דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע הדור הולך ועולה? 

מאת    [ 21/07/2008 ]

מילים במאמר: 346   [ נצפה 2547 פעמים ]

מדוע הדור הולך ועולה? / מאת יואב ברנזון



הדור הולך ועולה



מקובל לחשוב ש"הדור הולך ופוחת" ושהצעירים הם "פחות טובים" מהמבוגרים, בדיוק כפי שמקובל לחשוב ש"פעם היה הרבה יותר טוב מהיום". אלא שתפיסה זו היא מוטעית מכיוון שהדור אינו הולך ופוחת - אלא דווקא הולך ועולה.



לאמתו של דבר, הדור החדש הוא תמיד טוב יותר, מפותח יותר ומוצלח יותר מהדור הישן בדיוק כפי שפעם היה הרבה פחות טוב ממה שקורה היום.



הדור החדש הוא שלוחה מוצלחת יותר של הדור הישן



האבולוציה האנושית מבטיחה את המשך הצלחתו והישרדותו של המין האנושי על ידי כך שכל דור חדש הוא שלוחה מוצלחת ומשופרת יותר של הדור הישן.



שימו לב, הסיבה שהאנושות מתפתחת ומשגשגת כל הזמן יותר ויותר נעוצה בעובדה שכל דור הולך ומתקדם יותר ויותר. מספר האנשים גדל, הטכנולוגיה מתקדמת, יש יותר נוחיות ורווחה בעולם, הילדים הצעירים הם חכמים ומפותחים רגשית ומנטאלית יותר מהילדים בדורות הקודמים והמין האנושי בכללו הוא מפותח ומתוחכם מכל בחינה יותר מאי פעם.



מאבק הדורות - של מי הדרך הנכונה יותר?



ישנו מתח טבעי בין הדורות - של מי הדרך הנכונה יותר ומי למעשה מפותח וחזק יותר? בכל דור ודור ובכל תקופה, הדור הישן מחזיק בתפיסותיו המיושנות ומגן עליהם בעוד הדור החדש מנסה ליישם את גישתו החדשנית ולשנות את העולם. למשל, בעידן המודרני גישת הדור הישן היא שנישואים ולימודים הם הדרך הנכונה ביותר להצלחה בחיים. לעומת זאת, גישת הדור החדש היא שמוטיבציה ואושר הם הדרך להצלחה אמיתית.



לעיתים קרובות, המתח בין הדור הישן לדור החדש מוביל לעימותים ולמאבקים קשים ומרים ביניהם. הדור הישן מנסה לסרס את הדור החדש, לדכא אותו ולכפות עליו את דעותיו המיושנות, בעוד הדור החדש נלחם על קיומו ועל דרכו החדשנית. בחברה תאבת חיים ובמשפחות בריאות - הדור הישן יודע לפנות את מקומו לדור החדש, לקבל את דרכם של הצעירים ולקדם אותם בדרך שלהם. לעומת זאת, בחברות לא בריאות ובמשפחות הרוסות - הדור הישן אינו מפנה את מקומו אלא מסרס את הצעירים, הורס אותם ונאחז בתפקידו עד אין קץ, ובכך גורם להתפוררות החברה והמשפחה והחלשת דור העתיד.



וטיפ לסיום: חלק גדול מהמאבקים המשפחתיים ומהרס משפחות קשור בחילופי דורות לא הרמוניים ומסירוב הדור הישן לתת לדור הצעיר לחיות את חייו בדרכו החדשנית.




יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב