דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה ריפוי בשדה מגנטי? 

מאת    [ 03/07/2008 ]

מילים במאמר: 2560   [ נצפה 9200 פעמים ]

ריפוי בשדה מגנטי הוא למעשה כל שימוש הנעשה במגנטים קבועים או במכשירים היוצרים שדה מגנטי פועם, לצורכי שיפור הבריאות. מאחר ואין שום פעולה בגוף שלא מעורב בה הכח האלקטרו-מגנטי, משפיעים המגנטים בצורה זו או אחרת על מרבית התפקודים בגופנו. הכרת תכונותיהם של המגנטים והשפעותיהם מאפשרת שימוש נכון ויעיל בהם.

א. עובדות חשובות
כדי לחדור לעולם הקסום של המגנטים ולהבין קצת יותר טוב את השפעתם על בריאותנו, חשוב לדעת מספר דברים בסיסיים:

1. ארבעת כוחות היסוד:
לפי הידע המדעי הקיים כיום, ישנם ארבעה כוחות ראשוניים, שהם הבסיס הפיזיקלי לכל ההתרחשויות בטבע ולמעשה ביקום כולו. כוחות אלה הם: הכח האלקטרו-מגנטי, כח הכובד, הכוח החלש והכח החזק.
הכח החזק והכח החלש הם כוחות הפועלים בתוך גרעין האטום, כך שאין להם השפעה ישירה ומורגשת בחיי היום-יום שלנו.
כח הכובד פועל במרחבים עצומים והשפעתו העיקרית עלינו הינה בכך שאינו מאפשר לנו ולשאר הדברים שסביבנו להתנתק מכדור-הארץ. בטווחים הקצרים, כח הכובד הוא חלש יחסית.
הכח שלמעשה משפיע עלינו ביותר בחיי היום-יום הוא הכח האלקטרו-מגנטי (חשמל ומגנטיות).

2. חשמל ומגנטיות:
אלה הם שני צדדים של אותה מטבע: הכח האלקטרו-מגנטי.
היכן שיש זרם חשמלי - נוצר סביבו שדה מגנטי.
אם מעבירים חומר מוליך דרך שדה מגנטי - נוצרים בו זרמים חשמליים. לדוגמא, אם זורם דם (שהוא חומר מוליך) בתוך שדה מגנטי, נוצרים סביב צינורות הדם זרמים חשמליים. זהו אחד הביטויים לתכונה הנקראת "אפקט האל" על שם החוקר (Hall) שגילה אותה.

כשמדובר בכח האלקטרו-מגנטי אין הכוונה רק לחשמל המוכר לנו כזרימת אלקטרונים, אלא לכל הרמות של כח זה, החל מקרינות בתדרים נמוכים מאד ועד קרני רנטגן וקרינות קוסמיות בתדרים סופר גבוהים.

3. כל הפעולות בגוף האדם נשלטות ומווסתות ע"י סיגנלים אלקטרו-מגנטיים:
כל תא חי הוא אלקטרומגנטי בטבעו ואין שום פעולה בגופנו הקורית ללא פקודה חשמלית, רצונית או לא רצונית, מודעת או לא מודעת.

4. כדור-הארץ הנו אלקטרו-מגנט ענק אשר השדה המגנטי שלו משפיע על כל החיים האורגניים שבו, כולל עלינו, בני-האדם, כל הזמן. המערכות השונות בגופנו מווסתות בהתאם לסביבה האלקטרו-מגנטית.

5. גוף האדם שואף לאיזון בכל הרמות, גם בתחום האלקטרו-מגנטי:
ככל שעולה הלחץ האלקטרו-מגנטי החיצוני, יש צורך להגביר את הלחץ האלקטרו-מגנטי הפנימי.
יש לכך משמעות רבה כי בגלל ההתפתחות הטכנולוגית וריבוי האוכלוסין, הדחיסות האלקטרו-מגנטית סביבנו גדולה אלפי מונים (אולי אף מליוני מונים) מזו שהיתה לפני פחות מ-300 שנה. משמעות הדבר היא ההכרח להגביר את הלחץ האלקטרו-מגנטי הפנימי. זה יכול להסביר באופן חלקי את התגברות קצב החיים ואת העליה הגדולה במצבי stress, מתחים פנימיים וחוסר שקט.
ב. מדוע כדאי להשתמש במגנטים לריפוי?
ההאצה הרבה בקצב החיים, התגברות הלחצים הפנימיים והחיצוניים, העליה העצומה בדחיסות ובזיהום האלקטרו-מגנטי, העליה בזיהום המים והאויר, אי-פעילות גופנית מספקת, תזונה לא מאוזנת ודברים נוספים, גורמים ללחצים עצומים על מערכות גופנו. במקרים רבים הגוף לא מצליח להתנקות ולשמור על האיזונים הדרושים לו ומתפתחים שיבושים שונים המתבטאים אצלנו בכאבים, מיחושים שונים, חולשות ומחלות. הטיפול המגנטי הוא כלי עזר מעולה היכול גם להתלוות לכל שיטת טיפול אחרת. יש לטיפול זה מספר יתרונות בולטים:
- ניתן לעשותו לבד, בבית או בכל מקום אחר, כולל בעבודה
- מחיר המגנטים נמוך יחסית, הם נוחים לשימוש וניתן להשתמש בהם במשך שנים רבות
- המגנטים ניתנים לשימוש ע"י כל בני המשפחה (ו/או חברים), כך שבחישוב לטווח ארוך זהו טיפול זול ביותר
- הטיפול אינו פולשני ואין לו תופעות לוואי
- המגנטים אינם מטפלים רק בסימפטומים אלא עוזרים לגוף לרפא את עצמו
- הטיפול המגנטי משפיע על החזרת מערכות שונות בגופנו לאיזון וכן הוא עוזר לגוף להטען באנרגיה

ג. כיצד זה עובד (הסבר חלקי)?
תפקוד רגיל של תאים בריאים:
לצורך תהליך נורמלי ובריא של חילוף החומרים בתאים דואג הגוף לשמור על הפרש בין המטענים החשמליים והמגנטיים שבתוך התא לבין אלה שמחוץ לתא. במצב בריא נשמר מתח חשמלי של כ-70mV (ישנם סוגי תאים בהם המתח הנורמלי נמוך יותר) בין רקמת התא לבין היונים הנמצאים בנזל הבין-תאי, כאשר המטען החשמלי ברקמת התא הוא קצת שלילי וזה מושך אליו את המטענים החיוביים בחומרים השונים הנמצאים בנוזל הבין-תאי. היכן שיש מטען חשמלי שלילי יהיה בד"כ גם שדה מגנטי שלילי. הפרשי פוטנציאלים אלה הינם מרכיבים חיוניים לקיום תהליכי החיים.

מה קורה כאשר יש פגיעה בתאים?
גורמים שונים עלולים לפגוע בתפקוד תקין של תא, כגון:
? לחץ, פגיעה פיזית
? חוסר נוזלים
? חוסר חומרי מזון
? חדירת פרזיטים לתא (וירוסים) או לסביבתו (חידקים, פטריות, תולעים)
? חדירת חומרים רעילים
? קרינות אלקטרומגנטיות חזקות מדי או בתדרים מזיקים
? טמפרטורה גבוהה מדי או נמוכה מדי
? זרם חשמלי חזק
? הפרעות בשדה המגנטי
כאשר תא נפגע מופנים משאביו לניטרול הגורם הפוגע, דבר המביא לירידה כללית ברמת האנרגיה (החשמלית והמגנטית) שבו. ירידת אנרגיית התא פוגעת בתהליך חילוף החומרים וביכולתו של התא לבצע את תפקידיו. ירידת רמת האנרגיה מתחת לסף מסויים מהווה גורם מפעיל להתחלת תהליכי התחלקות התא כדי להתרבות. ירידה נוספת של האנרגיה מתחת לסף תחתון ביחס לאותו תא, גורמת לכך שהתא כבר לא מסוגל לקיים את עצמו והוא מת. תופעה נוספת העלולה לקרות לתא פגוע, תוך כדי תהליך הפגיעה ומאמצי התא להישרד, היא היפוך בקוטביות החשמלית והמגנטית בין פנים התא לחוץ התא.

כיצד עוזר הגוף לתאים פגועים?
כאשר נפגע תא כלשהו, נשלחים מייד אותות חשמליים ואלקטרומגנטיים עם מידע על הפגיעה. בהתאם לעוצמת וסוג הפגיעה מתגייסות המערכות האנרגטיות השונות בגוף ומתארגנות לעזור לתאים הפגועים, גם ברמה הפיזית (אספקת חומרים) וגם ברמה האנרגטית. מבחינה אנרגטית דואג הגוף להעביר לתא הפגוע כמה שיותר מטענים שליליים, בכדי לאפשר לתא קודם כל לשרוד, אח"כ למנוע מצב אשר יחייב את התא להתחלק ובהמשך לאפשר לתא לחזור לתפקוד בריא מלא.
למוח יש תפקיד מרכזי בכל הפעילות הנ"ל, שרובה היא אוטומטית ובלתי מודעת. אך אחד מתפקידי המוח בתהליך זה הוא גם לתרגם את האותות החשמליים לתחושת כאב בהתאם לעוצמת וסוג האותות, כדי שנהיה מודעים למצב ונוכל לעזור לעצמנו, או לפחות לא להחריף את הפגיעה.
במידה והפגיעה היא קלה, יתאוששו התאים הפגועים, או יוחלפו בחדשים והגוף יחזור לתפקודו הרגיל. אך אם הפגיעה היא קשה מעל סף מסויים, אין לגוף יכולת לשלוח מספיק מטענים חשמליים לאזור הפגוע. משמעותו של מצב זה היא שהגוף לא מסוגל בעצם לפעול באופן מלא עם כל מערכותיו, והוא נאלץ להשבית חלק מהמערכות. השבתת המערכות בגוף נעשית באופן אוטומטי, לפי סדר עדיפויות הטבוע בתיכנות הראשוני של האדם.
ככל שאנחנו נמצאים תחת לחצים יותר כבדים (Stress), השחיקה גדולה יותר ויש לגוף פחות אפשרות לשלוח מטענים חשמליים לאזורים הפגועים.
לעומת זאת ישנם מצבים בהם אנחנו נטענים יותר (כגון שינה טובה, שקט פנימי, מקומות מסויימים בטבע, פתיחות להשפעות חיצוניות מיטיבות, אמונה חזקה, שימוש באביזרים או מוצרים מתאימים ומצבים נוספים אחרים), ואז תהליך הריפוי מתרחש מהר יותר וביעילות רבה יותר.

מה קורה כאשר יש כאב לאורך זמן?
כאב מתמשך משמעותו היא שישנה רקמה כלשהי או איבר כלשהו עם פגיעה שלא התרפאה. מצב זה גוזל מהגוף אנרגיה באופן מתמיד, ומחייב את הגוף לשלוח ללא הרף מטענים חשמליים לאותו אזור פגוע. מאחר ויש קשר אנרגטי בין כל תאי הגוף, זה עלול לגרום במשך הזמן לירידה כללית בטעינה החשמלית והמגנטית הממוצעת של כל תאים. משמעותו של מצב כזה היא החלשת המערכת החיסונית וירידה ביכולתו של הגוף להתמודד עם מצבי לחץ.
אם אותו כאב כרוני נמשך וגם הירידה הכללית באנרגיה של הגוף נמשכת, אנחנו עלולים להגיע למצב בו כל פגיעה הכי קטנה תביא לנפילה אנרגטית מתחת לסף בו התאים יכולים לתפקד, או להיפוך קוטביות חשמלית ומגנטית בתאים, ובהמשך לקריסת מערכות.

מה עושים המגנטים?
מאחר והבעיה הראשונית בתא פגוע היא ירידה בטעינה החשמלית והמגנטית של התא, מאפשר שימוש נכון במגנטים לטעון את התאים, כמעט באופן מיידי, במטען מגנטי כזה שיאפשר להם בשלב ראשון להישרד ובהמשך לרפא את עצמם ולחזור לתפקוד מלא.
מאחר והמטען המגנטי בתוך התא הבריא הוא מטען שלילי, משתמשים ברב מוחלט של המקרים בקוטב השלילי (צפוני) של המגנט כשהוא מופנה אל הגוף.
הטענת אזור מסויים בגוף בשדה מגנטי שלילי במשך זמן מספיק ארוך (לפחות מספר שעות ביום) תשפיע בהדרגה גם על אזורים אחרים בגוף, וכך ישתפר מצבו של הגוף כולו (ישנן נקודות מסויימות בהן ההטענה לכל הגוף יעילה יותר מאשר נקודות אחרות).
אחת ההשפעות של קוטב שלילי של מגנט היא העלאת ה-pH בגוף, כלומר - הקטנת חומציות והעלאת הבסיסיות. סביבה בסיסית עוזרת להתרבותם של המיקרו-אורגניזמים המועילים לגוף והיא מפריעה להתרבותם של המיקרו-אורגניזמים המזיקים לגוף (הזקוקים לסביבה חומצית). השפעה זו חשובה ביותר במניעת זיהומים ובהורדת דלקות.
על בסיס הבנות אלה ניתן להשתמש במגנטים לא רק כעזר בריפוי ושיכוך כאבים אלא גם כאמצעי לרפואה מונעת. ע"י שימוש נכון ויומיומי במגנטים, גם כאשר אנחנו בריאים (או מרגישים בריאים), אנחנו יכולים לטעון את עצמנו בטעינה מגנטית שלילית, אשר תגביר במידה רבה את יכולתנו לעמוד בלחצי החיים ותעזור לנו גם להיות יותר חסינים בפני מחלות.

להלן הסברים ותאורים נוספים המקובלים בספרות המדעית העוסקת בריפוי בשדה מגנטי:
- זרימת הדם באזור המטופל מואצת ויש הגברה בחילוף החומרים
- יש עליה בהמוגלובין ובמספר הכדוריות האדומות בדם וירידה בכולסטרול
- יש עליה בלחץ החמצן בתאים
- זרוז איחוי רקמות. זמן ריפוי שבר בעצם עשוי להתקצר בחצי
- ירידה בכמות הרדיקלים החופשיים ועליה ברמת הבסיסיות של נוזלי הגוף, מה שיוצר סביבה פחות נוחה להתפתחותם של מחוללי מחלות
- שיפור בתפקוד ההורמונלי
- שיפור בפעילות אנזימים ותהליכים ביוכימיים אחרים בגוף

ד. החשיבות הקריטית בהכרת תכונות קטבי המגנט:
כללי:
מגנט ביסודו הוא בעל 2 קטבים: צפון (שלילי) ודרום (חיובי). ההשפעות של הקוטב הצפוני של המגנט על האדם שונות מאד מהשפעותיו של הקוטב הדרומי של המגנט. להלן פרוט ההבדלים:

קוטב צפוני (שלילי) כלפי הגוף
מעכב
מרגיע ומשכך כאבים
מוריד דלקת
יוצר אפקט בסיסי
משכך סימפטומים
נלחם בזיהומים
תומך בריפוי
מפחית אגירת נוזלים
מעלה רמת חמצן בתאים
מעודד שינה עמוקה ומתקנת
מעודד ומשפר את המצב הנפשי
מוריד מצבורי שומן
יוצר קוטביות מרפאת
מעודד יצירת מלטונין
מחזיר ל-pH נורמלי

קוטב דרומי (חיובי) כלפי הגוף
מעורר
מגביר כאב
מגביר דלקת
יוצר אפקט חומצי
מגביר סימפטומים
מעודד מיקרואורגניזמים
מעכב ריפוי
מעלה אגירת נוזלים
מוריד רמת חמצן ריקמתית
מעורר ויוצר עירנות
יוצר אפקט של פעילות יתר
מעודד צבירת שומנים
מייצר קוטביות של אזור פגיעה
מעודד את פעילות הגוף

מגנטים חד-קוטביים:
מגנט רגיל (בעל קוטב אחד צפוני ואחד דרומי) נקרא חד-קוטבי. במקרה כזה חשוב לדעת איזה קוטב מופנה כלפי הגוף. מומלץ להעזר בטבלה הנ"ל.
המחקרים מראים שהטיפול הנכון הוא ע"י מגנטים חד קוטביים, מה שמאפשר לנו לשים את המגנט בקוטביות המתאימה לבעיה ולמיקום בגוף. כ-90% מתהליכי הטיפול בעזרת מגנטים נעשים כאשר הקוטב השלילי של המגנט מופנה כלפי הגוף.

שימוש לא נכון ומתמשך בקוטב החיובי של המגנט עלול לגרום לנזק לגוף ולכן משתמשים בקוטב החיובי רק במספר סוגי טיפולים מאד מוגדרים ולזמן מוגבל, ובכל המקרים בהם משתמשים בקוטב החיובי, משתמשים במקביל גם בקוטב השלילי.
הטיפולים העיקריים בהם משתמשים בקוטב החיובי הם כלהלן:
- השלב הראשון באיחוי או חידוש רקמות (כולל עצמות, סחוס, עצבים, גידים ועוד). כאן משתמשים בד"כ בטכניקה שנקראת "עירור מערבולת" או "טיפול מעגל". טכניקה זו מעוררת וממריצה את חילוף החומרים באזור המטופל. לאחר 3 ימים מפסיקים להשתמש בקוטב החיובי וממשיכים רק עם הקוטב השלילי
- טעינה כללית של מערכת העצבים. הטיפול בטכניקה זו, הנקראת "טעינת מרידיאנים", נמשך כל פעם 10-20 דקות בלבד
- הטענה של בלוטות הנמצאות במצב של חולשה, כגון בלוטת התריס, בלוטות האדרנל או הלבלב. טיפול זה נמשך מספר דקות בלבד
- שיכוך כאבים לזמן קצר, במיוחד במקרים של התכווציות שרירים

משטחים מגנטיים רב-קוטביים:
במקרים רבים ממגנטים את המוצרים בצורה כזו שיהיו להם קטבים מגנטיים מתחלפים לסרוגין. מגנטים אלה נקראים דו-קוטביים (או רב-קוטביים) והשימוש בהם צריך להיות זהיר מאד. מדוע?
כאשר מודדים את עוצמת השדה בכל צד של מגנט חד קוטבי סימטרי, מגלים שעוצמת הקוטב החיובי גדולה מזו של השדה בצד עם הקוטב השלילי. ההסבר לכך קשור בכיוון סיבוב האלקטרונים בכל אחד מהקטבים. משמעות הדבר היא שסה"כ השדה המגנטי סביב משטח מגנטי רב-קוטבי אינו נייטרלי אלא שיש שם יותר השפעה של קוטב חיובי. וכפי שכבר הראנו, שימוש בקוטב חיובי לאורך זמן הוא מסוכן, כי הוא מגביר תהליכים דלקתיים, התרבות של מיקרואורגניזמים לא רצויים, עלול לגרום לפגיעה באיכות חילוף החומרים ואף עלול לגרום להגברה של תהליכים סרטניים.

שימושים נפוצים:
להלן רשימה (לא מלאה) של אינדיקציות המתאימות גם לטיפול בשדה מגנטי. בהמשך הרשימה יהיה פרוט קצר של עקרונות טיפול לגבי מספר סוגי בעיות. בכל מקרה מומלץ תמיד להתייעץ ברופא.

בעיות, מחלות וסימפטומים בהם הטיפול המגנטי עשוי לעזור:
אבני כיס המרה
אבנים בכליות
אובדן שיער
אולקוס
אטרופיה (ניוון רקמות)
איזון אנרגטי
אימפוטנציה
אינסומניה (חוסר שינה)
אלרגיות
אמפיזמה (אויר ברקמות)
אנגינה (תעוקת חזה)
אנורקסיה
אנמיה
אסטמה
אפילפסיה
אקזמה
אקנה
ארטרוזיס(בעיות מפרקים)
בחילות והרגשה רעה
בלוטות נפוחות
בעיות במחזור הדם
בעיות בלימפה
בעיות בשלפוחית השתן
בעיות ורידים
בעיות נפשיות
בעיות עור
בעיות עיכול
בצקת
ברונכיטיס
בריחת סידן
גויטר (היפרתירואידיזם)
גושים בחזה
גזזת
גזים
ג'ט לג
גלאוקומה
דיכאון
דלקת
דלקת אשכים
דלקת בעצם המסטואיד
דלקת גידים
דלקת גרון
דלקת האדר (Pleurisy)
דלקת האוזן התחתונה
דלקת המעי הגס
דלקת העפעף
דלקת הקיבה
דלקת התוספתן
דלקת כליות
דלקת מערות האף
דלקת נוזל המפרקים
דלקת פרקים
דלקת עור (דרמטיטיס)
דלקת קרום המח
דלקת ריאות
דלקת שיגרונית
דרבן עקב
היפר-אקטיביות
הפסקת וסת (מנופאוז)
הפרעות גיאו-מגנטיות
הפרעות לימוד (A.D.D)
הפרעות קצב לב
הפרעות רגשיות
הצטברויות צלוליט
הצטננות נפוצה
הרניה (שבר/כילה)
השמנת יתר
התכווצות שרירים
התמכרות לניקוטין
זאבת (לופוס)
זיהום
זיהום אלקטרומגנטי
זיהום ויראלי
זיכרון חלש
זקנה ומחלותיה
חבלות (שפשופים)
חולשה (Adynamia)
חום גבוה
חוסר תחושה בגפיים
חזרת
חירשות
טחורים
טרשת עורקים
כאבים
כאבי גב
כאב בעצם הזנב
כאבי כף הרגל
כאבי ראש
כוויות
כולסטרול גבוה
כיב בתריסריון
כיווץ שרירים
כתף "קפואה"
לאוקודרמה
לבלב-עודף/חוסר פעילות
לומבגו/אישיאס
לוקמיה
לחץ (stress)
לחץ דם גבוה/נמוך
לימפומה
מורסה (אבצס)
מחלות אוזניים
מחלות אוטו-אימוניות
מחלות כבד
מחלות מפרקים
מחלות עיניים
מחלות פסיכוסומטיות
מחלות של הבלוטות
מחלת בלוטת הערמונית
מחלת הודג'קין
מחלת ים
מחלת מניר
מחלת s?Crohn
מחלת s?Raynaud
מיגרנה
מלנומה
מניעת מחלות
מעיים רגישים
מערכת חיסון חלשה
נאוראלגיה, נאוריטיס
נחירה
ניטרול רעלנים
נקע
סוכרת
סינדרום החסר בשדה מגנטי
סינדרום עייפות כרונית
סינדרום רגל חסרת מנוחה
סרטן (סוגים שונים)
סרקומה
עצירות
עקיצת דבורה
עקיצות חרקים
פסוריאזיס
פצעים
פצעי לחץ
פריצת דיסק
צהבת
צינית (Gout)
ציסטה
צניחת רחם
צרבת
קדחת השחת
קטרקט
קנדידה
קרבונקל
קרע מזוהם במעי
קשקשים בשיער
רקמת צלקת (קלואיד)
שבץ מוחי (Stroke)
שברים
שיתוק פנים רפה
שלבקת חוגרת Shingles
שלפוחית מגורה
שלשול
שפעת
תסמונת גיל הבלות PMS

ה. הקוטביות המגנטית של גוף האדם:
מדידות השדה המגנטי של פני שטח גוף האדם הראו שישנה חלוקה ברורה ומוגדרת המתבטאת בעיקר בגפיים. בכל יד ורגל, השדה המגנטי בצד אחד של האיבר הוא בעל קוטביות אחת והצד השני של אותו איבר הוא בעל קוטביות הפוכה. בנוסף לכך, הקוטביות ביד ימין הפוכה לזו של יד שמאל, והקוטביות של רגל ימין הפוכה לזו של רגל שמאל. במרכז הגוף הקוטביות היא שלילית גם מלפנים וגם מאחור.
כדי להשיג תוצאות טיפוליות טובות יש לשים (למעט במספר מקרים חריגים) קוטב שלילי של המגנט רק באותם חלקים בגוף שהקוטביות המגנטית שלהם היא שלילית, ואת הקוטב החיובי של המגנט יש להניח רק על אותם אזורים בגוף שהקוטביות שלהם היא חיובית.

ו. אמצעי זהירות:
- מומלץ לא להשתמש במגנטים באזור הבטן לאחר ארוחה. יש להמתין לפחות 60-90 דקות
- להקפיד לא להשתמש בקוטב חיובי של מגנט על אזורים בגוף בהם האנרגיה המגנטית של קוטב חיובי עלולה להחריף את המצב, כגון במקרים של זיהום, דלקת או גידול. ככלל: לא להשתמש בקוטב חיובי ללא הדרכה של מטפל מוסמך המתמצא בנושא
- בכל מקרה של שימוש בקוטב חיובי או במגנט רב-קוטבי מומלץ להשתמש במקביל גם במגנט עם קוטב שלילי.
- אין להשתמש במזרון מגנטי יותר מ- 8 שעות ביממה
- לא להשתמש במגנטים חזקים באזור הראש לפרקי זמן ממושכים (למעט במקרים מיוחדים הדורשים זאת)
- במקרים של אסטמה ואמפיזמה (צבירת אויר ברקמות, במיוחד בריאות), יש להתחיל בזהירות, כי עלולים להווצר שיעולים והרגשת חנק כתוצאה מהתפרקות מהירה מדי של הגודש
- אנשים הלוקחים תרופות בזמן טיפול מגנטי צריכים להיות יותר ערניים לאפשרות של תסמינים של מנת יתר מהסיבות הבאות: הטיפול המגנטי מפחית מתח ודלקת תוך שחרור רעלים מהגוף ושיפור המטבוליזם. זה עשוי להגדיל את יעילות התרופה ולכן יתכן ויהיה צורך להפחית בכמות התרופה או להפסיק את השימוש בה. מומלץ להתייעץ ברופא
- במקרים של סרטן, חיוני להתייעץ ברופא או מטפל המתמצא בתחום המגנטים
- לא להחזיק מגנטים קרוב לכרטיסי אשראי, קלטות וידאו או אודיו, דיסקטים או דיסקים מגנטיים וכו'. המגנט עלול לגרום נזק בלתי הפיך למידע הרשום באמצעים הנ"ל.

מטעמי זהירות, אין להשתמש במגנטים במקרים הבאים:
- אנשים עם קוצב לב (או כל מכשיר אלקטרוני אחר המושתל בגוף)
- נשים בהריון
עידן מטפל ברפואה משלימה וחבר במ.ר.פ.י. (המרכז לרפואה פונקציונלית בישראל).
האבחון נעשה במספר שיטות:
שאלונים של הרפואה הפונקציונלית מארה"ב
קינסיולוגיה
תרמוגרפיה
הטיפולים משלבים ידע מהרפואה הפונקציונלית בארה"ב, הרפואה החדשה (GNM), מגנטותרפיה לפי BioMagScience ועוד.
הטיפולים כוללים ייעוץ בתזונה ובתוספים, תהליכים לטיהור הגוף, הילינג, ביו-מגנטים, צבעים, טיפול תומך בחולי סרטן ומחלות קשות אחרות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב