דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו כולסטרול רגשי? 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 2807 פעמים ]



מהו כולסטרול רגשי?



כולסטרול רגשי הוא מסכת סמיכה ועבה של פחדים, חששות, ביקורת עצמית, חוסר ערכיות ומוסריות, כעסים עצמייים, קנאה, צרות עין, שליליות, יצריות, חוסר כנות עצמית, הדחקות והכחשות. כולסטרול רגשי הוא תוצאה של הזנחה עצמית. הוא נוצר אצל אנשים שלא אוהבים את עצמם, שלא מטפחים את עצמם ושלא דואגים לניקיון הפנימי שלהם.



מי שאינו מטפל ברעלים ובליקויים הפנימיים שלו - יוצר בתוכו, יום יום ושעה שעה, כולסטרול רגשי. כל עוד הוא אינו מטפל ומנקה את עצמו מהרעל - הכולסטרול הרגשי מקשה על זרימת החיים שלו, בדיוק כפי שכולסטרול בגוף מקשה על זרימת הדם בגוף. ועם הזמן, החיים נהפכים עבורו לקשים, למוגבלים ולמורכבים יותר ויותר.



כיצד כולסטרול רגשי משפיע לרעה על חיינו?



אנשים בעלי כולסטרול רגשי מפסידים מערכות יחסים. הם מתקשים ליצור קשרים בריאים וכנים, והם מתקשים להחזיק ולטפח אותם. יש להם נטייה שיטתית להרס עצמי ולהרס כל מה שקרוב אליהם. אנשים בעלי כולסטרול רגשי הם אנשים שיוצרים תפאורה חיצונית בלבד, כשהכל בפנים אצלם רקוב ונבול.



אנשים בעלי כולסטרול רגשי הם אנשים לא מסופקים שאינם עוסקים במה שהם אוהבים ואינם מניחים לעצמם לחיות את החיים האמיתיים שלהם. אלה אנשים ביקורתיים, עצובים, פסימיים וחסר אמונה. הם מלקים את עצמם על כך שהם "לא כמו כולם" ואינם מניחים לעצמם להיות מיוחדים ולחיות את החיים הייחודיים שלהם.



כיצד להימנע מכולסטרול רגשי?



כדי להימנע מצבירת כולסטרול רגשי ומכל תוצאות הלוואי השליליות המתלוות לכך - עלינו לערוך בתוכנו ניקיון יסודי. עלינו לשחרר את החשיבה השלילית, את הקנאה, את צרות העין. עלינו לנקות את עצמנו מדפוסי פעולה מזיקים, מביקורת עצמית, מכעס, משקר ומעצימת עיניים.



מי שמתחיל לכבד את עצמו, לבצע החלטות אמיתיות ונכונות, לקבל את עצמו ולהיות רך ועדין כלפי עצמו - מונע היווצרות כולסטרול רגשי. מי שמחליט לקחת את החיים שלו בידיים ולממש את החלומות שבהם הוא מאמין - מונע היווצרות כולסטרול רגשי. מי שלוקח סיכונים בחיים והולך אחרי ליבו - מונע היווצרות כולסטרול רגשי. מי שמתחיל לחייך ומפסיק לרחם על עצמו ולכעוס על כל העולם - מונע היווצרות כולסטרול רגשי. מי שמחליט לחיות את החיים שלו, ולא את החיים של מישהו אחר - מתחיל להזרים דם חדש ובריא לגופו.



וטיפ לסיום: אל תמתינו עד שהכולסטרול הרגשי יכריע אתכם ויחסום את כל עורקי החיים שלכם. הקדימו תרופה למחלה והתחילו כבר היום לממש את החיים שעליהם אתם חולמים.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב