דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה האינטרס של ברק 

מאת    [ 05/07/2008 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2407 פעמים ]

מנהיג מפלגת העבודה התעורר. בצהרי יום שישי [4.7.08] יצא בהצהרה חריפה כנגד הצעתו של שר המשפטים לממשלה למנות ועדת בדיקה ממשלתית לבחינת "התנהגותם של גורמי אכיפת החוק שבתחום סמכותו של שר המשפטים".

הרקע לפרשה זו - טענות על ליקויים קשים בהתנהלות גורמי משטרה ופרקליטות במהלך החקירה והמשפט של השר חיים רמון.

הצעת שר המשפטים למנות ועדה כזו אמורה לעלות לדיון בממשלה ביום א' [6.7.08]. היועץ המשפטי לממשלה מתנגד בתוקף לכך והפיץ בין השרים חוות דעת חריפה כנגד ההצעה ובה קבע בין השאר כי "מדובר בשימוש לרעה בסמכות", עוד קבע היועץ המשפטי כי "ההצעה סותרת סדרי ממשל תקינים, חותרת תחת הפרדת הרשויות ויש בה משום 'שבירת כלים' מצד שר המשפטים והעומדים מאחורי יוזמתו, במסגרת מה שנראה כ'מסע נקם' נגד מערכת אכיפת החוק".

מזוז מתייחס במכתבו גם להשלכות שתהיינה להקמת וועדה כזו: "אין להתעלם גם מהמשמעות המעשית של ההחלטה על הקמת ועדת החקירה, ושל עצם קיומה, ללא קשר לתוצאותיה - הצבת איום 'החרב המתהפכת', משך חודשים ארוכים, מעל ראשי גורמי החקירה והתביעה (היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה והפרקליטות), המצויים בעיצומם של מהלכי חקירה וההחלטה בעניינם של גורמי שלטון מרכזיים".

נאמרו כבר דברים הרבה גם על עמדתם של היועץ המשפטי וראשי הפרקליטות והמשטרה כנגד הדרישות לחקור את הליקויים שהיו בהתנהלותם.אבל כדאי לחזור לרגע לעמדתו של מנהיג מפלגת העבודה ונימוקיו כנגד קבלת ההצעה של שר המשפטים. אומר ברק "הדבר נראה כמהלך שנועד להטיל מורא על גורמי החקירה, בעודם עוסקים בחקירות רגישות אחרות"[של ראש הממשלה]...מפלגת העבודה מתנגדת בתוקף למהלך".

אמירה זו מהווה לכאורה נימוק כבד משקל כנגד קבלת ההצעה. גם היועץ המשפטי וראשי הפרקליטות משתמשים בו. לא הכול מסכימים לקבל הנמקה זו שפירושה הענקת חסינות לגורמי החקירה מפני בדיקה חיצונית, כל זמן שישנו תיק תלוי ועומד כנגד איש ציבור...

אשר לעמדת מנהיג העבודה צריך לבחון אותה לאור העובדה כי בימים אלה נבדקת במשטרה תלונה שהוגשה כנגדו על ידי אחד ממנהלי מטה הבחירות שלו בעבר הטוען לביצוע עבירות פליליות על ידי מטה אהוד ברק בתקופת הבחירות . [לפני כעשור].

כלל לא בטוח שימצאו ראיות לביסוס ההאשמות. אבל מישהו צריך להחליט על כך. תחילה צמרת אגף החקירות במשטרה ואח"כ צמרת פרקליטות המדינה.

נוכח הצהרתו האחרונה של ברק המגבה את היועץ המשפטי , פרקליט המדינה וצמרת המשטרה ניתן לשאול האם עמדתו זו של מנהיג העבודה היא על רקע ענייני או שמא הוא מנסה לשאת חן בעיני חוקריו העתידיים ולהשפיע עליהם שלא לפשפש יתר על המידה בתלונות כנגדו ולסגור אותן. הרי אין זה נוח למי שרואה עצמו מועמד לראשות הממשלה להסתובב כשחשדות פליליים מרחפים מעליו. ואם אמנם ייסגר תיק התלונה האם לא יוכלו לטעון כי הסיבה האמיתית לכך היא עמדתו האוהדת של ברק והתנגדותו לחקירת כשלי "גורמי אכיפת החוק " כפי שמבקש השר פרידמן לבצע..?

יוצא למרבה האירוניה כי אהוד ברק מאמץ את עמדת היועץ המשפטי ב"הפוכה" . כלומר אם לפי מזוז השר פרידמן מבקש להטיל "אימה" בהצעתו על חוקרי ראש הממשלה הרי ניתן לןמר כי ברק בהתנגדותו להצעה מבקש לרכוש את לב חוקריו ל מנת שלא ייחסו לתלונות שהוגשו כנגדו משמעות פלילית....

בקיצור - תהא ההחלטה אשר תהא. טוב היה עושה מנהיג העבודה אם היה נותן לאחד משריו שאינו מעורב בחקירות/חשדות להתבטא בנושא.
מנחם רבוי
הנתונים: תפקידים בכירים בשירות הציבורי בעבר,כותב דעתן בהווה וסבא לשלשה
פורסם גם באתר המחבר:
http://www.notes.co.il/raboy/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב