דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האזעקה הופעלה, והמבוטח לא הגיע לעסק 

מאת    [ 20/07/2008 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2652 פעמים ]

באחד הלילות פרצו אלמונים לבית העסק של שי אהובי. בפריצה נגנבו למעלה מאלף רכיבים של מערכות שמע ואביזרי רכב.

אהובי היה מבוטח בחברת הביטוח מנורה.

זו האחרונה שלפה התחייבות חתומה בידי אהובי, התחייבות בנוסח סטנדרטי, נוסח שעליו חתומים גם מבוטחים רבים אחרים של מנורה.

ההתחייבות מופיעה באותיות קטנות, בעמוד 8 של טופס דו"ח הסוקר, הנשלח לעסקים המבקשים להיות מבוטחים במנורה.

בהתחייבות מאשר אהובי, כי בכל מקרה בו תתקבל קריאה מחברת המוקד, הוא יגיע תוך זמן סביר לבית העסק כדי לפתוח אותו ולבצע בתוכו ביקורת פנימית יחד עם סייר חברת המוקד.

במקום למהר ולהגן על רכושך כאשר קיבלת קריאה מהמוקד, נזפה מנורה באהובי, העדפת להמשיך ולהתכרבל תחת השמיכה. בוש והכלם. לא חשבת עלי מתחת לשמיכה. ממני לא תראה כלום.

אהובי נאלץ לפנות לעזרת בית משפט השלום בתל אביב.

במשפט העיד אהובי בגילוי לב כי השיחה עם המוקד נעשתה בשעות הקטנות של הלילה "לא מתוך הכרה אלא מתוך שינה". הוא לא היה ער דיו למשמעותה. למחרת אפילו הלך לבית עסקו כרגיל, כאילו לא נפרץ העסק. על דבר הפריצה נודע לו מהמחסנאי. אהובי הוסיף כי בעבר, כשהוזעק באמצע הלילה, התייצב מייד בבית העסק.

השופט אליהו קידר מצא את עדותו של אהובי מהימנה. אין מדובר באדם האדיש לבית עסקו עד כדי התעלמות מפורצים המרוקנים את תכולת עסקו.

קיימים מצבים בחיים, מוסיף השופט, בהם אדם משוחח עם חברו בשעה כה מאוחרת ובנסיבות אישיות מסוימות, כך שאין הוא זוכר יום לאחר מכן מה שביקש ממנו חברו. "בתוך עמנו אנו וכולנו בני אנוש".

מעבר לכך, ההתחייבות לבוא לבית העסק רשומה באותיות מודפסות, הקטנות באופן ניכר משאר האותיות המודפסות על גבי הדו"ח. גם הסוקר שהחתים את אהובי על ההתחייבות לא יכול היה לזכור אם הדגיש בפניו את העובדה שאם לא יגיע לבית העסק תישלל ממנו הזכות לתגמולים.

לאור כל אלה, החליט השופט, מנורה אינה יכולה להסתמך על העובדה שמבוטחה לא הגיע לבית העסק כדי לשלול ממנו את תגמולי הביטוח.

יחד עם זאת, מוסיף השופט, אהובי לא הוכיח כי אם היה מגיע לבית העסק לא היה מסוגל למנוע את ריקון בית העסק. "יכול ויקרה מצב בו עצם הגעת המבוטח לאזור הפריצה תגרום לבריחת הפורצים ולנטישת השלמת העבירה".

"לכל מעשה ישנה תוצאה ועסקינן בתביעת תגמולי ביטוח מאת מבטחת. לא יהיה זה נכון לקבוע כי אי הגעתו של המבוטח לבית העסק הנה תוצאה של מציאות שאינה בשליטתו. לפיכך אני קובע כי אשמו התורם ואי הקטנת נזקיו עקב הפריצה של אהובי מסתכמים בשיעור של 20% אותם יש להפחית משיעור תגמולי הביטוח המגיעים לו".

מסמך 632

משרד עו"ד חיים קליר מתמחה בייצוג והופעה בבתי המשפט, במשפטי ביטוח ונזיקין. לפרטים נוספים ראה באתר המשרד http://www.kalir.co.il
המשרד ממוקם בבית שרבט, רחוב קויפמן 4 ת.ד. 50092 תל אביב 61500.
טלפון: 03-5176626, פקס: 03-5177078.
סלולארי: 054-4400005
למשרד סניפים במודיעין: 08-9714884
ובחיפה: 04-8524531



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב