מזכירת המדינה , קונדוליסה רייס , שנפגשה לראשונה עם מרקל בתפקידה החדש ואשר היה לה הכבוד לעשות זאת. הדיון לפי רבים וטובים מפרשני גרמניה היה פורה בברלין בראשית דצמבר שהתקיים על רקע מורת הרוח הכללית מהיחס של ארה"ב כלפי עצורים, ועל רקע הזעם על חטיפתו של אזרח גרמני במקדוניה, ככל הנראה על ידי ארה"ב. במסיבת עיתונאים שקיימה אחרי הפגישה עמה, אמרה מרקל לרייס מה דעתה על עינויים ועל חובתן של מדינות דמוקרטיות לדווח זו לזו על מדיניותן. דבריה אלה הובילו להודאה מפי רייס שממשל בוש שגה ביחסו לכמה עצורים.

הכוח והעוצמה שמרקל הפגינה למול מזכירת המדינה , קונדוליסה רייס , וכך שעקב דבריה של מרקל ,מזכירת המדינה ,רייס ,מסרה הודעה כי ממשל בוש שגה ככול הנראה ביחס לכמה עצורים גרמה לעלייה דרמטית במוניטין שלה יותר ממה שהיה עד אז (שהיה יחסית גבוה) למוניטין בשמיים , פרשנים בגרמניה אמרו בטלוויזיה לתוכניות החדשות כי היא "מפריחת החיים החדשים" בגרמניה לאחר תקופת השפל של הקאנצלר לשעבר, שרודר .

המוניטין של הקאנצלרית לא עלה לחינם , היא הפגינה אחידות דעים עם מדינת ישראל למשל מול האיום האיראני , גם היא וגם שר החוץ שטיינמאייר כעסו ע בבונדסטאג ובפגישות מדיניות שערכו כאחד על דבריו של הנשיא האיראני ,מחמוד אחמדיניג'אד , וכן חיזקו את ידיה של מדינת ישראל לחיות בביטחון ובעצמאות , מרקל המשיכה ושלחה מכתב לראש הממשלה ,שרון ,לאחר יציאתו מבית החולים ואמרה כי כניסתו לבית החולים הדאיגה אותה עד מאוד ,מלשכת הקאנצלרית הוסיפו ואמרו כי היא צפוייה לבקר בישראל בסוף ינואר כדי לקדם את היחסים בין המדינות ולראות את המצב הקיים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

מרקל המשיכה את הצעדים החדשים שלה לשינוי מדיניות כאשר הצעד הבא היה , תקציב האיחוד האירופי , לשנת 2007-2013 אשר עמד ליפול לאחר התנגדות של בריטניה וצרפת וחלק ממדינות מזרח אירופה לשינויים מסוימים בתקציב ,הצליחה מרקל לפשר בין כול הצדדים בצורת הפעילות שלה והמו"מ שקיימה בין כולם ובלי מרקל אירופה הייתה נופלת למשבר כלכלי חמור עוד יותר מזה שאין עוד חוקה לאירופה בכך שאירופה הייתה נכנסת לחיות על תקציב חירום שעומד על שנתיים-שנתיים ללא צורך באישור עד 2009 , ההפסדים התקציביים שהיו נגמרים למדינות אירופה עקב כך היו עצומים ואפשר לציין כי ללא תקציב לאירופה הבעיות היו חוגגות , יש מדינות החברות באיחוד שאין באפשרותם להעביר את תקציב המדינה שלהם לאותה שנה בלי לראות מה תקציב האיחוד האירופי מעביר להם וכל זאת הצליחה לפתור מרקל , כול ראשי האיחוד האירופי מסרו לה תודה על הצלחתה לפתור את הבעיות הקשות שלמשל קודמה לתפקיד גרהארד שרודר לא היה מצליח לעשות , עיתונים באיחוד האירופי טענו כי היא גורם חזק ויציב ביותר באירופה בזמן כול כך קצר של פחות מחודש למשל העיתונים מהמובילים בפולין "גאזטה ויבורצ'ה" אמרו בפה מלא - "מרקל, גברת אירופה"

אנגלה מרקל ,מדענית אלמונית , שקפצה לאט לאט מהמזרח הגרמני-קומוניסטי הקדום לעמוד בראש המדינה המובילה את אירופה לא קורה כול יום ,אנשים לא גילו עוד את מרקל אבל כמו שאמרתי תמיד היא צפויה לצאת בהפתעות חדשות מהכובע כול רגע ולא נדע מהם .


ואולי ממשלות אחדות לא עבדו טוב בגרמניה עקב זה שראש ממשלת האחדות לא ידע איך לנהל אותה ואיך להרכיבה אך הסיטואציה הקיימת בלתי נתפסת לעין שאישה ממזרח גרמניה מצליחה להעמיד ממשלה מוצלחת ביותר מאוחדת למדי , רוב מוצק בבונדסטאג ובבונדסראט , והתחלת השליטה שלה על כול אירופה והאיחוד האירופי .


מרקל ללא צל של ספק האישה הראשונה של אירופה ואתם עוד תראו זאת .






רועי גולדשלגר-מתמחה בענייני גרמניה , לשעבר,שגריר כנסת צעירה. חבר נוער העבודה ומפלגת העבודה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב