דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון לבריאות שלך- כשהגב הוא הבאג 

מאת    [ 29/06/2008 ]

מילים במאמר: 1049   [ נצפה 3996 פעמים ]

כשהגב הוא הבאג- אימון אישי לניהול הגב שלכם ©

שירית בן- ישראל, מנכ"לית STS לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

מזה כחודש אני במיטה, על הגב, בגלל הגב. הכל התחיל כאשר לפני 38 ימים קיבלתי החלטה להרים עציץ שקיבלתי במתנה, "רק 10 צעדים עד למונית" אמרתי לעצמי, "מה כבר יכולים 10 צעדים לעשות לי?". היום אני יודעת, ש- 10 צעדים עם עציץ ביד יכולים לגמור אותי לחודש ויותר. בדיעבד, זה העציץ היקר ביותר שקיבלתי בחיי. הוא עלה לי בחודש שכיבה במיטה. באופן הזוי לחלוטין די נהניתי מחודש המנוחה. אני, שאחת מסיסמותיי היא "מנוחה עושה אותי חסרת מנוחה", אני, שלחופשה לוקחת עבודה, לא כי אני צריכה, אלא מתוך אהבה ותשוקה לדבר, אני נהניתי מהמנוחה שנכפתה עלי, בגלל התנהגותי חסרת האחריות, באותו רגע היסטורי, בו החלטתי להרים את העציץ.

ככל שאנחנו מתבגרים, אנו מסגלים לעצמנו הרגלי חיים פוגעים באחד הנכסים היותר משמעותיים שלנו, הלא הוא הגב שלנו. איברים רבים בגופנו באים בזוגות; עיניים, רגליים, ידיים, אוזניים ועוד. מנגד יש לנו אברים, חיצוניים ופנימיים שכנראה יותר משמעותיים, ודווקא הם לא באים באריזה זוגית, למשל, הלב, הראש וכן, גם הגב.

אז, אחרי 38 ימים של מנוחה, כמעט אלף שעות שכיבה במיטה, וכמובן, עשרות פעמים קודמות של מנוחה בכפייה בגלל טעות קריטית של שנייה, החלטתי לשגר לאוויר העולם את ה"אני מאמין" שלי בנושא הגב, בתקווה שהלקוחה הראשונה של המוצר תהיה ...אני, ואחריי, שכל מי שסובל/ת קצת או הרבה מהגב, יקרא, יפנים ויישם בהתנהלות היומיומית. כי בנושא הגב, כמו בכל הצלחה אחרת, סך הצעדים הקטנים והנכונים שנעשה יוביל אותנו לחיים ללא סבל ובעיקר, ללא מנוחה מתוך כפייה.

לקום צריך לדעת
בוקר. השעון המעורר מצלצל, אנחנו מזנקים לכבותו. קפיצה אחת קטנה, זה כל מה שנדרש בכדי למתוח שריר, שיוביל לכאבי תופת, מנוחה בכפייה ומגוון כדורים, ג'ל ופלסטרים רפואיים. המלצתי לכם היא, שימו לכם שעון מעורר שקט, הרגילו עצמכם להתעורר ליום רגוע, אל תקפצו מהמיטה לעבר השעון, אם המנגינה תהיה שקטה ונעימה, ממילא לא תפריע לאיש ואת אוזניכם תענג.
פקחתם עיניים, זכרו שקימה נכונה היא מבצע תלת- שלבי: להתגלגל על הצד, לשבת זקוף ולהתרומם בכוח הרגליים. קימה נכונה על פי המודל התלת שלבי מבטיחה התחלה טובה של יום.

לשבת צריך לדעת
הביטו איך אנשים מתיישבים, כאשר הם "זורקים" עצמם לתוך הכסא או הכורסא. החבטה שסופג הגב בעת החיכוך עם הכסא מסבה נזק. תנחתו נחיתה רכה. כך תמזערו את עוצמת החיכוך בעת הישיבה בין הגב הפרטי לכסא ותמנעו מנזקים עתידיים. שכן, אנחנו קמים ומתיישבים עשרות פעמים ביום, וכל נחיתה מצטברת לנזק שעשתה לגב קודמתה.

לעמוד צריך לדעת
עמדו זקוף, ישר, להכניס את הבטן, לא בגלל דימוי הגוף המושלם שטוח הבטן, אלא בכדי ליישר את הלורדוזה, הקיעור בין הכתפיים לישבן, לאורך עמוד השדרה. עמידה ללא תנועה איננה מהלך חכם עבור הגב. אם אתם מרצים, שומרים, או עוסקים בכל מקצוע הדורש עמידה ממושכת, זכרו לנוע תוך כדי. הליכה בצעדים קטנים עדיפה על עמידה סטאטית. מה דעתכם מצב הגב של חיילי משמר מלכת בריטניה?

לישון צריך לדעת
התנוחה הנכונה ביותר עבור הגב, כל גב ובמיוחד גב דואב הינה שכיבה ישרה על הגב. מי שרוצה להשביח את הפוזה, שיטרח לשים כרית נעימה מתחת לברכיים. התנוחה העוברית, הידועה גם בשם הסקסי "תנוחת הכפיות" מיטיבה עם הגב. העומס המוטל עליו בפוזה זו עולה אך במעט על זה הקיים בשכיבה הישרה. כל חובבי שכיבת הבטן, שידעו, שכיבה זו הינה מחוץ לתחום.
לסובלים מבעיות בחוליות הצוואר, מומלץ לרכוש כרית מיוחדת בצורת גליל, אותה מניחים בצמוד לכרית הרגילה. כרית הגליל או אם תרצו, מגבת רכה ונעימה אותה תגלגלו לצורת גליל, בשיטת התאם לצווארך, ממלאות את החלל הנוצר בעת שכיבה בין העורף לכרית ומקלים את מנוחת מוטרדי הצוואר.

ללכת צריך לדעת
מחקרים של ארגון הפדיאטריה העולמי מראים ש- 95% מהנשים נועלות העקבים למיניהם תסבולנה וכבר סובלות מבעיות גב. למה? כי העקבים מטים את זווית גוף האישה קדימה, מייצרים לחץ על חוליות הגב וגם הורסים את כפות הרגליים, בגלל הלחץ הנוצר על אצבעות הרגליים, הנדחקות לעבר העקב הצר והמחודד. למדו מאלן דג'נרס!, אפשר להיות כוכב בהוליווד גם אם את אישה שנועלת נעלי התעמלות לבנות בתוכנית אירוח בפריים טיים. כדאי, לא?.

לסחוב צריך לדעת
פה בעצם, עדיף שלא. לא לסחוב סלים, לא להזיז רהיטים, לא להרים, לא חפצים, לא עציצים, לא תינוקות, ובודאי שלא חבילות. אז מה מותר?, לארגן משלוחים מהסופר מותר, לבקש ממשלוחן שיניח
את המוצרים על השיש ולא על הרצפה- חובה, כי גם ההתכופפות במרוץ לסידור המשלוח, תורמת את חלקה בנזק עתידי לגב.

לצייד את הילדים לצבא
שולחים ילדים לצבא, דאגו להיכנס לחנות תיקים. ממליצה לכם לא ברשת ריקושט, זו שזכתה במכרז של הצבא ומחיריה לעיתים מחירים מהאגדה. את ביתי הצעירה, שהתגייסה בפברואר השנה, ציידתי בתיק על גלגלים מבית סטיב בדיזינגוף סנטר, לתפארת המדינה והצבא ולקנאת יתר מתגייסי ומתגייסות הבקו"ם של אותו יום ובמיוחד ההורים.

לעבוד מול מחשב צריך לדעת
בעסקה הזו כדאי להתייחס לכסא ארגונומי, גמיש, מרופד, רחב דיו ומצויד במשענת תומכת בצוואר. הדום מעץ או ממתכת, מהווה משענת תומכת לרגליים ומשחרר עומסים מהגב. שימו לב שעיניכם תפגושנה את המסך, מה שנקרא "בגובה העיניים". מבט נישא אל- על או מבט מושפל לעבר המסך מייצרים לחץ מסיבי על חוליות הצוואר, מה שמשפיע על יתר חלקי עמוד השדרה, עד עצם הזנב. לחבילה מומלץ להוסיף מקלדת ארגונומית, משטח עבודה ארגונומי ועכבר ארגונומי. זה לגבי סביבת העבודה שתהיה תומכת בבריאות הגב ולא מחבלת בו. פעולה חיונית ואפילו קריטית היא הקימה מעמדת המחשב מידי חצי שעה למספר דקות לפחות. ישיבה רציפה מול מחשב ללא קימה והליכה מסבה נזק לגב שלכם.

לנקות צריך לדעת
לכל חובבי הפאנלים, הארונות הגבוהים ללא אבק, חובה לדעת איך לנקות. מטאטא ומגב המצוידים במקלות בגובה 2מטרים יעשו את העבודה. כך לא תצטרכו להתכופף בעת הניקיון. שואב האבק רצוי שיהא מצויד בצינור ארוך, המגיע עד ראשכם, שוב, כדי שלא תיאלצו להתכופף, נכון או לא, בכדי לנקות.
משתוקקים לנקות בגבהים, הצטיידו בכיסא או בסולם, אל תשלחו ידיים לגבהים, התנועה המאומצת עלולה להסתיים במתיחת שריר או בפריצת דיסק.

לקיים יחסי מין צריך לדעת
קחו את התנוחות המומלצות לשינה ואמצו אותן לצורך קיום יחסי מין מהנים ומגנים על הגב; שכיבה על הגב מומלצת למי שכואב לו או לה הגב, תנוחת הכפיות מושלמת במיוחד אם לשניכם כואב הגב. תנועה קטנה אחת ובלתי מדודה עלולה לפגום בהנאה.

לנהוג צריך לדעת
למרחק בין מושב הנהג להגה, להילוכים ולדוושות יש חשיבות. נהיגה במאמץ היא מתכון לכאבי גב. אם אתם מתכננים נהיגה רבת שעות, תכננו באותה נשימה עצירות לצורך הליכה ושחרור שרירים תפוסים.
תשאלו נהגי מוניות, שמנסים לנהוג 12 שעות ללא הפסקות, מה המחיר שהם משלמים על כך. האמינו לי, מחיר יקר. צריכים להחליף גלגל מצאו מי שיעשה זאת עבורכם.
בקיצור אלוהים וההורים נתנו לכם את הגב, תשמרו עליו כי הוא אחד.

כל הזכויות שמורות לשירית בן- ישראל
שירית בן- ישראל
מנכ"לית STS
הדרכה לעיצוב ארגונים מובילים בע"מ

יועצת ומאמנת ניהולית ועסקית
MSM במנהל עסקים ן-15 שנות נסיון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב