ויטמינים (Vitamins)-ויטמינים לחיים בריאים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ויטמינים (Vitamins)-ויטמינים לחיים בריאים 

מאת    [ 19/07/2008 ]
מילים במאמר: 464   [ נצפה 2863 פעמים ]

 
 

ויטמינים (vitamins) הם רכיבים חיוניים רבים המצויים במזון ובלעדיהם לא ייתכנו חיים. הויטמינים הם קבוצה של תרכובות אורגניות בעלות פעילות ביולוגית חיונית לתפקודו התקין של החי ולבריאותו.

הויטמינים נחוצים לגוף בכמויות זעירות של אלפיות עד מיליוניות הגרם .חוסר בויטמין זה או אחר גורם למחלות אופייניות בגוף האדם .

נהוג לסווג את הויטמינים לשתי קבוצות על פי מסיסותם

.1 - ויטמינים המסיסים בשומנים k.   e    . d   .    a   

.2 - שומנים המסיסים במים           c    .         b ויטמינים המסיסים בשומניםהם מסתפחים אל השומנים בכל תהליכי העיכול , הספיגה , ההובלה והאגירה בגוף .

כל ליקוי או מחלה הקשורים לתהליכים אלה חוסר אנזימים המשתתפים בעיכול השומנים או שלשולים עלולים לפגוע בזמינותם של ויטמינים אלה ולגרום לחסר בהם.

לעומת זאת צריכת יתר בויטמינים אלה עלולה לגרום להצטברותם בגוף יחד עם השומנים ולגרום להרעלה.

ויטמינים אלה אינם נפגעים בחום ובבישול . ויטמינים המסיסים במיםמרביתם אינם נאגרים בגוף , הם מופרשים בשתן מסיבה זו חייב האדם לצרוך אותם בקביעות ואין סכנה לאגירת יתר בגוף . ויטמינים אלה נהרסים בבישול , בחום גבוה , באור , וכן באחסון ממושך .

דיאטה מהירה, נשים הרות , מניקות , חולים קשישים ואנשים שתזונתם לקוייה .הויטמין מקורות תפקידים חוסר גורם ל...

צריכה מומלצת ויטמין - a כבד , חלמון ביצה ,חלב מלא,שמן דגים ,ירקותופירות צהובים בעיקר גזרהויטמין -דרוש לצמיחה ובניית העצמות והשיניים הוא דרוש לראייה טובה והוא מגן על העור הוא חיוני לניצול מרכיבי המזון ע"י הגוף.

עיוורון לילה רגישות לאור התיבשות רקמות ריריות זיהומים, עיוורון נער 1000 מק"ג נערה 800 מק"ג ויטמין -b6 כבד עוף, דגים, תירס,  דגנים מלאים, ביציםקטניות דרוש ליצור תאי הדם האדומים דרוש לעור בריא ודרוש לעיכול תקין.

אנמיה חולשה עייפות חוסר שינהנער 2 מ"ג          

נערה 1.5 מ"ג 

ויטמין -b12 מהחי בלבד, כבד מוצריבשר, עוף, ביצים חלב, גבינה.

תפקידו הוא נחוץ לתחזוקת מערכת העצבים וליצירת תאי דםאדומים. אנמיה הפרעות נפשיות בלבול

נער ונערה 2 מק"ג ויטמין - c מהחי בעיקר מהכבדברוב הפירות והירקות הטרייםובעיקר בפירות הדר, תות שדה עגבנייה כרוב .

ויטמין זה חשוב לתחזוקה של העצמות ושיניים וחניכיים ודרוש לחיסוןהגוף ולריפוי פצעים מחלת צפדינה עייפות , חולשה, דימומים מתחת לעור, פגיעהבחיסון נער ונערה 60 מ"ג ליום ויטמין - d הוא מצוי בכבד ,בחמאה, שמן דגים, חלמון ביצה חלב, הערה : לתינוקות נותנים עד גיל שנה שתי טיפות של ויטמין d+a ויטמין -d חיוני לויסות מאזןהסידן בדם ובעצמות הוא חיוני לבניית העצמות והשיניים.

מחלת הרכבת עצמות רכות 10 מק"ג = 400 יחידות בן לאומיות ויטמין - e אגוזים, זרעים, דגנים, שמן צמחי , שמן דגים , ירקותעליים.

חיוני למבנה בריא של התא מסייע למניעת מחלות עיניים ומונעחוסר דם (אנמיה) פגמים בתאי הדם האדומים.

פגיעה במערכתהעצבים.נער 10 מ"ג       

נערה 8 מ"ג 

ויטמין - k מצוי בירקות ירוקים , בשמן תירס, סויה, כבד, מוצרי חלב, בשרופירות הוא דרוש לפעולה תקינה של מערכת קרישת הדם ליקויים בקרישת הדם.

נער 65 מק"ג    

נערה 55 מק"ג 

ויטמין - 1b גרעינים , אורז מלא, קמח מלא, קטניות, שמרים. מהחיאיברים פנימיים כבד, כליות, לב משתתף בעיכול הפחמימות והפקת האנרגיה.

מחלת הברי ברי חוסר תיאבון הפרעות עיכול חולשה, בלבול.

נער 1.5 מ"ג     

נערה 1מ"ג 

 

ד"ר קובי עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן אישי. תוספי מזון לספורטאים, אבקות חלבונים, ואבקות לעלייה במשקל. כתב את הספרים: 1. אבן הפינה בתחום פיתוחהגוף. 2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי. 3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב