דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שי טובלי, שי טובלי, שי טובלי, שי טובלי, שי טובלי 

מאת    [ 15/07/2008 ]

מילים במאמר: 846   [ נצפה 2987 פעמים ]

שי טובלי, מורה ואיש חזון, יחד עם שותפו אילון לסטר מביאים לעולם ידע רחב היקף לאין שיעור שכל כולו הוא תשתית ליצירתה של תרבות אנושית חדשה. תחומי הידע המועברים על ידם נותנים מענה לכל הבעיות האנושיות היומיומיות ומציעים ראייה ייחודית ויצירתית בשילוב עם פתרונות מעשיים. הידע חולש על נושאים כמו: מערכות יחסים וסקס, נשיות אמיתית, גבריות אמיתית, מהי המשמעות העמוקה של חיים בתוף גוף אנוש, מהי מערכת היחסים הנכונה שיכולה להיות לנו עם כדור הארץ, רפואה חדשה, פסיכולוגיה חדשה ועוד.

מפרי עטו של שי טובלי:"השוק הרוחני בישראל מוצף באינספור אפשרויות ללמידה ולהתפתחות. על מדפי העידן החדש בחנויות הספרים הולכים ונערמים יותר ויותר ספרים, מתורגמים כמו גם עבריים; תל אביב (וגם צפונה ממנה, וגם דרומה ממנה) שוקקת סדנאות מכל סוג ומטפלים מכל מין, וכבר לא נשאר אפילו חג עברי אחד שלא השתלטו עליו שני פסטיבלים רוחניים או יותר. כל אדם שני בישראל יודע מהי מדיטציה טרנסנדנטלית, שמע לפחות פעם אחת את המושג הארה ומכיר איזה מישהו שקרא ספר של אושו.

בתוך כזה שוק ערני מוצא המחפש הרוחני את עצמו במצב עניינים מסקרן: כמו כל צרכן נבון, הוא חופשי לבחור לו כאוות נפשו מן המגוון ולהרכיב לעצמו מסע רוחני יחודי. הוא אפילו לא חייב לבחור באחד משני הקטבים המנוגדים - פסיעה אדוקה בנתיב אחד עם מורה אחד או תנועה נלהבת בין כל השיטות, הסדנאות והספרים, כמו בקנייה בסופרמרקט או ביום כיף בלונה פארק. אפילו בבחירה כה קריטית הוא יכול לבחור לו דרך אמצע וליהנות מכל העולמות. לפני אחת-עשרה שנים, כאשר מצאתי את עצמי נעמד מול שערי המסע הרוחני, הייתי במצב די דומה: פיזזתי, כמו פרפר, בין אושו לקרישנמורטי, מהרישי ובודהיזם, מלקט לי במרץ מפה ומשם... אולם מה שאירע לי לאחר מכן, בהיותי בן 23, הפך את התמונה למורכבת ולמעניינת אף יותר: התעוררות רוחנית מטלטלת ששינתה את זהותי העצמית לעד איפשרה לי את החופש המנטלי והרגשי לגלות שטאואיזם וחוכמה עברית, קדושים הינדיים ומורים בודהיסטיים, מוארים מערביים ומומחים לאמנויות לחימה - מדגישים, כל אחד ואחד מהם, זווית ראייה אחת, מסוימת, על החוויה האנושית. כל אחד מהם מציע זווית הסתכלות הכרחית אחת על החיים; כל אחד מהם מציע ממד מרכזי אחד של חוויה ושל תובנה. מה שגיליתי הוא שרק כאשר מחברים את כולם ביחד, מתקבל הפאזל השלם של החיים, של אלוהים ושל החוויה המרתקת והמורכבת הזאת שנקראת 'אדם'."

עוד אומר שי טובלי: "גיליתי שלמרות שלעתים נדמה שמדובר בגישות סותרות, בפועל הן משלימות זו את זו. גיליתי שכל גישה מדגישה היבט אחד וחסרה את האחר, ולכן היא אינה יכולה להתקיים בלי האחרת. עכשיו, מעבר לזה שבעיניי תובנה כזו עשויה להיות המפתח לשלום עולמי - שלום שיהפוך את כל דתות, מסורות ופילוסופיות כדור הארץ לחלקים בפאזל שלם, במקום להשאירן כישויות עצמאיות ומנותקות זו מזו - גיליתי שהיא גם משמשת מפתח להארה מסוג חדש; להארה שהופכת אותנו לבני אדם שלמים, ולא רק "מוארים" - הארה רב-ממדית. הארה מסוג חדש... ובעצם, לא אחת כי אם ארבע; ארבע הארות. ארבע הארות שאני מאמין שצריכות לקרות לאדם כדי שחוויית החיים בשלמותה תתגלה כהגיונית, משמעותית וטוטאלית באמת."

אחת ההבנות הבסיסיות ביותר של שי טובלי, היתה שההארה, כפי שמורים רבים במזרח ובמערב מלמדים אותה, אינה יכולה להוות מענה שלם ואותנטי למורכבות הנוכחית של החיים המערביים. מי שרוצה להיות מאהב חובק כל של החיים האלה; מי שרוצה לחגוג אותם בשלמותם ולמצות אותם עד תום, חייב להגיע ל"הארות" נוספות ולהפוך לאדם מסוג חדש, אדם שטרם נראה כמוהו על פני הפלנטה המופלאה הזאת.

שי טובלי: "כך, לאחר שמונה שנים של חיפוש - הפעם דווקא כמורה רוחני ולא כ"מחפש רוחני" - פיתחתי את "דרך השמש", שהיא מעין נתיב-על להארה חובקת כל. השמש - שהיא משפיעת חסד על הכל, קורנת תמידית, מצויה תמיד במצב של נתינה ובעלת עוצמה וכוח כבירים - משמשת כאן כמטאפורה לאדם החדש שאליו אני מכוון. העיקרון הבסיסי הוא שכדי להפוך לשמש, צריך לממש את "ארבע הקרניים" העיקריות שלה, שהן ארבע ההארות: קרן השחרור, קרן האהבה, קרן החוכמה וקרן השפע. כל אחת מן הקרניים חובקת בחובה אינספור נתיבים קטנים, שחלקם היו בעבר ובהווה נתיבים רוחניים שלמים ותורות רוחניות שלמות שבני אדם פסעו לאורם.כיצד נראה האדם שזכה להארה באמצעות "דרך השמש"? פשוט מאוד: הוא יהיה הכל בבת אחת, ממש כמו החיים עצמם. הוא יהיה מדען ברוחו כמו גם איש רוח. הוא יהיה פיזי מאוד אך גם רוחני וטרנסנדנטלי לחלוטין. הוא יהיה אוהב ואכפתי אך גם רווי דממה ובלתי מעורב. הוא יהיה חסר פחד אך גם ירגיש חופשי לבטא ולמצות את כל הרגשות האנושיים האפשריים. הוא יהיה מיני מאוד אך בלבו יהיה פרוש ונזירי. הוא לא ירצה דבר ובאותה נשימה יהיה שאפתן ויצירתי מאוד. הוא יהיה עם נפש של אמן אך גם אדם מעשי ומקורקע ביותר. הוא יהיה מחובר לכדור הארץ ובה בעת הוא יחווה את עצמו כאורח בלבד על פני האדמה. הוא יהיה רפוי ויקבל את החיים כפי שהם, ויחד עם זאת הוא יהיה מעורב בשינוי העולם ולוחם חברתי ללא חת. יהיו לו חוכמה יהודית ושלווה בודהיסטית, גוף טאואיסטי ולב נוצרי... "



שי טובלי: "האדם הזה הוא החלום שלי. זהו אותו אחד שפוסע בכל הנתיבים בעת ובעונה אחת, ובאף נתיב. זהו האדם שמתעלה מעבר לכל המושגים והחלוקות, ולוקח את כל החיים בשאיפה אחת, מאוהבת, טוטאלית, עמוק עמוק לריאות. אדם כזה הוא, בעיניי, סוג של שמש - אולי אפילו שמש חדשה. הוא מואר מכל כיוון שרק תסתכלו: מלמעלה ומלמטה, ברוח ובחומר, מכף רגל ועד ראש."

למאמרים נוספים של שי טובלי

שי טובלי

שי טובלי, מורה רוחני ואיש חזון, יחד עם שותפו אילון לסטר מביאים לעולם ידע רחב היקף לאין שיעור שכל כולו הוא תשתית ליצירתה של תרבות אנושית חדשה. תחומי הידע המועברים על ידם נותנים מענה לכל הבעיות האנושיות היומיומיות ומציעים ראייה ייחודית ויצירתית בשילוב עם פתרונות מעשיים. הידע שמביאים שי טובלי חולש על נושאים כמו: מערכות יחסים וסקס, נשיות אמיתית, גבריות אמיתית, מהי המשמעות העמוקה של חיים בתוף גוף אנוש, מהי מערכת היחסים הנכונה שיכולה להיות לנו עם כדור הארץ, רפואה חדשה, פסיכולוגיה חדשה ועוד. שי טובלי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב