דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אולמרט ''נסיעות'' - נכלולים בע''מ 

מאת    [ 14/07/2008 ]

מילים במאמר: 1477   [ נצפה 3025 פעמים ]

 

עלילות אולמרט כפוליטיקאי - הם בסיס לסרט הוליוודי או לפחות טלנובלה. אם בורט לא יחטוף את הרעיון, מישהו יקדים אותו - אולי היועץ המשפטי לממשלה או בית המשפט המחוזי. מתברר שבכל הקשור להנאות, פינוקים, סיגרים, עטים יקרים + מעטפות, דירות, טיולי משפחות - הוא ללא ספק מוביל בגדול.

 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר

 

עורו אחים עורו!

צריך להודות, הרעיון של אולמרט, לקבל חסויות על אותה נסיעה, מכמה גורמים שונים במקביל, כמו: אקי"ם, יד ושם, הועד למען החייל, טלנסקי ועוד... (כלומר: תשלום X 4 או 5), הוא מקורי קומבינטורי ויצירתי. ההפרשים נשארו - בסוכנות הנסיעות "ראשון-טורס" - וכל הנסיעות של המשפחה, הילדים, טיולים פרטיים - נעשו מאותה קרן. כדי להסביר ולהסתיר את ההתנהלות החריגה, השתמשו בחשבוניות פיקטיביות, לא מקורי במיוחד אבל זה עבד לא רע.

הטענה שטיפלו בכך מספר אנשים וזה מתויק ומפוזר בקלסרים, לא מסוג העניין. הבעיה אינה בתיוק אלא במשמעות "הפלילית" של ההתנהלות.

 

לא עוזב את העיר בשביל אף אחד

אם נתרגם את השיר לפוליטיקה - פירושו לא עוזב את תפקיד ראש הממשלה, בשביל אף אחד, לא ציפי לבני, לא מופז ולא שטרית - והם יכולים לקפוץ לי עם הסקרים ודעת הקהל.

יש לציין שלא היה בישראל, מאז קום המדינה ראש ממשלה שמעמדו וההערכה לה זכה בציבור היתה כה ירודה, נמוכה לתקופה מתמשכת, מבלי שהדבר השפיע עליו להתפטר, להכריז על הבחירות או לפזר את הממשלה.

וועדת וינוגרד - אמרה בצורה קטגורית וחד משמעית, שאולמרט כראש ממשלה אחראי, כשל, ניהל לא נכון, החליט לא נכון, מינה לא נכון ולא השכיל ולא רצה להוציא מסקנות אישיות מתבקשות.

אבל בתחום זה הוא לא לבד. מפלגות העבודה, ש"ס, גמלאים, כנסת משופעת בלא יוצלחים שמפחדים על כיסאותיהם - עזרו לאולמרט להישאר על כיסאו - ובעקיפין שמרו גם על כיסאותיהם. ההצהרות - ריקות התוכן של ברק, על אי כשירותו של אולמרט להמשיך ולהנהיג היו לצורך קישוט ותפארת המליצה בלבד - תחת הקלישאה הרדודה טובת המדינה וטובת המפלגה.

גם אנשי קדימה לא גילו עצמאות ואחריות מרשימה בכך שהסכימו שאולמרט ימשיך להנהיגם - למרות כל הגילויים השליליים.

עורו אחים עורו! במפלגות בכנסת בציבור קומו ועשו מעשה.

 

זה מקום העבודה שלי

זוכרים את הנאום ותוכנו: אמנם אני לא פופולרי אבל זה מקום העבודה שלי - ואני לא עוזב ולא מתחרט.

תסכימו בוודאי, שמדובר במקום עבודה לא רע, עם תנאים נלווים משופרים, מעמד, כוח, טיולים בעולם, פגישות עם גדולי המנהיגים. ואם אפשר לחסוך גם דולרים למשפחה ולילדים - אז מה רע ולמה לעזוב מקום עבודה כזה טוב.

כל הקריאות, תתפטר ממקום העבודה, אל תבוא לעבודה ותקבל תנאים ופיצויים כמו הנשיא קצב - לא הועילו. והאמת הקריאות להתפטרות היו אנמיות, לא רציניות והצועקים הגדולים - באמת לא התכוונו לכך ברצינות.

הציבור לעומת זאת, אדיש לא לוחמני, נראה עייף, נהנה מההצגה אך לא מוכן לתרום למאבק מעבר למחיאות כפיים.

 

תסתכלו לו בעיניים

מה אתם רואים שם. פוליטיקאי משופשף, נהנתן, אמן בהשרדות ובקומבינות, מנצח על "תזמורת בצורת" בממשלה ובכנסת, נשען על חבורת קשישים מפולגת, תמורת שאריות של תקציב ועושה בית ספר לפוליטיקאים, לציבור, ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה.

 

החלטתי לעשות לביתי

כמה פעמים שמעתם את הקלישאה הרדודה המשופשפת הזאת - מפי פוליטיקאים, אבל צריך להודות, אולמרט שדרג אותה בצורה יעילה ומרשימה.

 

הוא לא רק עשה לביתו - אלא לבתיו

למשפחתו וילדיו (אלה שבגולה ואלה שבארץ) ומסתבר שהעסקים לא רעים בכלל. בתים יפים, הנחות משמעותיות, מעטפות גדושות שזרמו באופן קבוע משך שנים - וכל זאת כמובן רק לטובת המפלגה והמדינה - או לכיסוי הגירעונות של פריימריס. אף פרוטה - לכיסו, הכל בחשבונות נאמנות מנוהלים כדבעי ע"י שולה זקן ועו"ד אורי מסר, השפוטים שלו.

 

שולה זקן - מזכירה נאמנה, שמלווה את אולמרט יותר משני עשורים - שותקת כמו דג בחקירות המשטרה. מחד - צריך להעריך את נאמנותה, מאידך - היא יודעת למה היא שותקת.

 

עו"ד אורי מסר - חבר, שותף למשרד ואח"כ שותף לקומבינות הכספיות. עשה הרבה כסף מהקרבה לאולמרט מהפרוטקציות, הקשרים שבעזרתם, קיבל וסחט - מענקים, תפקידים מהמקורבים הקובעים במשרדים השונים.

עו"ד מסר - ניהל את כספי טלנסקי, מהמשרד מהכספת שלו - ועזר לו לנתב ולטשטש את נתיבי הכספים.

כאשר אולמרט, הטיל את כל "החבילה עליו", ברוח המשפט - תפנו לאורי מסר הוא ניהל את כל העניינים, החליט אורי מסר (אולי גם בייעוץ משפטי פרטי מאישתו עו"ד דוידה לחמן מסר - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה), להתחיל לזמר - ושלח "מסר" לאולמרט שאין בכוונתו לטבוע עם האוניה לבד.

 

חשבוניות פיקטיביות

לפני 17 שנה - הועמד אולמרט לדין פלילי בבית המשפט המחוזי בת"א - באשמה של ניהול כספי התרומות של מפלגת הליכוד, גם באמצעות חשבוניות פיקטיביות, בתפקידו כחשב/גזבר ואחרי על כספי התרומות והעמותות של הליכוד.

במשפטו, ממנו זוכה, טען גם אז שהוא לא התעסק עם הכספים, אלא בהתוויית מדיניות, בפיקוח כללי מלמעלה, ולא בעשייה המעשית - אותה עשו אחרים. אז - בנימוקים אלה הוא הצליח להתחמק. כאשר האחרים עליהם זרק את התיק - לא הפנו אליו אצבע מאשימה, וחלקם הורשעו.

 

גם הפעם - אולמרט נוקט באותה שיטה: אני רק פקחתי מלמעלה מי שעשה במלאכה הוא עו"ד אורי מסר ושולה זקן. נראה, שהפעם, הדברים יתפתחו אחרת.

 

לגבי שולה זקן - בעדותה לפני 17 שנה טענה והסבירה, שהיא עובדת קבוע עם סוכנות הנסיעות "ראשון-טורס" ודרכם עוברות כל הנסיעות והכספים המיועדים לכך.

מאז - הסוכנות הזו היא סניף מרכזי וחיוני בחברת "אולמרט-טורס" - המחזיק בתקציב מיוחד לרשות משפחת אולמרט וצאצאיו - למרות שהסניף הפסיד במכרז למתן שרותי נסיעה לעובדי מדינה.

 

אולמרט חוקר את המשטרה

לא נשמע דבר כזה - ולא נראתה חקירה מעין זו, כבר שנים רבות. אם להשוות את המהירות, היצירתיות, ההקרבה המשטרתית בחקירת השר רמון בעבירה שולית של "מחלת הנשיקה" - לחקירת אולמרט רמון מנצח בגדול - כולל חיקור דין בקוסטה ריקה ואימות וידיאו ממרחקים - לא יאומן כי ייחקר.

 

המשטרה - נכנעת בקלות לגחמות ולתנאים המגבילים שמציג אולמרט. במיוחד בכל הקשור לשעות החקירה המצומצמות ותרגילי ההשהיה במהלך החקירה.

 

מוצדק ונכון - לתת לראש ממשלה, תנאים מיוחדים בחקירה, כמו משרדו, ביתו, יום נוח מבחינת הלו"ז, אך בכך זה צריך להסתיים.

 

המשטרה - בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה - יכולה וחייבת לומר לאולמרט - אנו זקוקים ליום חקירות או יומיים ועליך למצוא את הזמן - או שניאלץ לעכב /או לעצור אותך - לביצוע החקירה, כפי שהחוק מאפשר וכפי שעושה המשטרה עם אזרח מן השורה או אישי ציבור אחרים שנחקרים רבות על ידה.

לא זכור לי שבחקירת ביבי נתניהו או אריאל שרון - נתקלו בכל כך הרבה תרגילי השהיה לגבי הזמן ותכסיסים תוך כדי חקירה.

 

המשטרה צריכה להגיד בבירור - אדוני ראש הממשלה, אתה רוצה לתת נאום פתיחה לפני כל חקירה, בבקשה אתה רוצה לראות, לקרוא, לרשום את השאלות, מסמכים - בבקשה זכותך. אבל בתמורה - החקירה תימשך עד למיצוייה, כלומר: 5-4 שעות כנדרש ואין לך אפשרות להפסיקה או שניאלץ לעכב אותך, בחריג אחד במקרה חרום של טיפול בנושא בטחון המדינה, אם אכן יציץ מקרה כזה.

 

התנהלות המשטרה ולשכת ראש הממשלה - באמצעות יועץ התקשורת ותגובת החוקרים - לא מקובלת לא מכובדת מצד שני הגורמים - שצריכים לתת דוגמא אישית. מה חבל - שהגענו למצב כזה ולימים עצובים כאלו.

 

הערות לסיום:

1. ההדלפות מחקירת אולמרט - שנעשות און-ליין - מכוערות ומזכירות את ההדלפות מחקירת בנימין נתניהו - מיותר, מרגיז, בלי שום קשר לתוכן ולאשמות.

2. אחרי 6 חקירות פליליות - אולמרט עדיין לא מוותר, עד מתי פוליטיקאים נגועים בשחיתות יעלוזו?

3. אולמרט - זקוק דחוף לחופשה באיטליה - אבל לצערו סגרו את החשבון בראשון-טורס. חבל!

 

 

 

 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב