דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון - לא נעים אבל חיוני 

מאת    [ 09/07/2008 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2733 פעמים ]

הסכם ממון - לא נעים אבל חיוניאין כל ספק שבשנים האחרונות הפופולריות בשימוש בהסכמי ממון גדלה בהתמדה וזוגות רבים מחליטים לחתום על הסכמי ממון לפני החתונה . יתכן שהפופולריות הזו היא תוצאה של  אחוז הגירושין הגבוה, ויתכן כי בני זוג רבים מנסים להשתמש בכלי הזה בכדי להגיע לחיים הזוגיים לאחר שבני הזוג הסכימו לגבי אופי יחסי הממון העתידיים ביניהם. בתקופה בה אנו חיים תם עידן התמימות ולמרות האמור ישנם לא מעט זוגות שנרתעים עדיין מלחתום על הסכם ממון טרום הנישואין וזאת בכדי למנוע לטענתם פגיעה בקשר הזוגי.למרות האמור, כאמור לעיל, אנו נמצאים בעיצומו של שינוי חברתי כך שכיום חתימה על הסכם ממון אינה צעד נדיר או תמוהה ונתונים סטטיסטיים מצביעים על כך כי זוגות רבים חותמים על הסכמי ממון .באמצעות הסכם ממון ניתן לא רק להסדיר את יחסי הממון בתקופת הנישואין כי אם גם למנוע מצבים של סחטנות, מחלוקות והליכים משפטיים מיותרים במקרה וחלילה בני הזוג יבקשו להיפרד בעתיד. בנסיבת אלה, השימוש בהסכמי ממון הפך נפוץ מאוד בשנים האחרונות וקיימת בקרב הציבור מודעות ליתרונותיו הרבים של הסכם הממון. כמו כן , כיום אנו עדים לכך כי גם זוגות שאינם מהעשירון העליון חותמים על הסכמי ממון. במסגרת עבודתי נתקלתי בבני זוג צעירים בעלי רכוש מועט מאוד שביקשו לחתום על הסכם ממון בכדי להבהיר את כוונותיהם באשר לאופי יחסי הממון העתידיים ביניהם.הסכם ממון שמכיל בתוכו חלוקת רכוש צודקת יכול למנוע אי נעימויות במקרה של חלילה פרידה או סכסוך קשה. במקרים אלה לזוגות שחתמו על הסכמי הממון יש "פטור" ממלחמות קשות ומיותרות שהן מנת חלקם של בני זוג רבים שנמצאים בהליכי גירושין . באם זוגות אלה היו חותמים מבעוד מועד על הסכם ממון הם היו יכולים למנוע חלק נכבד מחילוקי הדיעות , הוויכוחים והמלחמות ביניהם.מובן שקיימת אי נעימות כאשר מחליטים "לפתוח" את העניין הרכושי ערב הנישואין. ואולם , דווקא הקשר הטוב בין הצדדים ערב הנישואין יכול להביא את בני הזוג לגבש הסכם צודק ונכון עבורם. מובן כי העיתוי הזה עדיף על מצב שבני הזוג נדרשים להגיע להסכמות במסגרת הליכי גירושין ביניהם. כעו"ד שמכין גם הסכמי גירושין וגם הסכמי ממון אני חש מידי יום את ההבדל העצום בין הזוגות שמבקשים לחתום על הסכמי ממון לעומת הזוגות שמבקשים לעשות ניסיון להגיע לידי הסכם גירושין. אין ספק שלאחרונים קשה ביותר להגיע לידי הסכם יעיל וצודק מאחר ובאופן טבעי רמת התקשורת ביניהם בעייתית .אני בדרך כלל מסביר לצדדים כי חתימה על הכתובה דינה כדין חתימה על הסכם ממון ולכן בכל מקרה בני הזוג צריכים לחתום על הסכם ממון (הכתובה) ולכן רצוי ועדיף שיחתמו גם על הסכם נוסף שמשקף את השקפת עולמם ורצונותיהם הפרטיים. לסיכום , נכון שלא נעים לדבר על אפשרות של גירושין ערב החתונה אולם כאמור, עניין זה מופיע בלווא הכי במסגרת הכתובה . כמו כן אנשים מבטחים עצמם בביטוח חיים למרות שלא נעים להתייחס למצב של מוות ואנשים חותמים על ביטוח לדירה למרות שלא נעים לחשוב על אפשרות של רעידת אדמה. . .
עורך דין ויקטור אביב הנו הבעלים של משרד עורכי דין וגישור הממוקם בבית דקלי אולמפיה באזור התעשיה קריית אריה בפתח תקווה. המשרד נוסד בשנת 1998 והוא מתמחה בתחום דיני המשפחה ובכלל זה נותן שירותים בעריכת הסכמי ממון, עריכת הסכמי גירושין, הליכי גישור וייצוג בבתי משפט ובתי דין רבניים.

עו"ד אביב הינו מומחה לעריכת הסכמי ממון. לצורך ניסוח נכון ומקצועי של הסכמי ממון יש צורך בידע נרחב בתחום דיני המשפחה וכן יש צורך במיומנות בניהול הליכי גישור. עו"ד אביב מכיר היטב הן את תחום דיני המשפחה והן את טכניקות הגישור והוא פיתח שיטה יחודית לניסוח הסכמי ממון באופן מקצועי, רגיש ויעיל.
http://www.avivvictor.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב