דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כשאקדח המחירים מפספס 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2262 פעמים ]

זה מה שקרה היום בסופר השכונתי . ביום הקניות המשפחתי [בסוף השבוע] אנו משוטטים בין מדפי ה"סופר" לפעמים עם רשימה מוכנה מראש, לפעמים בלי, ומורידים מהמדף את המצרכים המבוקשים. בדרך כלל זה תהליך די אוטומטי. לוקחים מהמדף שמים בעגלת הקניות ובסוף הסבב בין המדפים, ניגשים עם עגלת הקניות העמוסה יותר או פחות לקופה .

 מתי התהליך לא כל כך אוטומטי? בדרך כלל כשלא מוצאים את המוצר המבוקש במקום בו הוא צריך להיות. אז מתחילים לחפש ולהקדיש מעט יותר תשומת לב. בסופו של דבר המוצר נמצא שם אבל בשורה השנייה על המדף ועוד מיקומים כאלה. בפעם האחרונה בה ביקרנו בסופר השכונתי שלנו , לא מצאנו את המוצר אותו חיפשנו במקומו הקבוע. מסתבר שהוא הוזז מעט ממקומו. לאחר שמצאנו אותו ונרגענו ? העפנו מבט אל פתקית המחיר  שהודבקה עליו וראינו כי הוא בערך בגובה המחיר ששילמנו בחדשים האחרונים . היה עוד מוצר שלא הושם במקומו הנכון על המדף.. המוצר השלישי היה דווקא במקומו הרגיל אך פתקית המחיר שהייתה מודבקת עליו הייתה בסכום נמוך יותר מפתקיות מחיר האחרות על אותו מוצר, באותו מדף. לקחנו את המוצרים עם פתקית המחיר הנמוך יותר.

 לאחר שקיבלנו את חשבון הקופה בדקתי את החיוב לגבי המוצרים הללו. לא הופתעתי לגלות שחייבו את החשבון בסכום גבוה יותר ממה שהיה רשום על פתקיות המחיר. הקופאית חייכה במבוכה. " זה לא אני", הסבירה " החיוב מחושב על פי הסכום הקבוע ב"ברקוד" של המוצר , "לנו הקופאיות אין שליטה על כך". "אז מה עושים"? שאלתי . "גש לעמדת המנהל" יעצה הקופאית. כך עשיתי. העובד שבעמדת המנהל ביקש לראות את החשבון ואת הרשום על גבי המוצרים. לא אמר מילה ניגש לקופה הקליד שם מה שהקליד והחזיר לי את ההפרש במזומן.

 אז למה אני מספר כל זאת? מפני שהתופעה שתוארה אופיינית לתקופות בהן ישנן העלאות מחירים חדשות לבקרים. את המחיר החדש מעדכנים ברשת על פי ה"בר קוד" במחשב המרכזי. אבל זה לא מספיק כי החוק מחייב להציג מחיר על כל מוצר והוא המחיר שבתוקף. כאן נכנס לפעולה "אקדח המחירים" . בתקופה האחרונה נתקלתי בו ובעובד המפעיל אותו די הרבה פעמים. לפעמים ישנם מספר עובדים האוחזים כל אחד ב"אקדח מחירים" כזה עוברים בין המדפים ומתקתקים את המחיר החדש על כל פריט. לעיתים הם מתקתקים את המחיר החדש רק על המוצרים שהם מוציאים מהמחסן על מנת לחדש את תצוגת המדפים. כך או אחרים, כיוון שמדובר באלפי מוצרים פוסח לא פעם ה"אקדח" על מוצר אחד שניים או שלשה ואלה נשארים על המדף כשעליהם מודבקת תווית המחיר הקודם, לפני ההעלאה.  בדרך כלל החיוב בקופה נעשה על פי הערך שעודכן בברקוד וכולל את ההעלאה האחרונה במחיר.

לקונים רבים אין סבלנות לעבור על סרט החשבון הארוך, כמיוחד כשבצעה קניה גדולה, ולבדוק את חיוב הקופה מול תווית המחיר על המוצר. אם ישנו חיוב יתר, יש לדרוש את ההפרש. חשוב וצריך  לבדוק.. לפעמים זה משתלם. אפילו שלהתעשר מכך אין סיכוי.

מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לשלשה
פורסם גם באתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב