דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להתמודד עם אב מכה? 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2514 פעמים ]

כיצד להתמודד עם אב מכה? / מאת יואב ברנזון



אב מכה - מילולית או פיזית



אב מכה - מילולית או פיזית - הוא אב פגוע ופצוע המנסה לפגוע ולפצוע גם את בניו. אב מכה הוא אב שאינו אוהב את עצמו, ששונא את ילדיו ושמנסה להעביר אליהם את חוסר הביטחון שלו והניכור העצמי שלו. אב מכה יעשה הכול כדי "להוריד" ולהחליש את בניו, משום שמבחינתו הם מהווים איום ישיר ומתמיד על בטחונו העצמי הרעוע ועל תדמיתו הפגועה והחלשה ממילא. כל הצלחה או סיכוי של הצלחה של בניו פירושה כישלון אישי בחייו שלו - כל הישג או סיכוי של הישג של בניו פירושו החמצה אישית בחייו שלו.



בנים שגדלו במחיצתו של אב מכה הם ברוב המקרים בנים שגדלים "בצילו" של אביהם. יש להם צורך אינסופי לרצות ולספק את דרישותיו וגחמותיו של אביהם. הם בעלי נטייה להרס עצמי או בצורה של חוסר אחריות מופגנת או בצורה של אחריות יתר מוגזמת. הם משתדלים כל חייהם להימנע מלהצליח עד הסוף, לחיות את חייהם בצורה שהם אוהבים ומאמינים ולהיות מי שהם ומה שהם באמת רק כדי לא להרגיז את אביהם ולעורר את קנאתו או חמתו.



בנים ואהבת אב



בנים זקוקים לאישור מאביהם, משום שבנים מסתכלים על אביהם כדוגמה. אלא שאב מכה אינו יודע ואינו מוכן לתת לבניו את האישור והשחרור יקר הערך הזה, אישור שילווה אותם כל חייהם ויחזק אותם בזמנים טובים ובזמנים קשים, משום שהוא אינו מעוניין בהצלחתם אלא דווקא בהחנקת קולם האמיתי ובסירוס רגשותיהם.



אב מכה הוא אב שכל חייו סובבים סביב הכישלונות האישיים של עצמו ולא סביב ההצלחות שלו והתקוות שלו. הוא ביקורתי, אלים, לא יציב, מוטרף, בלתי צפוי, פצוע, פגוע, כואב ומיוסר. אין לו רגע מנוחה, אין לו רגע הנאה, הוא מתוסכל מעצמו ושונא את עצמו כל ימיו, משום שהוא מעולם לא ניסה לחיות את חייו באמת, להצליח באמת, לאהוב את עצמו באמת ולהרגיש את עצמו באמת. הוא חי בזיוף עמוק, הוא רחוק מהאוטנטיות שלו, הוא מתוסכל כרונית והוא איבד תקווה להיות מישהו ומשהו - כי עמוק בפנים הוא אינו באמת מאמין בעצמו אלא בתדמית המזויפת שהוא יוצר סביבו.



כיצד להתמודד עם אב מכה?



אב מכה הוא אב שחי בקושי - גם אם כלפי חוץ הוא נתפס כמצליחן - משום שעמוק בתוכו מאמין שהוא מוגבל, שהוא חלש, שהוא לא מוכשר ושהוא לא יוצלח. את המסר העגום הזה הוא מעביר לבניו, וכשאלה מנסים להימנע מהמסר המכביד והפוגע הזה הוא נלחם בהם, כי הוא אינו יודע שום מציאות אחרת ושום אמת אחרת, וכל מה שנותר לו הוא לכפות עליהם את הדרך היחידה והמיוסרת שיש בידיו להציע להם.



הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אב מכה אינה להיכנע לו, להאמין לו או לקבל את עמדותיו התבוסתניות - אלא להיות החברים הטובים ביותר של עצמכם וללכת בכל הכוח והעוצמה בדרך הנכונה, הטובה והאמיתית ביותר להצלחה שלכם. במקום להילחם באב המכה או לחכות כל חייכם לאישור האבהי שלעולם לא יגיע ממנו - יש להילחם באמונות התבוסתניות שלו ולאמץ במקומן ערכים ואמונות חיוביים של אהבה עצמית, מצוינות אישית, חתירה לאהבת אמת ולאושר, מימוש החלומות האמיתיים וביטוי הקול האוטנטי.



וטיפ לסיום: אל תאמינו לשום מילה שאב מכה - מילולית או פיזית - אומר לכם. הוא מדבר אליכם מהמקום הפצוע וההרסני שלו. הקשיבו לקול הפנימי שלכם, לקול החברי, הנכון והטוב שאוהב אתכם מבפנים.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב