כיצד אני מגדיל את החשיפה של פוסטים ישנים במנועי החיפוש
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

כיצד אני מגדיל את החשיפה של פוסטים ישנים במנועי החיפוש 

מאת    [ 07/07/2008 ]
מילים במאמר: 530   [ נצפה 1697 פעמים ]

 
 

הדעה הרווחת היא שברגע שהסתיימה כתיבת הפוסט אין כל צורך לשנות את התוכן ואף עדיף שלא לשנותו. בוודאי כבר הבנתם שאינני מסכים עם קביעה זו ואני דוקא ממליץ לשנות את תוכן הפוסט לאחר מסגרת זמן מסויימת כדי שיתאים לצרכינו, כלומר - משיכת תנועה אורגנית ממנועי חיפוש (תוך שמירת הציביון המקורי של הפוסט כמובן).

לשם ההסבר, הבה נחלק את מסגרת הזמן האמורה לשניים:
1. מסגרת הזמן מפרסום פוסט חדש ועד לרגע לפני התפוגגותו מדף הבית.
2. מסגרת הזמן בה הפוסט כבר לא נמצא בעמוד הבית והגישה אליו נעשית מלינקים פנימיים או חיצוניים, הכוללים כמובן גם תוצאות רלוונטיות ממנועי החיפוש.

כל עוד אנו נמצאים במסגרת הזמן הראשונה, מטרתינו היא למשוך את תשומת לב המשתמש ע”י שימוש בכותרת מעניינת ותוכן שכל מעודו ודרך כתיבתו הינה לעניין את המשתמש ואף להביא אותו לרישום לרסס ולהפיץ את הפוסט לחבריו באמצעות אתרי השיתוף, דואר אלקטרוני וכדומה. במסגרת זמן זו אין צורך לתת תשומת לב מיוחדת למנועי החיפוש, שכן האפקטיביות שלהם בטווח הקצר נמוכה מהאפקטיביות של דרכי ההפצה החברתיות.

אולם, משהגענו למסגרת הזמן השניה, האפקטיביות של דרכי ההפצה החברתיות יורדת באופן טבעי, שכן הדגש בהן הוא על תוכן חדש. מלבד זאת, הפוסט כבר לא נמצא בעמוד הבית ולכן אין לו משמעות בתפיסת עין המשתמש בעת סריקת האתר. במסגרת זמן זו, שבעצם לא תשתנה באופן דרסטי בעתיד (מלבד אולי “פיקים חברתיים” זמניים), מסת התנועה העיקרית לפוסט תהיה מלינקים פנימיים או חיצוניים וממנועי החיפוש. עובדה זו בעצם מובילה אותנו באופן טבעי למסקנה שעלינו להתאים עכשיו את תוכן הפוסט למנועי החיפוש. אבהיר ואומר כי כל מה שעלינו לעשות הוא לשנות מעט את התוכן (ומיד אסביר כיצד), ולא את המבנה עצמו, שכן רוב פלטפורמות הבלוגים נותנות בסיס איתן מבחינת אופטימיזציה מבנית, בייחוד אם משתמשים כהלכה בשלל הפלאגינים שתיארתי בעבר.

אז כיצד לשנות את התוכן?

מטרתינו העיקרית הינה לעשות שימוש במילות מפתח בהן נעשה שימוש רב ע”י המשתמשים, אולם, עליהן להיות גם ממוקדות דיין כדי למשוך תנועה איכותית. כדי למצוא מילים אלו, נשתמש בכלי של גוגל, עליו כבר הסברתי בעבר, כלי שעבור מילה מסויימת מציע מילים נרדפות ודומות מאותו תחום, בנוסף למידע יחסי על כמות החיפושים. כדי להבהיר את הנקודה הזו, ניקח לדוגמה בלוג העוסק בתחום הצילום, ונניח, לשם הדיון, שמדובר בפוסט אודות השימוש בעדשת זום, למשל: “כיצד לבחור עדשת זום”. כאמור, מטרתינו היא לשנות את הכותרת ולהשתמש במילים פופולריות.

הנה התהליך המלא:

1. היכנס לכלי הצעת המילים של גוגל.
2. בחר את השפה והמדינה המתאימה. במקרה שלנו ישראל ועברית.
3. רשום את המילה הרלוונטית העיקרת הנוגעת לפוסט. במקרה שלנו “עדשת זום”.
4. לאחר הלחיצה על Get Keywords Ideas, מיין על פי Avg Serach Volume.
5. עכשיו עלינו לחפש מילים בעלות משתמעות דומה או זהה תחת המילים המוצעות ע”י גוגל, אולם כאלו שכמות החיפושים עבורן רבה יותר מאשר עבור המילה המקורית. בדוגמה שלנו ניתן לראות כי כדאי לשלב בצורה כלשהי את המילה “עדשת מצלמה” גם כן, שכן כמות החיפושים הינה רבה. למשל: “המדריך המלא לעדשת המצלמה - כיצד לבחור עדשת זום”. ברגע שנעשה שינוי זה, כמו גם נשתמש במילה זו בתוכן עצמו - התנועה לפוסט תיגדל שכן יותר משתמשים מחפשים “עדשת מצלמה” ולכן קיים סיכוי גדול יותר להגדלת החשיפה.

 

כמובן שהפעילות הנ”ל חייבת להתבצע במקביל לפעולות אופטימיזציה ובניית קישורים והמלצתי היא לשלב אותה באופן שוטף בפעילויות הקידום. אם שינוי של התוכן עצמו עלול לערוך זמן רב מידי, נסו לפחות לשנות את הכותרת ולשלב בה מילים פופולריות. התוצאות לא תאחרנה לבוא.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב