דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוד ההצלחה של הגבר העוצמתי והאישה המשוחררת 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 806   [ נצפה 4655 פעמים ]

המקור היסודי לבעיות הזוגיות



הבעיה הבסיסית המשותפת לכמעט מרבית הזוגות היא חוסר שלמות עצמית. רוב האנשים אינם שלמים עם עצמם. הם אינם מפתחים את הפוטנציאל שלהם, הם אינם מודעים לעוצמות שלהם והם נוטים להזניח את החולשות והנכויות שלהם עד כמה שהם יכולים. וכך הם מוצאים את עצמם מרבית חייהם בעמדה חד צדדית וחד ממדית של עצמם: כך למשל, ישנם גברים אינטואיטיביים ורגישים שחסרים כישורים מעשיים ופרקטיים. ישנן נשים גבריות ותכליתיות שאינן יודעות כיצד להיות רכות ורוחניות. ישנם גברים שכלתנים ורציונליים שאינם יודעים לבטא רגש, וישנן נשים יצירתיות ורגישות המתקשות למצוא את היציבות והקרקע.



חוסר שלמות עצמית מוביל באורח בלתי נמנע למצב בו אנשים בוחרים אחד את השני לפי התכונות המשלימות שלהם. כך למשל, אישה שכלתנית ופשרנית תתחבר לגבר יוזמתי ויצירתי. גבר מבולבל ומוחלש יחפש אחר האישה החזקה והתכליתית שתדע לדחוף ולנהל אותו בחיים. גבר חזק ושתלטני יחפש אישה רכה וצייתנית. אישה רוחנית ויצירתית תחפש לה גבר חומרני ויציב. העובדה שכל הזוגות הללו מנוגדים היא שגורמת להם להימשך אחד לשנייה מלכתחילה. סיבת המשיכה ביניהם היא תמיד אותה הסיבה - הרצון להיות שלם, אלא שהדרך לעשות זאת היא שגויה - דרך בן הזוג במקום מבפנים.כלומר דרך מישהו שהוא מנוגד להם - במקום מתוך עצמם.



הגבר העוצמתי



מהו ההבדל בין גבר עוצמתי לגבר חלש? גבר חלש הוא גבר חד-ממדי. כשאומרים גבר חד-ממדי מתכווננים לגבר שהוא רציונלי ואטום או לגבר שהוא רגיש ותלותי. כך למשל, גברים מאצ'ואיסטיים הם גם גברים חלשים, שכן לא החוזק החיצוני הוא הקובע את עוצמתם אלא דווקא השאלה האם הם מסוגלים להיות חד ממדיים או רב-ממדיים. גבר "חזק" או מאצ'ואיסטי הוא גבר חלש ביסודו שכן מעבר להפגנת שרירים ונוקשות - הוא אינו יודע להיות חלש או להשתמש ברכות שלו בעת הצורך. באותה המידה, גבר "נשי" ורך הוא גבר מוחלש ומסורס לא בגלל שהוא אינו בעל שרירים או גבריות דווקא, אלא בגלל שהוא אינו מיומן מספיק ביכולת לעשות שימוש רב ממדי בנוקשות וברכות שלו - בהתאם לצורך.



העקרון המגדיר גבר כגבר עוצמתי הוא המרחב הפנימי בו הוא חי. לגבר עוצמתי ישנן יכולות מגוונות. גבר עוצמתי הוא אדם רב-גוני ורב-תחומי המסוגל לשלב ולחבר בין נוקשות לרכות, בין רציונליות לרוחניות, בין חומר לפילוסופיה, בין רגש ואהבה לחומרנות וכסף. החופש הזה לנוע בין הממדים השונים של החיים מעניק לגבר העוצמתי את העקרון החשוב ביותר בחיים - כוח הבחירה. מי שמסוגל להיות רק שוביניסט או רק פמיניסט נגוע בחד-ממדיות ובנוקשות. לעומת זאת, היכולת להיות גמיש ואלסטי היא עוצמה אדירה המאפשרת להצליח בכל תחומי החיים.



האישה המשוחררת



באותה המידה, אישה המשוחררת מהתפקידים החברתיים הקלאסיים המוטלים עליה - היא אישה בעלת עוצמות וכוח. בין אם אישה בוחרת להיות "האישה הקטנה" או "האישה של" ובין אם היא בוחרת להיות "האישה החזקה" או "הפמיניסטית", כך או כך היא אישה חלשה ולא משוחררת. אישה משוחררת היא אישה טבעית ואמיתית. היא אינה כבולה לאורח חיים אידיאולוגי מסוים. היא אינה צריכה להוכיח כל הזמן כמה היא חלשה ורכה כדי לעמוד בציפיות של הגבר שלה, אך היא גם משוחררת מהצורך להוכיח כל הזמן עד כמה היא טובה יותר מגברים וכמה יש לה ביצים גדולות וחזקות מהם.



אישה משוחררת אינה מחזיקה באידיאולוגיה ספיציפית. היא משוחררת לעצמה. היא טבעית - כפי שהיא. היא מקבלת את עצמה ללא הגדרות סטראוטיפיות. היא משוחררת להיות כל מה שבא לה, מבלי לתת חשבון האם דרכה "מתיישבת" עם "שיטת חיים" או פילוסופיה כלשהי. האישה המשוחררת מניחה לעצמה לפעול על פי התחושות שלה, הרגש, האינטואיציות והשכל שלה. היא מבססת את חייה על חופש ועל אמת - דבר שמשחרר אותה לחיים שלה ולא לחיים שאולים שנקבעים על ידי אחרים.



הזוג העוצמתי



פרגון, כבוד הדדי והערכה אמיתית בין בני זוג יכולים לנבוע רק ממקום של שלמות ואושר. אנשים חצויים, חד-ממדיים וחלשים אינם מסוגלים לפרגן לבני זוגם באמת. זו הסיבה שמרבית הזוגות נמצאים בתחרות בלתי פוסקת האחד עם השני. החשש שבן או בת הזוג יגלו לפתע את כוחם וישלחו כנף מהקן הזוגי מדירה שינה מעיני נשים וגברים רבים בעולם. הפחד מהעוצמה הפנימית הוא משתק. רבים חוששים מפני השלמות הזו, כיוון שהיא תותיר אותם לבד ללא זוגיות. זו הסיבה שמרבית הזוגות בוחרים את בני זוגם כדי שאלה ישלימו אותם, וכך הם מנציחים את העובדה שהם ובני זוגם ישארו חצויים, חלקיים ומוחלשים.



לעומת זאת - הזוג העוצמתי מנהל את חייו ממקום אחר לגמרי. הוא מנהל את חייו ממקום של עוצמה ושלמות. ומהמקום הזה ישנה בחירה וחופש. ניתן לפעול ביחד וניתן גם לחוד. אין חוקים נוקשים אלא עקרונות גמישים. התקשורת פתוחה ואמיתית בין בני זוג עוצמתיים - כי אין בהם חשש מהאמת. ישנו פרגון אמיתי ביניהם, כי הזוג העוצמתי מחפש אחר גדילה וצמיחה תמידית ואינו חושש משינויים רצופים ומאתגרים. לזוג העוצמתי ישנה הערכה הדדית אמיתית - כיוון ששניהם באים ממקום של הערכה עצמית, והערכה עצמית היא הבסיס היחיד להערכה לאחרים. למעשה, הזוג העוצמתי משקף את מודל הזוגיות המודרני - זוגיות שיוויונית באמת, חופשית, נטולת פוזה, משתפת, הדדית, משוחררת, בעלת איכויות של עוצמה, כוח, שקיפות, אמת וגדילה בלתי פוסקת.



וטיפ לסיום: אל תבחרו בבן זוג שישלים אתכם מבחוץ - השלימו את עצמכם מבפנים. היו כל מה שפחדתם תמיד להיות, ותגלו לא רק את השלמות שלכם אלא גם את היכולת לחיות בזוגיות שלמה וחופשית.
יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב