דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול תקציבי פרסום נמוכים בגוגל אדוורדס 

מאת    [ 21/12/2005 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 7778 פעמים ]

תכנית הפרסום אדוורדס של גוגל הנה ללא ספק אפיק הפרסום האינטיליגנטי ביותר הקיים כיום לפרסום באינטרנט והבאת גולשים לאתר. בעת השתתפות בתוכנית, למפרסם בגוגל ניתנת האפשרות לנטר את התקציב שלו ברמה הגרנולרית, ולקבל החלטות אותן ניתן לממש באופן מיידי. בשל תכונות אלה ואחרות, נותנת התוכנית הזדמנות לחשיפה נאה גם למפרסמים קטנים בעלי תקציב נמוך, אולם בעת פרסום בתקציב נמוך ישנן אסטרטגיות שונות ופרמטרים שונים אותם יש לקחת בחשבון. במאמר זה אעמוד על אותם פרמטרים ואסטרטגיות למיצוי אופטימלי של תקציב פרסום מוגבל באדוורדס, ולשוני המהותי הקיים בין ניהול קמפיין בתקציב מוגבל לקמפיין בתקציב נדיב.

תקציב מוגבל - הגדרה
ראשית אפנה להגדרתו של תקציב מוגבל: תקציב מוגבל אינו מונח אבסולוטי, ותמיד הנו תלוי בשוק היעד, בכמות החיפושים בו, ובגובה הבידים (ההצעות) של המפרסמים המתחרים. כך למשל, תקציב הפרסום באדוורדס של מפרסם בתקציב נמוך בתחום תחרותי בזירה העולמית יכול לעמוד על 1,500$ בחודש, בעוד תקציבו של מפרסם בתחום נישה בזירה המקומית יכול לעמוד על 50$ בחודש או אף פחות מכך.

אסטרגטגיית הפרסום
המשותף לשני המפרסמים הוא כי ברצונם למצות את תקציבם המוגבל בצורה אופטימלית, ולא להשאיר מקום לטעויות או לבזבוז יתר של תקציבים. כך, בניגוד למפרסמים בעלי תקציבים גדולים, אסטרטגיית הפרסום של המפרסמים בתקציבים נמוכים תתווה השגת מכסימום קליקים במינימום מחיר. משמעות הדבר היא כי כל המשתנים האחרים (כגון מיקום בתוצאות הממומנות, הופעה במלים מסויימות וכו') מאבדים ממשמעותם לעומת שיקול המחיר לקליק.

עצות יישומיות
על מנת להביא למיצוי אופטימלי של התקציב, יש כמובן לפעול באופן אשר לא משאיר מקום לבזבוזים. להלן רשימת הנקודות המומלצות לפעילות בתקציב נמוך:

    •  המלצתי הראשונה היא שימוש בכלים ידניים של גוגל בלבד, והמנעות משימוש בכלים אוטומטיים כמו ה Budget Optimizer ו Automatically optimized ad serving.

    •  לאחר הקמת קבוצת מודעות חדשה וקביעת מלות מפתח, יש לתמחר את התשלום עבור קליק מהנמוך לגבוה, ולהתחיל בקביעת ברירת מחדל של המינימום האפשרי לקבומת המודעות (1 סנט לקליק), ללא התייחסות למיקום בתוצאות החיפוש.
    פעולה זו הנה נכונה, מכיוון שאם אתה מפרסם בתקציב נמוך, בכל מקרה אינך יכול להגיע למכסימום הקליקים האפשריים, ולכן כדאי להתרכז במינימום תשלום לקליק.

    •  לאחר קביעת תשלום מינימלי לקבוצה, יראה גוגל את המלים שאינן ניתנות לפרסום במחיר זה ברשת החיפוש. מכאן, ניתן לבחור את המלים בהתאם לחשיבות שלהן. אין צורך להכניס את כל המלים שרצית לקמפיין, ואין טעם לשלם 10 או 20 סנט לקליק למילה אם אתה יכול להשיג מלים קרובות או הטיות של אותה מילה בעשירית המחיר. על המלים היקרות כדאי לוותר בתור התחלה.

    •  כדאי לבחור באפשרות הופעה ברשת התוכן, וזאת מכיוון שבאופן כללי הקליקים זולים יותר ברשת התוכן, וניתן להשיג יותר לקוחות באותה עלות.

    •  לגבי מודעות המופיעות ברשת התוכן, אין טעם להעלות את התשלום לקליק, שכן גוגל אינו דורש רף כניסה מינימלי לרשת התוכן, אלא מנפה את המודעה מהופעה במסכים בהם ישנם מתחרים עם הצעה גבוהה יותר.

    •  בעת ניסוח המודעות, הקפד על ניסוח "בררני" אשר יסנן את המקליקים על המודעה, שכן התשלום שלך הוא רק עבור אלה שהקליקו על המודעה. אחת מהשיטות הטובות ביותר לעשות זאת היא לציין את מחיר המוצר במודעה, כך שלקוחות שאינם רלוונטיים ינופו עוד לפני ההקלקה.

    •  בכל קבוצת מודעות כדאי לנסות כמה נוסחים על מנת לברור את המודעות האפקטיביות ביותר בעתיד, ולקבל יכולת למדידת יחס ההמרה של כל נוסח בעזרת כלי הסטטיסטיקה של גוגל.

    •  כדאי לנטר את הקמפיין ברמה יומיומית, וזאת על מנת להיות עם "האצבע על הדופק" ולראות אם המודעות משיגות את ייעודן, ואילו מודעות זוכות ליחס ההמרה הגבוה ביותר של גולשים ללקוחות.


בהצלחה!
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס המומחים לשיווק באינטרנט

ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב