דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחיית תובענה למשמורת משותפת 

מאת    [ 09/07/2008 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2603 פעמים ]

תמ"ש 30541/04, פלוני נ' אלמונית

כב' השופט י' גייפמן

עו"ד אלינור ליבוביץ' לתובע; עו"ד יעקב סידי לנתבעת

24.01.2007

העובדות:
הצדדים הנם הורים לשלוש בנות קטינות. ההורים לא נישאו מעולם. ההליך הנוכחי נוגע לקביעת המשמורת על הקטינות. במסגרת תביעתו למשמורת על הקטינות הצהיר האב, כי בתביעתו הוא עותר למתן משמורת משותפת על הקטינות. במסגרת הליכי המשמורת הוגשו לביהמ"ש תסקירי סעד, נערכה ועדת תסקירים, התקבלו המלצות יחידת הסיוע שליד ביהמ"ש, ונערך ראיון שופט עם שתי הבנות הבוגרות וכן ראיון טלפוני עם הבת הקטנה ע"י יחידת הסיוע.

החלטה:
א. בבוא ביהמ"ש לפסוק בסכסוכי משמורת עומד עקרון טובתם של הקטינים כעקרון על ראשון במעלה לנגד עיניו. משמורת משותפת (Joint Custody) הינה הסדר בו מוגדרים שני ההורים כמשמורנים על ילדיהם, ובהתאם לכך חולקים ביניהם באופן שווה את נטל גידול הילדים והטיפול בהם. מאז שנות ה-70 של המאה העשרים ועד היום מתנהל בשיח האקדמי בחו"ל ויכוח ער בין המצדדים בהסדר המשמורת המשותפת לבין המתנגדים לו ככל שהוא נוגע לרווחתם של קטינים. ויכוח זה מלווה במחקרים התומכים בכל אחת מהעמדות.
ב. הסדר מסוג משמורת משותפת מחייב קיומם של תנאי סף מקדמיים - מסוגלות הורית טובה דומה או שווה של שני ההורים ורמה גבוהה של שיתוף פעולה בין ההורים. קיומו של שיתוף פעולה הורי טוב ותקין - תכליתו הבטחת מהלך חיים בריא יציב ורגוע לקטינים, מניעת טלטולים וחוסר וודאות הכרוכים בהליך הגירושין. פרמטרים נוספים חשובים לא פחות אותם ניתן לבחון במסגרת הכרעה בדבר משמורת משותפת הינם: מעורבות רבה של שני ההורים בחיי הילדים, קיומו של קשר טוב ותקין בין שני ההורים לבין כל אחד מהילדים, מגורי ההורים בסמיכות זו לזה, ותפיסת הילדים את שני הבתים כבתים מרכזיים בחייהם.
ב. במקרה דנן, עולה כי לא ניתן לאשר משמורת משותפת של שני ההורים על הקטינות. מדובר בזוג הורים המנהל מערכת יחסים קונפליקטואלית רווית מתחים מזה שנים. לא זו בלבד שלא מתקיימת רמה גבוהה של שיתוף פעולה כנדרש לקיומו של הסדר משמורת זה- אלא שלא מתקיימת רמת תקשורת סבירה בין שני ההורים, המערבים אף לעיתים את הבנות בסכסוכים שביניהם. מדובר בשלוש בנות המתמודדות עם הקשיים הכרוכים בסכסוך גירושין קשה ומתמשך בין הוריהן ואין ספק כי הותרת המצב הקיים על כנו בהתאם להמלצות הגורמים הטיפוליים ולרצון הבנות - עשוי להיטיב עם מצבן ולתרום ליציבות בחייהן. עמדתן של השלוש היתה ברורה ולפיה הן רואות בבית אמן את ביתן המרכזי. הוברר כי הן מבינות את משמעותו של הסדר בדבר משמורת משותפת והן חושבות כי הסדר זה לא ייטיב עמן. ברצונן להותיר את המצב הקיים על כנו.

אשר על כן התביעה נדחתה



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב