דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה קרה למוזיקה החיה? 

מאת    [ 08/07/2008 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 2605 פעמים ]

כאשר הומצא כלי הנגינה החלו ,להתגלות לצידו הנגנים שידעו לתפעלו בכשרון ,אשר גרם לכל מאזין להתפעל ולהעריץ את הנגן במידה שתלויה כמובן בכשרונו. ברבות השנים הומצאו עוד ועוד סוגי כלי נגינה שלכל אחד ישנו היחוד והצליל שלו. בכל בית ניסו ההורים להחדיר את אהבת המוזיקה בילדיהם באמצעות רישום הילדים לחוגי נגינה וכך נוצרו פה ושם הכשרונות שחלקם אפילו פרצו והתפרסמו.

כותב המאמר עבדיכם הנאמן למד לנגן תופים מגיל הבר מצוה ונשבה בקסמו של כלי הנגינה שלימים אפילו התפרנס ממנו בכבוד. אני מדבר על תקופה של שנות ה70 שלאחר שרותי הצבאי ניסיתי להתקבל להרכבים מוזיקלים שסיפקו עבודה וזאת בתחום הארועים המשפחתים, חתונות ברמצוות נשפים וכדומה. באותה תקופה היו מאות הרכבים חלקם שלישיות, רביעיות ואפילו הרכבים גדולים יותר, אשר הנעימו ועיטרו את הארועים בביצועים מדויקים להפליא של כל הלהיטים של אותה תקופה. גם במועדוני הריקודים, בעקר בשנות ה60 היתה פופולריות ללהקות הקצב שמתוכם צמחו מיטב הנגנים של היום כגון קלפטר, גבריאלוב,חיים רומנו, מאיר ישראל ועוד רבים וטובים.

העובדה שעל כל במה ניגנו נגנים חיים היתה מרתקת כיון שעצם ההאזנה ללהקות האלה היתה חויה בפני עצמה. מי לא עבר כיום את החויה של האזנה אקראית לנגן רחוב שלפתע בתוך ההמולה משמיע את הצלילים בצורה כה מקצועית שהדבר גורם לנו לעצור ולו לרגע כדי לשאוף את האוירה בעצם נגינתו, שלדאבוננו מתוגמלת במטבע שנזרק לתוך תיקו הפתוח למרגלותיו.

במהלך השנים הומצא המחשב ואיתו כל המיכשור שיצר מהפכה התחום המוזיקה. המכה הראשונה שנחתה על הענף המשגשג היתה תיבת הקצב הממוחשבת שהיא למעשה יחידה אלקטרונית שלה היכולת להשמיע מקצבים בסאונד שדומה לתופים וניתן לווסת את העוצמה ומהירות בעזרת כפתורי ההפעלה. תיבת הקצב גרמה מידית לחלק מההרכבים שסבלו מבעיות תקציב, להוריד ממצבת הנגנים את המתופף וזאת גם בגלל בעיות סאונד, לוגיסטיקה, שטח במה ומשכורת לנגן עצמו. הרכבים רבים החלו להופיע ללא המתופף והקהל קיבל זאת "בהבנה" כי בסופו של דבר זה נשמע כמעט אותו דבר.

בשלב מאוחר יותר החליף את האורגן החשמלי סוג של כלי ממוחשב הקרוי סינטיסייזר. הכלי הזה הגיע עם "בנק " של צלילים בלתי נידלה כשככל שהקלידן ידע להפעיל אותו טוב יותר כך הוא נשמע מעולה וממלא. בעלי הלהקות אימצו את הכלי עם הנגן לחיקם ומיד נגן הבס מצא את עצמו ביחד עם המתופף שהתרגל למצבו העגום, בבית. הסינטיסייזר יכול היה להיות מתוכנת כך שבאצבע אחת one finger cord מסוגל היה להפיק את תפקיד התופים, גיטרת הבס, גיטרת הקצב והנה לכם שלישיית "הריטם סקשן" יושבת בבית ממתינה לטלפון שיצלצל.

ככל שחושבים על זה מבינים שהמהפך הזה הוא בלתי נימנע כדוגמאת ענפים רבים שנעלמו עם הופעת המחשבים וחדירתם לחיינו. אבל במקרה הזה הנושא הוא שונה מהסיבה שאת הנגינה החיה לא ניתן להחליף ואפילו עם המחשב המשוכלל בעולם. הסיבה שלמחשב אין "נשמה" ולמרות כל התיחכום והטכנולוגיה אף פעם זה לא ישמע אמיתי, תמיד יהיה לזה צביון סינטטי.

כיום בכל מועדון פאב או אולם שמחות ניתן לראות את האומן ניצב בחזית הבמה ובמקום שמאחוריו תהיה נוכחות של נגנים, ניתן למצוא את המחשב הנייד פתוח לרווחה כשבתוכו בנק של פלייבקים המוחלפים בנקישת מיקלדת או הזזת עכבר. לאור כל זאת החלטתי לעשות מעשה. שיתפתי מספר חברים שהם נגנים כמוני והחלטנו לשחזר את מה שהיה תוך גרירת בעל מועדון שאהב את הרעיון. אנו מפיקים ערבי ריקודים לגילאי 50 עם להקה חיה שתבצע כפי שהיא יודעת את מיטב הלהיטים של שנות ה60 70 80 בנגינה חיה שירה אמיתית עם סאונד אוטנתי והמון נשמה.

אז אם אתם מזדהים עם כותב המאמר ואתם מבינים את מה שחסר, ומתגעגעים לבילוי הנכון והאמיתי אני מזמין אתכם להכנס אל האתר לעדכן אתכם בפרטים המופיעים בו ואנו נעשה את מה שמזמן לדעתי היה צריך לעשות.
http://www.abadiguard.com/50live.html
גבי אבדי,
מנהל ליין המסיבות לגילאי 50 פלוס מינוס
www.50-live.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב