דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החלת חזקת השיתוף על ידועים בציבור 

מאת    [ 09/07/2008 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2566 פעמים ]

בע"מ 4589/05, פלוני נ' פלונית ואח'

כב' השופט א' רובינשטיין

עו"ד א' הכהן למבקש; עו"ד ש' דרורי-סאלם למשיבים

21.11.2005

העובדות:
במשך מספר שנים חיו המבקש והמשיבה 1 (להלן: המשיבה) כידועים בציבור. במהלך קשר זה נולדו להם שני ילדים, בן ובת, שהם המשיבים 2, 3 בבקשה הנוכחית. לאחר שבני הזוג נפרדו הגישה המשיבה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה, ועניינה משמורת הילדים, מזונות לילדים ושיתוף בנכסי המבקש מכוח חזקת השיתוף. במקביל תבעה מזונות זמניים לילדים. ביום 21.12.00 פסק בית המשפט מזונות זמניים בסך 6,500 ש"ח לחודש. ביום 14.3.04 נתן בית המשפט לענייני משפחה פסק דין מקיף בכל שלוש התביעות. ביהמ"ש קבע, כי עד להגשת אבחון פסיכולוגי בעניינם של הילדים ומתן החלטה סופית בעניין יישארו הילדים במשמורת זמנית אצל אמם. ביחס לתביעת המזונות, קבע בית המשפט כי המבקש ישלם את מזונות הבת בגובה 2500 ש"ח לחודש, את עלות הפנימיה של הבן ובנוסף 750 ש"ח עבור הוצאות שוטפות שאינן מכוסות על ידי הפנימיה. ביחס לתביעת הרכוש פסק בית המשפט כי אמנם הוכח שבני הזוג חיו כידועים בציבור, אך לא הוכחה כוונת שיתוף, ומסיבה זו יש לדחות את התביעה. ביהמ"ש המחוזי הגדיל את שיעור המזונות הזמניים וביחס לתביעת הרכוש קבע בית המשפט כי הוכחה כוונת שיתוף בנכסים הכלכליים של המבקש לתקופה שבה נתקיימו ביניהם יחסי ידועים בציבור. על כך הוגשה הבקשה הנוכחית.

החלטה:
א. אשר לסוגיית גובה המזונות, חוק בית המשפט לענייני משפחה, תשנ"ה-1995, קבע (בסעיף 9) כי "לבית המשפט הדן בערעור על פסק דין או החלטה של בית משפט לענייני משפחה יהיו הסמכויות הנתונות לפי חוק זה לבית המשפט לענייני משפחה...". אכן, התערבות בגובה מזונות תהא במשורה, ואולם, משנבחנה הסוגיה בפרטנות בשתי ערכאות אין נימוק המצדיק ערעור בגלגול שלישי בשאלת המזונות הקונקרטיים, שאינה חורגת ממחלוקת הצדדים לעבר סוגיה בעלת חשיבות משפטית או ציבורית רחבה יותר. כמו כן, ביהמ"ש סירב להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי להורות על עריכת קיזוז והשבת דמי מזונות ששולמו ביתר.
ב. ביהמ"ש סירב להתערב בקביעת בית המשפט המחוזי הנוגעת לתחול הלכת השיתוף במקרה דנן. נקבע כי הנטל להוכחת השיתוף המוטל על הצד התובע בין בני זוג שאין זה קשרם הזוגי הראשון הוא כבד יותר. יחד עם זאת, במקרה דנן, המדובר בשש-שמונה שנות מגורים משותפים, ובראש וראשונה- שני ילדים נולדו לצדדים; מקבץ הראיות תומך לכאורה בגירסת המשיבה ולכן הורם הנטל הנדרש, נוכח חיי המשפחה המשותפים, שהיו מי שסברו לגבי בני הזוג כי הם נשואים, כעולה מפסקי הדין הקודמים. היתה למשיבה 1 תלות כלכלית במבקש בעת החיים המשותפים ועם הולדת הילדים, כפי שקבעו בתי המשפט הקודמים, וניתן להלום זאת גם על רקע הצרכים הקשורים בגידול הילדים בקטנותם.

הבקשה נדחתה

את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב