דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהיכן נובע הצורך לבגוד ומה הוא משרת? 

מאת    [ 19/07/2008 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2818 פעמים ]

תקיעות ומעצורים בחיים

הצורך בבגידה אינו נולד יש מאין וללא כל סיבה. בגידה נולדת על קרקע של תקיעות בחיים בכלל ובחיי הזוגיות בפרט. בגידה נולדת על בסיס הרגשה חריפה של מעצורים פנימיים, חוסר אונים ותחושה של נחיתות מול בן הזוג. הצורך בבגידה גדל ומתעצם מתוך תחושה של חוסר סיפוק, תסכול, חולשה והרגשה של "מה הטעם" בחיי האהבה או בחיים המקצועיים. כאשר בן זוג מוצא את עצמו במצב שבו "אין עם מי לדבר" בצד השני - נולד הדחף לפתור את הקושי מחוץ למערכת היחסים, ומשם הדרך לבגידה היא קצרה למדי.

לכולנו ישנו צורך לגדול ולהתקדם. לכולנו יש צורך לבטא את עצמנו. בן זוג שלאורך זמן נמצא במצב של תקיעות ומעצורים בתוך הזוגיות - יחפש בקדחתנות אחר דרכים להימלט מהמלכודת בה הוא נתון. אחת הדרכים הללו היא בגידה.

בגידה נובעת מהרצון לגדול

בגידה מתרחשת כאשר אין עוד משיכה מינית בין בני הזוג וצד אחד מחליט להמשיך ולגדול מבחינה מינית כדי לבטא את המיניות שלו. בגידה מתרחשת כאשר אין עוד תקשורת הדדית ומכבדת בין בני הזוג וצד אחד מחליט שהוא רוצה לגדול מבחינה תקשורתית כדי לבטא את עצמו בצורה איכותית. בגידה מתרחשת כאשר אין עוד שיתוף ואמון בין בני הזוג אלא הכתבה ודיקטטורה של אחד מבני הזוג והצד השני מחליט שהוא רוצה לגדול ולזכות מחדש באוטונומיה אישית ובעצמאות.

הרצון לגדול דוחף אנשים לנסות ולפתור את הבעיות הזוגיות שלהם - תחילה בתוך המערכת הזוגית. אך אם ניסיון זה אינו מצליח, אנשים מחפשים את הגדילה בחוץ. בכל מקרה, יש לזכור שהדחף לצמוח ולגדול הוא חזק ביותר. הוא דוחף אנשים - גם אם הם היו מעדיפים לעצום עיניים ולהישאר במצבם הנוכחי. לכן, כדי להימנע מבגידה ומהצורך באקט חריף שכזה יש להיות קשובים לעצמנו ולצורך שלנו לגדול.

מי שמזניח את עצמו - מגדיל את הסיכוי לבגידה

מי שמזניח את תהליך הגדילה שלו ואינו קשוב מספיק לעצמו - מגדיל את הסיכוי שהזוגיות שלו תעבור משבר, ואולי אף בגידה. מי שנותן לעצמו להתדרדר ואינו מטפל בצורך שלו לצמוח, להשתפר, להתחזק ולהתמודד עם הפחדים האישיים שלו - עלול להפנות את התסכולים והקשיים שלו כלפי בני הזוג שלו והילדים שלו. מי שאינו מבין שכולנו גדלים כל הזמן - ישלם מחיר לא מבוטל על הניסיון המלאכותי להישאר מאחור ולהיות "מה שהוא" ללא שינוי וצמיחה.

כדי להימנע מבגידה - היו קשובים לעצמם. שימו לב לחוסר האונים שלכם, לתחושות המצוקה והקושי שלכם מול בני הזוג שלכם. אל תדחיקו אותם מתחת לשטיח. אל תחפשו מפלטים קלים. בסופו של דבר תיאלצו להתמודד ישירות עם עצמכם ועם חוסר האונים שלכם. בסופו של דבר תצטרכו לגדול ולצמוח, ולקחת אחריות על עצמכם. בגידה היא רק סימפטום לצורך שלכם לגדול. תנו לעצמכם לגדול - ולא תזדקקו לבגוד.

וטיפ לסיום: בריחה לבגידה אינה פיתרון אמיתי. היא רק סימפטום לרצון שלכם להיות אנשים שלמים, חזקים, אוטונומיים ועצמאיים יותר.
יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא מומחה, מנטור ומאסטר בעל שם לאומי ובינלאומי בנושא ההצלחה העסקית והזוגית בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-18 השנים האחרונות .

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/fs.htm - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 7 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,500 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות והלא מודעות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב