בעבר רכשנו דירה באמצעות מתווך שכונתי שכולם הכירו והוא הכיר את כולם מאת שי ניסים מחברת לי מרשי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

בעבר רכשנו דירה באמצעות מתווך שכונתי שכולם הכירו והוא הכיר את כולם מאת שי ניסים מחברת לי מרשי 

מאת    [ 28/06/2008 ]
מילים במאמר: 686   [ נצפה 3594 פעמים ]

 
 

מאת : שי ניסים

 

המתווך של העשור הקודם

בעבר רכשנו דירה באמצעות מתווך שכונתי  שכולם הכירו והוא הכיר את כולם. כאשר רצינו לבצע עסקת רכישה ו/או שכירות באופן טבעי פנינו אל המתווך שהיתה הכתובת לעניין, ומדוע?, משום שרק הוא הבין במילון הנדל"ן המסובך, בחוקי המיסוי וביתרונות הנכס ובחסרונותיו, היה לו כוח לשנות סטיגמה בקשר לאזור או להטיל התייחסות שלילית לגבי רחוב מסויים, המתווך היווה בעצם את המדד לשווי הנכסים וביכולתו אף היה הכוח להטיל ספק בהערכת השמאי, הקונים פשוט היו שבויים במידע שהיה ברשותו.

לנו היה ברור כי ברגע שחפצנו בנכס, הפנייה אל המתווך היתה אך טבעית, הוא הכיר את כולם ובכך משיג בעבורנו את הדירה הנכונה לנו. הלוח הכללי של העיתונים המובילים היה עוד טפח בשוק הנדל"ן שחשף לנו את העסקאות שעמדו על הפרק וגם שם חיפשנו דירה בעמל ומאמץ רב מבלי לקבל מידע עדכני ומהימן, וזאת משום שהמוכר לא ידע לספק את המידע הכולל מלבד ציון כתובת, קומה, מספר החדרים, שכנים ואזור כללי.

המתווך המודרני -הוא איש הייטק

היום המצב שונה בתכלית, המתווך השכונתי איבד מיוקרתו וממומחיותו, את מקומו תפסו רשתות תיווך בעלות מידע רב הפועלות עפ"י סטנדרטים בינלאומיים מערכת קשרים ואף שיכללו את נושא השיווק. הקשר שלו עם הסביבה המקומית כבר פחות רלוונטי, את רוב המידע הוא מקבל דרך שימוש במחשב, היום עולם התיווך הפך למקצועי יותר וממוסד על פי חוקים וכל עוסק בתחום חייב ברשיון של משרד המשפטים כך בעצם מונעים שרלטנות. העיסוק בנדל"ן הפך למקצוע ריווחי ומבוקש, היום ניתן למצוא מתווכים בעלי תואר ראשון ואף שני, התמחות במנהל עסקים ובעלי עסקים שהפכו את הנדל"ן לנטבח חשוב בעסקים. הדירות ונכסים עסקיים ומסחריים הפכו לכלי משחק מאוד דומיננטי בשוק ויזמים זריזים מנצלים זאת בצורה חכמה ומושכלת. מהפכת המידע בשילוב עם יכולות מימון גבוהות הביאו לשיפור והחשוב מכל גרמו לביקושים אדירים של נכסים מגוונים ולרווחים אדירים למציעי הסחורה.

האינטרנט של שנות האלפיים

בעבר המסורת הידועה שבינתיים נעלמה, היתה להמתין בשקיקה לעיתון של יום שישי ואז לפגוש את ההזדמנויות החדשות בעיר או האזור בו חיפשנו את דירת חלומותינו. האינטרנט כלי התקשורת המהיר המעודכן והזמין בכל פינה הפך את המידע לדבר נגיש עבור כל אחד ואחת.

האינטרנט רבותי!!! זוהי הטכנולוגיה והמהפכה שכבשה את העולם, באמצעותו אני יכול ליצור הדמיה ברמת הבורג וחוויית קנייה המשרה ביטחון ברכישה, היכולת הטכנולוגית של מנועי החיפוש  אשר לא פסחה על אף עסקה, האינפורמציה המרובה באתרי ובמדורי הכלכלה השונים, החוכמה הנרכשת של הצרכן  הממוצע, כל אלה יצרו סוג של הזדמנות רווחית עבור אנשי עסקים וכך הביאו לכניסה  של צעירים לא מעטים מעולם הטכנולוגיה והתקשורת המפותחת אל תוך עולם הנדל"ן שהפך בעקבות כך לתחום עם כלים נכונים יותר לניהול נכסים, לקוחות ואף יצרו שפת רכישה חדשה בנדל"ן, כל זאת דרך אתרים יעודיים כמו yad2, winwin, homeless וכו'. אט אט החליפו את אותם אנשים שעסקו בנדל"ן אך לדאבונם לא  יכלו להתמודד עם הקידמה הטכנולוגית ואף נחשבו ל"אנלפבתים" משום חוסר הידע הטכנולוגי.

כיום בשוק הנדל"ן, נמצא יותר אנשי מכירות אשר יודעים למכור ולשווק אך לא ממש מבינים בנדל"ן, מפני שהנדל"ן המיושן כבר לא מעניין את הרוכש, הרוכש מעוניין בחשיפה למצגות הדמיות וכן לארוח ולמעט פרטים ומידע, אותם אנשי מכירות מרגישים ביטחון כאשר הם בסביבה בה משתמשים בכלים מתקדמים המאפשרים יכולת הצגת דיאגרמות, מדדים ומצגות ויכולות טכנולוגיות אחרות ומפתיעות, כלים אלו הפכו לשם דבר בעולם הנדל"ן ובשוק הדירות.

כיום, משרד מכירות משקיע במתעניין הרבה יותר מבעבר, בעבר כאשר נכנסת למשרד מכירות קיבלת פולדר המכיל דף צבעוני בעלות של 50 ש"ח המסביר את מיקום הנכס גודלו וכן את התכנון הפנימי של הדירה, היום לעומת זאת משקיעים במתעניין לדירה סכום המתקרב לכדי 1,100 ש"ח, הכולל תקליטור המכיל צרור הדמיות, ניירת מעוצבת ברמה גבוהה, פרוספקטים שיווקיים הצעות לקבלת עזרה במימון רכישת דירה, ליווי משפטי כמו כן משרדי המכירות מאובזרים בדגם, דירה לדוגמא וכן הלאה.

הריווחיות הפכה לגבוהה והשיווק הפך ליקר יותר, בשל כך התיווך הפך לרווחי מאוד, ולכן לעיתים אף משתלם לעזוב את עולם ההיטק לטובת עולם הנדל"ן.

לדוגמא, בעבור דירה ששויה מליון וחצי ש"ח, המתווך גובה 2% מכל צד כך שבפועל מרוויח 4% שערכם המדויק הוא  60,000 ש"ח לפני מע"מ –  הנדל"ן הוא ההיטק של המאה ה-21.

מאת שי ניסים

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב