דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היה שלום, ביל... 

מאת    [ 29/06/2008 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 2900 פעמים ]

תגיות: pCon, ביל גייטס, מיקרוסופט, תוכנה, חלונות, עתיד, טכנולוגיה

pCon מצדיע!

ביל גייטס, האיש המשפיע ביותר על עולם המחשוב בשלושת העשורים האחרונים, זה שהקים, בנה ועיצב את דמותה של מיקרוסופט, אחד מעשירי תבל והפילנטרופ הגדול בעולם, צפוי לעזוב ביום שישי הקרוב, ה-27 ביוני, את משרתו הבכירה במיקרוסופט, כנשיא החברה.

גייטס ימשיך לעבוד במיקרוסופט במשרה חלקית בלבד, אחת לשבוע, וייקח חלק בניהולה של החברה. יחד עם זאת ברור לכולם כי השפעתו כבר לא תהיה כבעבר. בצעד ההתפטרות שלו, חותם גייטס למעשה עידן היסטורי בעולם המחשוב - עידן תור הזהב של מיקרוסופט, בו הצליחה החברה להביא את המחשב האישי לכל בית בעולם המערבי ואת מערכת ההפעלה שלה וחבילת התוכנות המשרדיות שלה לכל מחשב כמעט.

אחרי גייטס - המבול

את העול והאחריות הכבידה על הובלת מיקרוסופט בשנים הקרובות מעביר גייטס באופן מלא לסטיב באלמר, מנכ"ל החברה בשמונה השנים האחרונות. העידן החדש, שלאחר גייטס, צופן בחובו אתגרים לא פשוטים וסכנות גדולות שמעיבות על עתיד החברה.

בראש ובראשונה, עומדות כיום מול מיקרוסופט מתחרות כבידות ומצליחות, שבעבר כמעט לא השפיעו על עסקי החברה וכיום מאיימות מאוד על מעמדה. אם בעבר הצליחה החברה לסלק כל איום (כמו נטסקייפ), כיום מיקרוסופט מתקשה בכך.

בין האויבות המרות ביותר של מיקרוסופט היא גוגל, אשר מנצחת בקלות, אפשר להגיד אפילו בנוק אאוט, את מנוע החיפוש של מיקרוסופט. זאת, למרות השקעה של מאות מיליונים בו.

איתות ללחץ של מיקרוסופט מההשפעה של גוגל ניתן היה לראות בחודשים האחרונים במגעים שניהלה עם יאהו! על מנת לרכוש אותה. במהלך ניהול המשא ומתן הציע באלמר ליאהו! סכום עתק של כ-47 מיליארד דולר כדי להתמודד מול האיום של גוגל. למרות זאת, המגעים כשלו והעסקה לא יצאה לפועל.

אתגר נוסף ולא פחות חשוב הוא שמירה על מעמדן של חבילת התוכנות אופיס ומערכת ההפעלה חלונות, אשר מהוות כיום את מקור ההכנסה העיקרי של החברה. מתחרות כמו אופן אופיס, לינוקס ו-OS מהוות איום שהולך ומתגבר, וגם אותו מיקרוסופט לא ממש מצליחה לעצור. שחרורה של מערכת ויסטה, אשר מיקרוסופט קיוותה כי יספק מענה, לא ממש הצליח לשפר את המצב ואף אכזב רבים.

גם בתחום הדפדפנים, המצב לא נראה מסביר פנים במיוחד למיקרוסופט. בשנים האחרונות גדל שיעור המשתמשים בדפדפנים האלטרנטיביים, כדוגמת פיירפוקס ואופרה, בעשרות אחוזים, ומיקרוסופט לא מצליחה, נכון לשעה זו, לעצור את הפרץ.

קשה להזיז את הענק...

אחד ההסברים לקושי של מיקרוסופט לעמוד מול האתגרים שלה הוא בממדי הענק שהגיעה אליהם (מ-30 עובדים בשנות ה-80 ל-90 אלף כיום) ובתרבות הארגונית שפיתחה במהלך העשורים האחרונים, אשר לטענת רבים כבר לא מתאימה לעידן הנוכחי. מיקרוסופט, כמו איש ענק אל מול גמדים קטנים וזריזים, מתקשה להגיב במהירות לשינויים בשוק, וכשכבר היא עושה זאת, התגובה שלה נראית מגושמת מידי ואיטית.

הסבר אחר הוא שלאורך כל ההיסטוריה שלה, מיקרוסופט שאבה רעיונות מאחרים והתקשתה בחדשנות משל עצמה. כך למשל, את מערכת ההפעלה MS-DOS, אשר עליה התבססה חלונות בהמשך, רכשה מיקרוסופט מחברת Sinclair ולא פיתחה בעצמה. רעיונות רבים במערכת לינוקס, מופיעים כעת במערכת ויסטה, והמצאות רבות של דפדפן פיירפוקס (כמו שימוש בטאבים) זמינים כעת גם ב-IE 7. בעולם המחשבים של היום, יש מי שטוענים, רכישת רעיונות מאחרים, טובים ככל שיהיו, כבר לא מספיקה, ומיקרוסופט נדרשת לחדשנות ולפריצת דרך משלה.

אין צורך להספיד את הענק

למרות האמור לעיל, למיקרוסופט נכונו עוד תפקידים חשובים בעולם המחשוב, ולדעתנו, אין עדיין מקום להספיד את החברה. מיקרוסופט הייתה ותמשיך להיות בשנים הקרובות, אחת החברות המשפיעות ביותר על כולנו.

אם מסתכלים על נתוני הרווח של החברה בשנים האחרונות, נראה כי היא רק מגדילה אותם. אם בשנת 2001 עמד הרווח השנתי של החברה על 25 מיליארד דולר, כיום עומד הרווח השנתי שלה על 67 מיליארד דולר, פי 2.68!. כאשר מסתכלים בפרספקטיבה היסטורית, הרי שמיקרוסופט ניצחה בעבר כל אתגר שנכון לה. לא מין הנמנע שכך יהיה גם בעתיד.

רקע על מיקרוסופט

עוד הרחבות על ביל גייטס ומיקרוסופט, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: מיקרוסופט מול גוגל: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=839#d1


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב