דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה אבא את מחפשת? 

מאת    [ 21/07/2008 ]

מילים במאמר: 877   [ נצפה 2510 פעמים ]

הכירי 4 טיפוסי אבות קלאסיים - וכיצד תזהי אותם מראש? / מאת יואב ברנזון



האבא החברי



מה שמענין את האבא החברי בחיים זה כייף, הנאה, מסיבות, אנשים, אתגרים, טיולים ומסעות. הוא אבא נפלא לילדיו, הוא חבר טוב שלהם והוא כייפי איתם. יתרונותיו - הוא פתוח עם ילדיו, הוא לא שופט אותם, הוא מקבל אותם, זורם איתם, משקיע בהם וקשוב אליהם. חסרונותיו - הוא מתפקד כמו "האח הגדול" ולא כמו אבא של ממש, הוא לא יודע להיות קשוח איתם ולהחדיר להם משמעת, הוא מפנק אותם בלי חשבון והוא נותן להם דוגמה של אבא חסר אחריות, חסר אונים וילדותי.



כיצד תזהי אותו מראש - לאורך כל חייו הוא היה גבר פרוע, משוחרר, זרוק, סתלבטן ונאיבי. הוא שונא לעבוד, הוא שונא מסגרות, הוא מקפיד לעשות רק את מה שהוא אוהב ומכל היתר הוא מתחמק. הוא חסר כיוון בחיים, לא משקיע בקריירה, מזניח את לימודיו, קומבינטור בנשמה ואחד שמקושר היטב לאנשים רבים. ברוב המקרים הוא בוחר אישה כייפית, חברמנית וזרוקה כמוהו או אישה עצמאית, דעתנית ובעלת חוש אחריות מפותח שתגונן עליו, תעשה את כל המטלות האפורות בבית, תעבוד בשבילו ותבנה עבורו את הקריירה.



האבא המצליחן



האבא המצליחן ממוקד בהצלחה האישית שלו. הוא אגואיסט באופיו, ולכן מידת השקעתו בילדיו היא נמוכה ביותר, כמעט שולית. הוא יעשה הכל כדי להיות מספר אחד בתחומו, הוא יחשיב השכלה וידע, הוא יבסס את כוחו על הצלחה חומרית ומעמדית ואת רוב זמנו ישקיע בהאדרה עצמית וטיפוח האגו. יתרונותיו - הוא יספק למשפחתו תנאי מחייה טובים מאוד, הוא ידחוף את ילדיו להצלחה ולא יהיה מוכן לפחות מכך, הוא יאדיר את ילדיו כלפי חוץ ויספר בשבחם לאנשים זרים ולחברים. חסרונותיו - בשעת מבחן או קושי אישי הוא לא ינקוף אצבע עבור ילדיו אלא ישקיע את כוחו רק בעצמו, הוא נוטה להתעלם ולהתנער מהילדים הפחות מוכשרים במשפחה, אין לו סבלנות לטפח את ילדיו והוא ביקורתי מאוד כלפיהם ומצפה מהם לתוצאות מהירות ובלתי אפשרויות.



כיצד תזהי אותו מראש - הוא תחרותי ואינדיבידואליסט מטבעו. אין לו הרבה חברים, הוא חשדן, קנאי, משקיען בקריירה ובהופעתו החיצונית. הוא ישקיע את נשמתו בקריירה ובכל מה שקשור לתדמית החיצונית והחברתית שלו. הוא חרוץ ביותר, למעשה הוא מכור לעבודה בדיוק כפי שהוא מכור להצלחה האישית שלו. הוא נופל לתהומות של ייאוש כאשר הוא חווה כישלון אישי. הוא אינו נותן לאחרים להתקרב אליו, הוא סגור מאוד, מתייעץ מעט עם בת זוגתו ובדרך כלל מחליט עצמאית לחלוטין. הוא זריז ופיקח מאוד ותמיד שומר בקנאות על חשאיות חייו הפנימיים.



האבא הבוס



האבא הבוס הוא אבא פרימטיבי, כוחני, אגרסיבי, מאצ'ואיסטי ושתלטן. הכבוד האישי חשוב לו יותר מכל, ולכן מי שיודע לרצות אותו ולהתחנף אליו - יזכה בקרבתו. לעומת זאת, מי שמאיים ולו במעט על מעמדו כשליט יחיד - יטעם מנחת ידיו. יתרונותיו - יודע לנהל את הבית, להשליט מרות, להחדיר משמעת וסדר לילדיו. מקפיד להפיח בילדיו ביטחון, חוצפה, כוח, נחישות והתמדה. מחדיר לסביבתו הקרובה ולילדיו תחושת הישרדות, יכולת התמודדות עם קשיים וכושר להיאבק ולקחת מהחיים כמה שיותר. חסרונותיו - משפיל את ילדיו ללא הצדקה, פוגע ללא אבחנה במיוחד בילדים הרגישים שבבית, נטול כל יכולת להיות שותף וחבר לילדיו, אינו מוכן לטפח את ילדיו ולהשקיע בהם באופן יומיומי אלא בהזדמנויות נדירות.



כיצד תזהי אותו מראש - הוא כריזמטי, מאוד גברי, חוצפן וחסר גבולות. בכל מקום עבודה שבו הוא יעבוד הוא תמיד יגיע במהירות הבזק לעמדת המנהל. הוא תחמן, יודע להפיל אנשים, לנצל אותם ולסובב אותם. הוא מאיים, מפחיד, משליט טרור סביבו - ותמיד יוצר תחושה של יראה כלפיו. יחסו לנשים הוא ברוטאלי על גבול האלים. הוא מושך אליו נשים חלשות המחפשות כוח והגנה, ונמסות תחת החדות והמהירות שלו. הוא אינו מפחד מאף אחד ומשום דבר. תמיד הולך קדימה ולא עוצר באדום. הוא רואה את עצמו כמלך - ואת העולם כולו שמי שנועד לשרת אותו. הוא בעל פתיל קצר ביותר, והופך בקלות לאלים מילולית ופיזית כלפי כל אדם המאיים או פוגע במעמדו. רוב הזמן הוא מונע מתוך רגשי נחיתות חזקים וכעס.



האבא הביתי



האבא הביתי הוא הנחנח הממוצע. הוא תמיד רוצה להיות "בסדר" והוא פועל בצורה צפויה, כפי שמקובל ומצופה ממנו. הוא טכני, מפחד ליצור יש מאין, אינו יודע לשבור גבולות ואינו מסוגל לפעול באופן עצמאי ונועז. הוא טרף קל בידי אישה חזקה שתנהל אותו, תגיד לו מה לחשוב, מה להרגיש ומה לעשות. הוא לעולם לא ישבור את המסגרת הזוגית, ברוב המקרים הוא בעל ניסיון מועט עם נשים ובדרך כלל הוא יתחתן עם האישה הראשונה או השנייה שלו. יתרונותיו - הוא יעשה כל מה שהאישה תגיד לו, הוא ישקיע בילדים אם ידרשו ממנו, הוא יטפל בהם, יאכיל ויקלח אותם, ירשום אותם לבית הספר ותמיד יקפיד להיות נוכח בכל ההצגות של ילדיו. חסרונותיו - הוא אינו מקרין יחס אישי לילדיו, הוא פחדן, חלש וכנוע ואת המסר הזה הוא מעביר לילדיו - במיוחד לבנים, הוא לא יילחם בשביל ילדיו כי הוא אינו יודע מה זה להילחם, הוא אלוף בהדחקות ומתקשה מאוד לפתח תקשורת פתוחה וכנה עם ילדיו.



איך תזהי אותו מראש - הוא החנון המוכר והידוע שקשה לפספס אותו. הוא לא זז בלי האישור של בת זוגתו ושל הוריו. הוא תמיד יבחר במקצוע מקובל, רגיל ומכובד. הוא לחלוטין לא רומנטי, למרות שהוא מומחה בלעשות מחוות רומנטיות לפי הספר. הוא מאהב גרוע, משעמם ומדכא. הוא חסר ברק בעבודתו, אבל הוא יודע להפתיע ולעקוץ מתחת לחגורה את יריביו. הוא פוליטיקאי מחונן, אדמיניסטרטור מעולה, יוצר סביבו אווירה רגועה של שיתוף פעולה אבל גם של חתרנות מתחת לפני השטח. הוא אינו מסוגל להגיד את האמת בפרצוף ותמיד יפעל בחדרי חדרים ובצורות עקיפות כדי להשיג את מטרותיו.



וטיפ לסיום: כמו שהגבר שלך מתנהג אלייך - כך הוא יתנהג לילדייך.


יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב