דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו הסנג'ר של המשפחה? 

מאת    [ 21/07/2008 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 4412 פעמים ]



מיהו הסנג'ר של המשפחה? / מאת יואב ברנזון



ילד של אמא כוחנית



סנג'ר הוא הילד התלותי, החלש והמפוחד של אמא דומיננטית וחזקה. כפי שהיא שולטת באביו, כך היא מעצבת את בנה כדי שיציית לה ויעשה את כל מה שהיא רוצה או מצפה ממנו.



סנג'רים גדלים במשפחות בהם קיימת אימא כוחנית ושתלטנית היוצרת סוג של שלטון נשי בו הגברים נתפסים כאנשים חלשים וצייתניים המספקים ומשרתים את הצרכים של הנשים הדומיננטיות והחזקות.



הסנג'ר - מיהו ומה תפקידו?



הסנג'ר הוא גבר רגיש מדי, טוב מדי ומחונך מדי לציית. לסנג'ר אין דעה משלו, הוא חסר גבולות, הוא תלותי וילדותי מאוד, הוא מחובר מדי לאמא שלו ומפחד ממנה, הוא אינו בטוח עם נשים, הוא עקשן מדי, מוסרי מדי, חלש מדי ונשלט בקלות על ידי נשים.



הסנג'ר בוחר לעצמו בנות זוג אימהיות וחזקות - בדומה לאימא שלו. הוא רואה בהן תחליף לאמא ומצפה מהן לתת לו בסיס לחיים כי הוא לא קיבל את הבסיס הזה מהבית. חשוב להבין, שהסנג'ר רואה עצמו כגבר חלש ואת הנשים הוא רואה באור עוצמתי וחזק בהרבה ממנו, משום שהוא מעולם לא קיבל בבית תחושה של כוח ועוצמה גבריים אלא רק תחושה של ציות, החלשה, מסכנות וצורך לרצות נשים.



פרדוקס הסנג'ר ומאבקי הכוחות בין נשים בעולמו



המאבק המרכזי בעולמו של הסנג'ר הוא בין אימא שלו לבנות הזוג שלו. אימו של הסנג'ר היא אישה שתנסה להרחיק מהבן שלה בנות זוג פוטנציאליות משום שהיא אינטרסנטית ואגואיסטית ואינה מוכנה להתחלק בו עם נשים אחרות. היא מעדיפה שהוא ימשיך להיות שלה, נתון למרותה ומספק את צרכיה היומיומיים כל חייה מאשר "לוותר" עליו לטובת "אישה אחרת" שתתחתן איתו ותנצל אותו כדי להפיק ממנו את כל טובות ההנאה שהיא מקבלת ממנו כרגע.



הפרדוקס של הסנג'ר הוא שמצד אחד הוא נמשך לנשים חזקות כמו אימא שלו אך מצד שני הוא מפחד מהן ובורח מהן. החינוך שקיבל הסנג'ר בבית גורם לו לפחד מנשים חזקות ומנשים בכלל. כתוצאה מכך הוא מתקשה בניהול זוגיות טובה, הרמונית, מחייבת וממוסדת עם נשים משום שהוא גבר מוחלש וחבוט שעסוק בהישרדות העצמית שלו ובמאבקי כוח אינסופיים עם נשים במקום באהבה, בהנאה ובשיתוף זוגי עימן.



וטיפ לסיום: הסנג'ר הוא גבר מסכן, מוחלש, חשדן, סגור וילדותי שגודל בצורה מעוותת ומסרסת על ידי אמא שתלטנית, כוחנית ואינטרסנטית שמנצלת אותו ואינה משחררת אותו.





יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב