דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנו ללב ולא לשיקולים הרציונאליים להוביל אתכם בבחירת בני זוג 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 1991 פעמים ]

רשימת חסרונות ויתרונות



אנשים רבים איבדו את הקשר לעצמם ולתחושות הבסיסיות והפשוטות שלהם. בבואם להחליט לגבי בחירת בן זוג, הם כה מותנים להגיון ולחשיבה שהם הופכים גם את האהבה לעוד עסקה בעלת יתרונות וחסרונות. הם עורכים לעצמם טבלת אהבה כדי לראות את היתרונות והחסרונות של הקשר מול העיניים, כאילו בדרך זו יוכלו לקבל הכרעה נכונה. אך לא זו הדרך. באהבה זה צריך להרגיש לנו נכון. באהבה זה צריך להתחבר לנו למקום עמוק ורגשי. שיקולים רציונאליים אינם קשורים לאהבה.



טבלאות אהבה הם הדבר הגרוע ביותר שניתן לעשות, כי זה בלתי אפשרי לפרק את האהבה שלנו לגורמים. אהבה היא משהו שלם. שיקולים רציונאליים לא יהפכו את האהבה שלכם לשלמה ולאמיתית יותר. אינכם זקוקים לצידוק הגיוני כדי לאהוב. באהבה- או שאתם אוהבים או שלא. זכרו, אהבה היא דבר פשוט ובסיסי ביותר - אל תסבכו אותה.



מה שטוב על הנייר - לא בהכרח טוב במציאות



מי שבוחר בן או בת זוג על סמך טבלת אהבה - מנסה לשכנע את עצמו בצורה הגיונית מדוע עליו להיות או לא להיות בקשר. הוא עורך רשימת יתרונות וחסרונות כדי לבצע "מאזן סופי". אלא שאהבה אינה מאזן של רווח והפסד, אלא הרגשה כוללת. אם אינכם באמת אוהבים מישהו ומקבלים אותו בשלמותו - העובדה שהוא תורם לחייכם, שהוא נחמד ו"טוב", שהוא מבוסס ושהוא נראה חמוד לא תשנה את מה שאתם מרגישים מבפנים כלפיו. השיקולים הרציונאליים רק יטעו אתכם, כי הם מסיטים אתכם מהפנימיות שלכם אל החיצוניות של החיים. השיקולים הרציונאליים רק יסבכו לכם את החיים וירחיקו אתכם משלמות, מאושר, משמחה ומאהבה אמיתית.



יש להבין שאהבה היא תופעה סובייקטיבית ואישית לחלוטין. אי אפשר למדוד אותה במונחים אובייקטיביים. לכן, שידוך טוב על הנייר אינו בהכרח שידוך טוב לחיים. החיים אינם מעבדה - החיים זה מה שאנחנו מרגישים מבפנים. ואם אנו מרגישים חסרים ולא שלמים עם בן או בת הזוג שלנו, במקום להילחם בכך בכוח - מוטב שנקבל זאת בפשטות, מוטב שנקבל את עצמנו, מוטב שנקשיב ללב שלנו.



אהבה ממבט ראשון אינה פזיזות אלא דבר נכון ובריא



דברים טובים ונכונים עבורנו הם בדרך כלל דברים שמתחברים אלינו בטבעיות ובשלמות. כשמשהו מרגיש לנו טוב, נכון ושלם - הוא בדרך כלל אכן כך. וכשההרגשה הזו אינה שם - היא כנראה גם לא תקרה. ספונטאניות מקפלת בתוכה חכמה רבה. כשאנו אוהבים משהו - התגובה החיובית שלנו היא כמעט מיידית. זה לא צריך לקחת שנים כדי להבין אם אנחנו אוהבים מישהו או לא. לא צריך לעשות דוקטורט כדי לענות על השאלה הזו. אהבה היא שאלה פשוטה. אהבה היא שאלה כמעט מיידית.



אהבה ממבט ראשון מעידה על בריאות של חיבור וקשר. החיבור המיידי מעיד על זרימה, על נכונות, על רצון הדדי ועל טבעיות. במקום לעשות טבלאות אהבה בדקו את עצמכם, את הרגשתכם. האם אתם שלמים עם הקשר שלכם, האם אתם מקבלים את בני הזוג שלכם, האם טוב לכם או האם אתם מתפשרים בגלל שיקולים רציונאליים. זכרו, מי שאוהב ומאושר עם בן הזוג שלו - אינו זקוק לשום טבלת אהבה. מי שזקוק לטבלאות ולנוסחאות כדי להבין האם הוא אוהב או לא הם אלה שאינם משוכנעים מבפנים שהם עושים את הדבר הנכון. הם אלה שאינם בעצם אוהבים דרך הלב אלא מנסים לאהוב דרך הראש.



וטיפ לסיום: לפני שאתם כופים על עצמכם לאהוב דרך הראש - בדקו מה הלב שלכם אומר לכם.

יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב