דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמודדות העסק עם האטה במשק 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2130 פעמים ]

בתקופה האחרונה מתרבות ההערכות כי המשק הישראלי נמצא לקראת תקופת האטה. תקופה כזו דורשת היערכות והתייחסות מיוחדת מצד העסק הקטן והבינוני, ויכולה, בתנאים מסוימים, להפוך אף להזדמנות עסקית.

משמעותה של האטה, מבחינת העסק, הנה בראש ובראשונה ירידה בביקושים. ירידה זו משמעותית במיוחד בעסקים אשר מספקים מוצרים ושירותים שאינם חיוניים או שניתן לוותר עליהם בקלות יחסית. לירידה זו בביקושים עשויים להתלוות מהלכים נוספים של לחץ מצד הבנקים ומאמצי מכירה מפתים של ספקים, הנמצאים גם הם תחת אותן השפעות.

על מנת להיערך בצורה נכונה לתקופה של האטה כלכלית, יש להרחיב את היכולת של העסק להתמודד עם שינויים בטווח זמן קצר, כלומר: להרחיב את טווח הגמישות שלו. כמו כן יש ליצור רזרבות שיאפשרו התמודדות עם משברים זמניים או ארוכי טווח, ויתנו לעסק את מרחב הזמן הנדרש להשתנות ולהתאים את עצמו לסביבה העסקית החדשה.

ההיערכות הנדרשת של העסק הנה במספר היבטים:

ספקים
o הימנעות מהתקשרויות לטווח ארוך או מחוזים שנתיים הדורשים תשלומים מראש ומשיכת סחורה בהתאם לצורך.
o עמידה וסירוב לעסקאות אשר אין בהן צורך אמיתי מבחינת מכירות העסק, גם אם הן בתנאים מפתים.
o בדיקת יציבותם של ספקים מרכזיים באמצעות מאגרי מידע עסקי.

מלאי
o הקטנת מלאים והחזרת סחורה לספקים במידת הצורך והאפשרות.
o מעבר לשיטות ניהול מלאי ומעקב שוטף אחר רמות מלאי.
o היפטרות ממלאי מת בעסק.

לקוחות
o בדיקת יציבותם של לקוחות מרכזיים באמצעות מאגרי מידע עסקי.
o התאמת רמת האשראי הניתן ללקוח להיקף הפעילות איתו ולרמת הסיכון שלו.
o בדיקת הרווחיות הנגזרת מכל לקוח.

פיננסי
o הכנת תחזית תזרים מזומנים ובחינת נקודות הזמן בהם יידרש מימון לעסק. התזרים צריך להיות מבוסס על הנחות מחמירות לגבי תקבולי העסק.
o מעקב שוטף אחר תזרים המזומנים בפועל.
o יצירת רזרבות כספיות לצורך התמודדות עם תקופות בהן עשויה לחול ירידה בהיקפי הפעילות.
o הימנעות מהשקעות לא הכרחיות אשר עשויות לא להחזיר את עצמן במקרה של ירידה בהיקפי הפעילות או שינויים בסביבה העסקית.
o עדכון הבנק באופן רציף במצב העסק ובצפוי לו. חשוב לזכור כי במקרים מסוימים ניתן לגייס את הבנק לסייע לעסק בתקופות משבר, אך רק כאשר מכינים אותו מראש, שומרים אותו בתמונה ולעולם לא מפתיעים אותו.

שיווק
o בחינה מחודשת של הסביבה העסקית וההזדמנויות העסקיות העשויות לעלות מהשינויים בה.
o דירוג קהלי היעד מולם פועל העסק בהתאם לכדאיות העבודה מולם ובניית תכנית שיווק בהתאם לדירוג זה.
o חשוב לדעת כי בעסקים רבים, תקציב השיווק הנו הראשון להיפגע כאשר קיימים אילוצים כספיים. פגיעה בתקציב השיווק הנה לרוב טעות אשר התשלום עליה הנו בטווח הבינוני והארוך ורצוי להימנע ממנה.

בטווח הארוך, עסק אשר יגלה יכולת שרידות טובה יותר בתקופת האטה, עשוי לצאת ממנה מחוזק ובעל מעמד טוב ויציב יותר בשוק, בייחוד אם חלק ממתחריו לא נערכו כראוי ונפגעו או נעלמו בתקופה זו.
אמיר כבירי הוא יועץ עסקי המתמחה בייעוץ ובליווי כלכלי ועסקי של חברות ועסקים. התמחות בפיתוח עסקי, הקמת עסק, הכנת תכניות עסקיות, גיוס מימון, תכניות הבראה והתייעלות לחברות בקשיים ושירותי ניהול במיקור חוץ
http://www.kabiri.co.il
דוא"ל amir@kabiri.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב