דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעבר רכשנו דירה באמצעות מתווך שכונתי שכולם הכירו והוא הכיר את כולם מאת שי ניסים מחברת לי מרשי 

מאת    [ 28/06/2008 ]

מילים במאמר: 686   [ נצפה 3924 פעמים ]

מאת : שי ניסים

 

המתווך של העשור הקודם

בעבר רכשנו דירה באמצעות מתווך שכונתי  שכולם הכירו והוא הכיר את כולם. כאשר רצינו לבצע עסקת רכישה ו/או שכירות באופן טבעי פנינו אל המתווך שהיתה הכתובת לעניין, ומדוע?, משום שרק הוא הבין במילון הנדל"ן המסובך, בחוקי המיסוי וביתרונות הנכס ובחסרונותיו, היה לו כוח לשנות סטיגמה בקשר לאזור או להטיל התייחסות שלילית לגבי רחוב מסויים, המתווך היווה בעצם את המדד לשווי הנכסים וביכולתו אף היה הכוח להטיל ספק בהערכת השמאי, הקונים פשוט היו שבויים במידע שהיה ברשותו.

לנו היה ברור כי ברגע שחפצנו בנכס, הפנייה אל המתווך היתה אך טבעית, הוא הכיר את כולם ובכך משיג בעבורנו את הדירה הנכונה לנו. הלוח הכללי של העיתונים המובילים היה עוד טפח בשוק הנדל"ן שחשף לנו את העסקאות שעמדו על הפרק וגם שם חיפשנו דירה בעמל ומאמץ רב מבלי לקבל מידע עדכני ומהימן, וזאת משום שהמוכר לא ידע לספק את המידע הכולל מלבד ציון כתובת, קומה, מספר החדרים, שכנים ואזור כללי.

המתווך המודרני -הוא איש הייטק

היום המצב שונה בתכלית, המתווך השכונתי איבד מיוקרתו וממומחיותו, את מקומו תפסו רשתות תיווך בעלות מידע רב הפועלות עפ"י סטנדרטים בינלאומיים מערכת קשרים ואף שיכללו את נושא השיווק. הקשר שלו עם הסביבה המקומית כבר פחות רלוונטי, את רוב המידע הוא מקבל דרך שימוש במחשב, היום עולם התיווך הפך למקצועי יותר וממוסד על פי חוקים וכל עוסק בתחום חייב ברשיון של משרד המשפטים כך בעצם מונעים שרלטנות. העיסוק בנדל"ן הפך למקצוע ריווחי ומבוקש, היום ניתן למצוא מתווכים בעלי תואר ראשון ואף שני, התמחות במנהל עסקים ובעלי עסקים שהפכו את הנדל"ן לנטבח חשוב בעסקים. הדירות ונכסים עסקיים ומסחריים הפכו לכלי משחק מאוד דומיננטי בשוק ויזמים זריזים מנצלים זאת בצורה חכמה ומושכלת. מהפכת המידע בשילוב עם יכולות מימון גבוהות הביאו לשיפור והחשוב מכל גרמו לביקושים אדירים של נכסים מגוונים ולרווחים אדירים למציעי הסחורה.

האינטרנט של שנות האלפיים

בעבר המסורת הידועה שבינתיים נעלמה, היתה להמתין בשקיקה לעיתון של יום שישי ואז לפגוש את ההזדמנויות החדשות בעיר או האזור בו חיפשנו את דירת חלומותינו. האינטרנט כלי התקשורת המהיר המעודכן והזמין בכל פינה הפך את המידע לדבר נגיש עבור כל אחד ואחת.

האינטרנט רבותי!!! זוהי הטכנולוגיה והמהפכה שכבשה את העולם, באמצעותו אני יכול ליצור הדמיה ברמת הבורג וחוויית קנייה המשרה ביטחון ברכישה, היכולת הטכנולוגית של מנועי החיפוש  אשר לא פסחה על אף עסקה, האינפורמציה המרובה באתרי ובמדורי הכלכלה השונים, החוכמה הנרכשת של הצרכן  הממוצע, כל אלה יצרו סוג של הזדמנות רווחית עבור אנשי עסקים וכך הביאו לכניסה  של צעירים לא מעטים מעולם הטכנולוגיה והתקשורת המפותחת אל תוך עולם הנדל"ן שהפך בעקבות כך לתחום עם כלים נכונים יותר לניהול נכסים, לקוחות ואף יצרו שפת רכישה חדשה בנדל"ן, כל זאת דרך אתרים יעודיים כמו yad2, winwin, homeless וכו'. אט אט החליפו את אותם אנשים שעסקו בנדל"ן אך לדאבונם לא  יכלו להתמודד עם הקידמה הטכנולוגית ואף נחשבו ל"אנלפבתים" משום חוסר הידע הטכנולוגי.

כיום בשוק הנדל"ן, נמצא יותר אנשי מכירות אשר יודעים למכור ולשווק אך לא ממש מבינים בנדל"ן, מפני שהנדל"ן המיושן כבר לא מעניין את הרוכש, הרוכש מעוניין בחשיפה למצגות הדמיות וכן לארוח ולמעט פרטים ומידע, אותם אנשי מכירות מרגישים ביטחון כאשר הם בסביבה בה משתמשים בכלים מתקדמים המאפשרים יכולת הצגת דיאגרמות, מדדים ומצגות ויכולות טכנולוגיות אחרות ומפתיעות, כלים אלו הפכו לשם דבר בעולם הנדל"ן ובשוק הדירות.

כיום, משרד מכירות משקיע במתעניין הרבה יותר מבעבר, בעבר כאשר נכנסת למשרד מכירות קיבלת פולדר המכיל דף צבעוני בעלות של 50 ש"ח המסביר את מיקום הנכס גודלו וכן את התכנון הפנימי של הדירה, היום לעומת זאת משקיעים במתעניין לדירה סכום המתקרב לכדי 1,100 ש"ח, הכולל תקליטור המכיל צרור הדמיות, ניירת מעוצבת ברמה גבוהה, פרוספקטים שיווקיים הצעות לקבלת עזרה במימון רכישת דירה, ליווי משפטי כמו כן משרדי המכירות מאובזרים בדגם, דירה לדוגמא וכן הלאה.

הריווחיות הפכה לגבוהה והשיווק הפך ליקר יותר, בשל כך התיווך הפך לרווחי מאוד, ולכן לעיתים אף משתלם לעזוב את עולם ההיטק לטובת עולם הנדל"ן.

לדוגמא, בעבור דירה ששויה מליון וחצי ש"ח, המתווך גובה 2% מכל צד כך שבפועל מרוויח 4% שערכם המדויק הוא  60,000 ש"ח לפני מע"מ –  הנדל"ן הוא ההיטק של המאה ה-21.

מאת שי ניסים

 

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב