מושגי יסוד במדיה - כל מה שרצית לדעת לפני הפגישה הבאה שלך עם משרד הפרסום , חברת המדיה או כל מוכר שטחי פרסום בכל מדיה אחרת .
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מושגי יסוד במדיה - כל מה שרצית לדעת לפני הפגישה הבאה שלך עם משרד הפרסום , חברת המדיה או כל מוכר שטחי פרסום בכל מדיה אחרת . 

מאת    [ 02/07/2008 ]
מילים במאמר: 765   [ נצפה 4828 פעמים ]

 
 
 

מושגי יסוד במדיה

מדיה היא אחד המקצועות המורכבים יותר בענף הפרסום , תחום זה מגלל סכומים נכבדים ומהווה 80% מהוצאות השיווק של המותג . על מנת לאפשר למנהלי השיווק / מותג / פרסום להבין טוב יותר את התחום אנו מציגים בפניכם מילון מונחים למדיה .

כל צורת פרסום בכול אמצעי מדיה אשר קיים בשוק הן במדיה המסורתית והן במדיה החדשה יושבת בסופו של דבר על שלושה רגליים :

 כיסוי (reach ) : כמות האנשים אשר יחשפו למסר ,או אחוז מקהל היעד של המותג אשר יראה את הפרסום לפחות פעם אחת .

תדירות : מספר הפעמים אשר ייחשף כל נחשף למסר הפרסומי .

איכות החשיפה : לאיזה סוג של מסר ייחשף הצרכן , סרטון וידאו בעל איכות חשיפה גבוה , או תשדיר רדיו בעל איכות חשיפה נמוכה יחסית , האם הוא יראה סרטון ארוך של 45 שניות או סרטון קצר של 10 שניות .

שלושת הפרמטרים הנ"ל תמיד יבואו אחד על חשבון השני (בתקציב נתון ) ובכול פריסת מדיה חשוב להחליט על איזה מהם נותנים את הדגש .

לדוגמא  : בקמפיין מכירתי בעל מסר פשוט כגון " אחד + אחד על כל מוצרי החנות " 

              איכות החשיפה יכולה להיות נמוכה כי המסר פשוט, וקל מאוד לצרכן להפנימו

             התדירות צריכה להיות בינונית כי מטרתה רק לייצר בולטות במקרה זה  .

             הכיסוי צריך להיות כמה שיותר רחב על מנת להבטיח שכמה שיותר צרכנים פוטנציאלים  ישמעו על המבצע .

            

דוגמא נוספת  : בקמפיין תדמיתי למוצר חדש בשוק תחרותי מאוד כגון השקת בושם חדש

            איכות החשיפה צריכה להיות גבוה מאוד על מנת להצליח לבנות אופי ( ערכים ) למותג

           התדירות צריכה להיות גבוהה על מנת לתת עוצמה למותג החדש וליצור לו זכירות גבוה 

           ביחס למתחרים האחרים בקטגוריה . 

           הכיסוי היה בינוני ויעשה רק על כמות כקהל אשר אפשר להגיעה עליה באיכות חשיפה 

           ותדירות גבוה בתקציב הנתון .

 

 

מילון מונחי מדיה  :

 

כיסוי  : אחוז מקהל היעד אשר נחשף למסר לפחות פעם אחת , נתון זה ניתן ברוב המקרים באחוזים , אך ניתן לקבלו גם באלפים , למפרסם חשוב להסתכל גם על המספר האבסולוטי באלפים על מנת שיכול להבין כמה אנשים בכלל נכנסים לשער " משפך הקנייה "

נתון זה ניתן לקבל על כל אמצעי המדיה הקיימים השוק למאט שילט חוצות .

נתון זה מופיע גם בתצורה של כיסוי 1+ , כיסוי 2+ , כיסוי 3+ והלאה , משמעות הספרים הנ"ל הם אחוז מקהל היעד אשר נחשף פעם אחת למסר , פעמיים , שלוש וכ"ו

 

 

GRP  ( Gross Rating Point )

       אחד נקודת GRP שווה לאחד אחוז מבתי האב אשר צפו בתוכנית או פרסומת מסוימת

     נקודות אלה נספרות במצטבר , GRP הוא מטבע המסחר הנפוץ ביותר בארץ בין חברות המדיה

     וזכייני הטלוויזיה .

TRP ( Target Rating Point )

      נקודות TRP אחת שווה לאחוז אחד מקהל היעד שצפה בתוכנית או פרסומת מסוימת - נקודות

      אלה נספרות במצטבר ולהן השפעה רבה על נתוני החשיפה של הקמפיין

 

נקודת רייטינג משוקללת (  WGRP/WTRP  )

       על מנת לאפשר השווה בין קמפיינים שונים בעלי אורכי תשדיר שונים ולקבע את כללי המסחר נקבע

       כי יחידת הבסיס למסחר היא 30 שניות , לכל אורך תשדיר אורך או קצר מ 30 שניות נקבע פרמטר שיקולל ביחס ל 30 שניות   

מחיר לנקודה  ( CPP GRP / CPP TRP )

       מחיר לנקודה הוא המחיר בו קנינו או נקנה נקודת רייטינג בתי אב או רייטינג קהל יעד בקמפיין  

       או בתוכנית מסוימת  מחושב על ידי חילוק של התקציב בכמות הנקודות משוקללות ל 30 שניות .

 

       תדירות אפקטיבית :  

     מספר הפעמים לו נדרש הצרכן על מנת להפנים את המסר הפרסומי , תדירות זו משתנה ממדיה  

      למדיה ומקמפיין לקמפיין בהתאם לתמיכת המדיה במסר ומורכבותו     

       התדירות האפקטיבית הממוצעת בטלוויזיה  היא בין 3.5 פעמים ל 2.2  בהתאם למורכבות  המסר  ועוצמת הקריאטיב , ברדיו   

      התדירות האפקטיבית עומדת על כ 20 פעם , בעיתונות על 5-6 פעמים , שילוט על 12 פעם , אינטרנט כ 8 פעמים .

       כאמור נתונים עלה יכולים להשתנות בהתאם לאיכות החשיפה וסוג המסר הפרסומי .

 

חשיפות : כמות המפגשים אותם השיגה המדיה עם הקהל - כולל חפיפות .

CPM : מחיר לאלף נחשפים - רוב השימוש בנתון זה נעשה באינטרנט ובסלולר , אופן החישוב הוא מחיר חלקי אלפי נחשפים

CPC : שוב בשימוש במידיות אינטאקטביות - עלות לקליק - הוא הנעה לפעולה .

CTR : אחוז החשיפות אשר הניבו הקליק

יוניק : כמות הנחשפים האבסולוטית בניקוי חפיפות

יוניק CTR  : אחוז הגולשים אשר הקליקו על המסר

CTR2 : אחוז הנחשפים אשר הקליקו על המסר וגם נכנסו לאתר ומילאו פרטים .

CPL :  מחיר לליד אשר הגיע כתוצאה מהפרסום .

יוניק אקלוסיבי : גולש אשר נמצא רק באתר מסיום ולא באתרים אחרים .

הכותב הוא בעלים של חברת המדיה " מדיה פולס " המתמחה בתכנון,מחקר ורכש מדיה
מחקרים נוספים ומעמיקים ניתן למצוא באתר החברה
http://www.mediapulse.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב