דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך בוחרים שמלת כלה? 

מאת    [ 27/06/2008 ]

מילים במאמר: 2204   [ נצפה 11984 פעמים ]

** הכתבה פורסמה באתר www.ifeel.co.il בקטגוריית "אהבה וקשר" **


כבר מילדות ידעת בדיוק איך שמלת הכלה שלך תיראה (כמה שיותר נפוחה, כמובן). אך עם השנים הבנת שאת לא ברבי, וששפע של שכבות מבד סינטטי זה ממש לא נוח. אז התחלת לעלעל מדי פעם במגזיני כלות בתור אצל הספר או להציץ בפרסומות לשמלות כלה, והתחלת לדמיין ולעצב לעצמך בראש את השמלה החלומית שלך, הרבה לפני שהכרת בכלל את החתן.

ואז, כשמצאת את ה-אחד והחלטת להתחתן, את מבינה שהחלום עומד להתגשם: שמלת הכלה החלומית שלך ממתינה לך מעבר לפינה, וכל שעלייך לעשות הוא להיכנס לחנות, לבחור ולצאת עם שמלה שתדהים את האורחים, שלא לדבר על הבעל המיועד.

אך הדבר רחוק מלהיות פשוט ומהיר כל כך. פעמים רבות השמלה החלומית לא ממש מחמיאה ואז צריך לבחור שמלה חדשה מבין שלל השמלות, שכולן נראות מדהים במגזיני הכלות ואת רוצה את כולן, ועוד לא דיברנו על הפגישות עם מעצב השמלות (שלעיתים מבקשים להגיע שבע פעמים לפני החתונה) והבחירה הקשה בין שלל הבדים, התחרות, הקישוטים, עומק המחשוף ועוד. אז כמה זמן לפני החתונה יש להגיע לסלון או למעצב שמלות הכלה? איזו שמלה מתאימה לכלה רזה, מלאה, גבוהה או נמוכה? האם כדאי לבחור בשמלת קולר או בסטרפלס והאם כדאי לקחת שתי שמלות? הכתבה הבאה תעזור לכן בתהליך החיפוש והבחירה, כדי שתצאו עם השמלה שמתאימה לכן ביותר.

להכיר את הכלה
הבנת טעמה האישי של הכלה והתאמת השמלה למבנה גופה הם דבר הכרחי. "כשכלה נכנסת אליי לסטודיו אני מסתכלת על סגנון הלבוש שלה ומקבלת רושם ראשוני על הטעם שלה", אומרת לטיציה דלה רוקה, מעצבת שמלות כלה העוסקת בעיצוב שמלות כלה כ-35 שנה. "אם נכנסת אליי כלה עם ג'ינס נמוכים, חולצה זרוקה וללא חזייה - לא אתן לה שמלה עם חישוקים אלא משהו כפרי וזורם יותר. בפגישתנו הראשונה אנו פותחות קטלוג ואני מבקשת מהכלה שתצביע לי על שמלה שהיא היתה רוצה, או על שמלה שמתקרבת לשמלה שהיא רוצה, כדי שאוכל להבין את הכיוון שלה ולהכיר את טעמה האישי", היא מוסיפה.

(שאלה) האם את מנסה לשכנע כלה לוותר על שמלה שלא מחמיאה לה?
(תשובה) "בוודאי", אומרת לטיציה, "אני מסבירה לה בסבלנות מדוע איני חושבת שהשמלה לא מתאימה לה ומציעה לה דגמים אחרים שיחמיאו לה יותר. בהרבה מקרים כלות מגלות להפתעתן כי דגם שלא משך אותן בהתחלה, מחמיא להן מאוד והן בוחרות בו".

(שאלה) כלות רבות בוחרות לבחור שמלת כלה עם האמא, האחות, החברה הכי טובה ועוד כמה יועצים למיניהם. עם כמה אנשים כדאי להתייעץ כשבוחרים את השמלה?
(תשובה) "עדיף להתייעץ עם כמה שפחות אנשים. שמלת כלה הוא חלומה הפרטי של כל אישה. אצל אחת הוא חלום שהתגשם, אצל השנייה הוא חלום שלא התגשם ואצל אחרת הוא חלום שיתגשם בעתיד. כל אישה רואה בעיני רוחה את השמלה היפה ביותר לטעמה, ולכן דעתה אינה אובייקטיבית. לצערי. בארץ קיימת בעיה שלא קיימת בחו"ל: אנשים לא סומכים על המעצבת שתגיד מה הדגם המתאים ביותר לכלה. תפקיד המעצבת הוא להתאים לכלה את השמלה המושלמת עבורה תוך התחשבות באופיה, בנתוניה הפיזיים ובטעמה האישי, אולם כלות רבות מעדיפות להקשיב למלוות שלה מאשר למעצבת שהיא בעלת הדעה האובייקטיבית ביותר. המעצבת מכירה וחשופה לסגנונות שונים שרוב הנשים אינן מכירות, ויכולה להתחבר לדגמים רבים מלבד השמלה בה היא היתה בוחרת לעצמה".

(שאלה) כמה פגישות את מקיימת עם הכלה?
(תשובה) "יש מקומות שמזמינים את הכלה לשבע פגישות. אני מקיימת שלוש פגישות עם הלקוחה; הפגישה הראשונה היא פגישת היכרות, בה אנו מכירים את הכלה ומחליטים על סגנון השמלה (אפשר להגיע לפגישה גם שלושה חודשים לפני החתונה). בפגישה השנייה אנו מכינים שמלת בסיס פשוטה, ויחד עם הכלה בונים את העיצוב - מחליטים על דוגמה, גודל, כמות וזווית הכיווצים אם יש, תכנון המחשוף ועוד.

הפגישה השלישית נערכת שבועיים לפני החתונה. זהו השלב שבו השמלה כבר מוכנה, ואם יש לבצע בה תיקונים אחרונים אנו מבצעים אותם אז. שבועיים לפני החתונה זה בדיוק הזמן בו הכלה רוצה להיות בטוחה שהכל מוכן - בייחוד השמלה, כך שאנו מסירים ממנה את הדאגה בתחום זה. יומיים-שלושה לפני החתונה הכלה מגיעה לאסוף את השמלה.

משי ותחרות עדינות
נראה כי השנה (2008) יתפסו שמלות בעיצוב נקי, קלאסי ורגוע יותר את מקומן של שמלות הענק שופעות הבד, התחתיות והקריסטלים. המעצבות לטיציה דלה רוקה, גלית לוי, לילך קריסטל, גליה להב ואפרת קליג מציגות את קולקציית 2008 ואת הטרנדים החמים בתחום שמלות הכלה.

"הכלות שמגיעות אליי הן בד"כ בעלות טעם רגוע יותר, אולם יש כלות שעדיין מחפשות את המחוכים שמחוברים לחצאיות ענק המעוטרות בקריסטלים", אומרת לטיציה. "דבר מבוקש נוסף הוא שמלות עם מחוכים פנימיים, המשלבות בגד גוף מתחת לתחרה שקופה, אטומה או חצי שקופה. באופן כללי, הדבר האופנתי כיום היא המותן הנמוך, אך השנה התחילו לצוץ בארץ סימנים ראשונים של גזרת האמפייר (empire) - המותן הגבוה. כמו כן ניכר שימוש בסאטן סילקי - סאטן עם מעט לייקרה שנשפך על הגוף ומקנה מראה מאוד סקסי. בחו"ל משתמשים בבד זה עם שילוב של תחרה צרפתית עדינה, ובכמה שיותר תחרה שקופה. בארץ יש סימנים של זה אולם אין לזה ביקוש גבוה עדיין".

קולקציית 2008 של גלית לוי , מעצבת שמלות כלה וערב, מאופיינת יותר מתמיד בסגנון הוינטאג' - תחרות יוקרתיות ומלכותיות ושמלות קלאסיות. השנה יצאה לוי עם שמלות בצבעי שמפיין ושמנת. הקולקציה רגועה יותר והסגנון הוא ויקטוריאני, עם פחות נצנצים ואבנים. לוי משתמשת בתחרות עדינות לצד משי, טול וסאטן. כל אלה מוצגים בגזרת הקצפת הקלאסית של לוי או ה-A המסורתית עם שובלים ארוכים.

המעצבת לילך קריסטל, ששואבת את השראתה מעולם האגדות והפיות, מציעה שמלות כלה בעלות קו נקי ועדין בעיצוב רומנטי ונוח. קריסטל משתמשת בבדי שיפון, משי, סאטן, טפט משי, תחרות ובד הטישו. קריסטל מציעה מגוון שמלות מקסי, דוגמאות של תחרות ושמלות עם מחשוף עמוק בגב לצד שמלות מחוך ייחודיות ונוחות. בנוסף תוכלו למצוא אצל לילך קריסטל שילובים של חצאיות ומחוכים.

בקולקציית שמלות הכלה של המעצבת גליה להב לשנת 2008 תוכלו למצוא שמלות מלכותיות בצבעי שנהב, עשויות מבדי טאפט ומשי בשילובי תחרות צרפתיות ובדים המיובאים באופן בלעדי. השמלות אלגנטיות ומחמיאות לגוף, מוקפדות ותפורות בשיטת הוט-קוטור, חלקן בעלות מותן גבוה ומעוטרות באבני סברובסקי..

המעצבת אפרת קליג קיבלה את השראתה לקולקציית שמלות הכלה מממלכות קסומות, ארמונות והיכלים עשירים. השמלות של הקולקציה החדשה רקומות ומשובצות בתחרות עשירות המתקבלות כציורי גוף דקיקים, יחד עם שמלות בנפחים רנסאנסים נשלפים. בשמלות משולבים תכשיטים, רקמות בעבודת יד, זכוכיות קטנות ואבני סברובסקי בגדלים ייחודיים ובאיכויות מרהיבות.

טיפים לכלה
מתי כדאי להתחיל לחפש שמלה, האם כדאי לקחת שתי שמלות, עם כמה מלוות כדאי להגיע, ומה חשוב לדעת לפני שנפגשים עם המעצב? המעצבות נותנות טיפים.

* חיפושים ומדידות: יש להתחיל בחיפושים חצי שנה מראש - למקרה שרוצים דגם מיוחד או שצריך להזמין בדים מחו"ל. מדידות צריך לעשות לפחות חודשיים לפני האירוע, ושבוע לפני החתונה עושים מדידה אחרונה, לבדוק אם רזית או השמנת, ואם יש צורך בתיקונים נוספים. (גלית לוי)

* חסכי לעצמך התרוצצויות מיותרות. לפני שאת מתחילה בחיפושים הכיני שיעור בית. אפשר לעיין בקטלוגים של חתונות, והיום יש לכל המעצבים אתר אינטרנט שבו אפשר להתרשם מהקולקציה ומהסגנון. בחרי 3-2 מעצבים שמצאו חן בעינייך, כי יותר זה סתם מבלבל. אל תבואי בלי לתאם פגישה מראש עם המעצב, ופני לעצמך זמן מכיוון שבחירת שמלה כלה זאת לא החלטה שמקבלים בכמה דקות. (גלית לוי)

* לא למדוד יותר מדי שמלות - רצוי למדוד מספר לא גדול של שמלות על מנת שלא להתבלבל. (גליה להב)

* שתפי את המעצב/ת - אחרי שקבעת פגישה, שבי יחד עם המעצבת וציירי לה או תארי לה איך את מצפה לראות את עצמך בערב הכלולות. רצוי לבחור שמלה שתתאים לסגנונך האישי. (גליה להב)

* לא יותר מ-2 מלוות. מומלץ להגיע עם אמא, אחות או חברה טובה, מישהי שאת סומכת עלייה בעיניים עצומות ויודעת שהיא מפרגנת לך עד הסוף. לא מומלץ להגיע עם יותר מ-2 מלוות, כי כשיש יותר מדי דעות הכלה מתחילה להתבלבל. (גלית לוי)

* בואי עם ראש פתוח. הסבירי למעצב מה סגנון השמלה שאת רוצה, ואז תני לו יד חופשי להציע לך רעיונות. חשוב לבוא בראש פתוח, כי השילוב בין הפנטזיה שלך למעצב מקצועי שיודע מה מחמיא לך, הוא סוד ההצלחה לשמלה המושלמת. (גלית לוי)

* הביאי את נעלי הכלה למדידות - לאחר שבחרת את השמלה, רצוי להגיע למדידות עם נעלי הכלה אותן תנעלי, על מנת לוודא את ההתאמה המושלמת בין השמלה לנעל. (גליה להב)

* שמלה אחת ולא שתיים - "אני לא ממליצה לבחור שתי שמלות כלה, כי זה כפול כסף, ולהחליף שמלה באמצע החתונה זה די טרטור", אומרת גלית לוי. "אם את דואגת שלא תוכלי להתנועע בחופשיות על רחבת הריקודים עם שמלת כלה תפוחה, אני ממליצה לך לבחור בשמלה צרה וצמודה, שעליה מלבישים חצאית תפוחה שאפשר להסיר בקלות. כך את יכולה להיות נסיכה קסומה בחופה ואחר כל להוריד את החצאית, ולהישאר עם שמלה צרה וסקסית על רחבת הריקודים".

"בבחירת שמלה איכותית צריך להשקיע אנרגיות ומשאבים", אומרת המעצבת אפרת קליג. "לא רק ה"חוץ" וה"כמות" הם הקובעים, לכן שמלה אחת איכותית במיוחד עדיפה על שתי שמלות בינוניות".

* בחרי בנעליים נוחות. "או לפחות הצטיידי בזוג נוסף להחלפה, אם את מתעקשת על עקבים גדולים. העיקר שלא תורידי את הנעליים ותישארי יחפה, כי זה לא נראה טוב". (גלית לוי)

* בדקי היטב את השמלה במדידה האחרונה - אל תעזבי את הסטודיו לפני שאת בטוחה שהשמלה נוחה ויושבת עלייך מצוין - לא ארוכה או קצרה מדי, אינה לוחצת או גדולה (כי רזית יותר מדי). (גליה להב)

* שימי לב למכלול הפרטים - כשבוחרים מעצב, חשוב להישאר קשובה למכלול ולפרטים על מנת שהמראה הכללי יהיה אחיד. למשל: אם בחרת בקונספט של שמלה איכותית אירופאית-קלאסית, לא רצוי לבחור בעיצוב שיער פזור, המתאים יותר למראה ים תיכוני. כמו כן, רצוי מאוד לשים לב לתכשיטים - כאשר לובשים שמלה מרהיבה שיושבת היטב על הגוף, אין צורך באביזרים נלווים פומפוזיים. (אפרת קליג)

להתחשב במבנה הגוף
לא לכולן מתאים מחוך, מחשוף מרובע או בד נשפך. אז איך מתאימים את השמלה למבנה הגוף? המעצבות נותנות כמה טיפים:

* כלה מלאה - יש להשתמש בכמה שיותר קווים ישרים, בלי חיתוכים. מומלץ סגנון הפרינסס, שהוא בעל קו שזורם עם הגוף ומאריך אותו. יש להימנע מסטרפלס, משום שלמרות שמנסים לצמצם את היקף הבטן, הגוף בסופו של דבר פורץ החוצה מתוך השמלה. גם לנשים רזות הסגנון הזה הוא לא תמיד מחמיא, משום שלעיתים השמלה לא מחזיקה מספיק טוב את הגוף, במיוחד באזור בית השחי. רצוי לבחור בחצאית נפוחה בעזרת חישוק אחד, המקובלת מאוד בשמלות כלה ואינה חושפת רגליים מלאות. (לטיציה דלה רוקה)

* "לבחורות מלאות אני ממליצה על מחוכים, שמאוד מחטבים את הגוף ויכולים ליצור קו מותן ולתמוך בחזה", אומרת גלית לוי.

* כלה בעלת אגן רחב או ישבן בולט - רצוי להבליט את החלק העליון של הגוף ולהסתיר את חלקו התחתון עם חצאית נפוחה. (לטיציה דלה רוקה)

* כלה בעלת חזה גדול מדי - לא להשתמש בבד לבן חלק, משום שהוא מגדיל את החזה. יש לטשטש באמצעות תחרה עם כיווצים לרוחב או באלכסון. (לטיציה דלה רוקה)

* כלה בעלת חזה קטן - ניתן להשתמש בכריות סיליקון ופוש-אפ. רצוי לבחור במחוך בסגנון סירה ולא במחשוף עמוק. ניתן לבנות מחוך ולמלא אותו ב'קאפים' מיוחדים. (לטיציה דלה רוקה)

* כלה רזה מאוד - לכלה ללא מותניים או אגן מובלטים, יש "לבנות" מותניים ואגן. חצאית נפוחה יוצרת אשליה של אגן ושימוש במחוך מבליט את המותניים. (לטיציה דלה רוקה)
כלה נמוכה - סגנון הפרינסס נותן אשליה של גובה, כך גם האמפייר (מותן גבוה). (לטיציה דלה רוקה)

* שמלות חצי שרוול יוצרות אשליה של גוף קצר יותר ולכן לנמוכות יחסית כדאי להתאים שמלות קולר מאריכות כתף או שמלות עם כתפיות דקיקות (לילך קריסטל).

* כלה גבוהה - כלה גבוהה בעלת גזרה נשית יכולה לבחור בשמלת סאטן סילקי עם שילוב של תחרה הנשפכת על הגוף. לכלה גבוהה ורזה מאוד מומלץ לבחור בחצאית נפוחה ומותן נמוך. (לטיציה דלה רוקה)

* כלה עם גב מעט כפוף - יש להימנע משמלות עם גב חשוף מדי. (לטיציה דלה רוקה)
כלה עם צוואר קצר - שמלות עם מפתח חושפני מקדימה עושות פלאים לבעלות צוואר קצר, היות והן יוצרות אשליה של צוואר ארוך יותר. שמלות אלו יתאימו גם למי שניחנה בסנטר בולט או ארוך במיוחד. (לילך קריסטל)

* שמלות מיני או מידי - בשמלות אלו, רצוי שהשוליים יהיו אסימטריים כדי ליצור מראה של רגל ארוכה יותר. (לילך קריסטל)

* סטרפלס - כאמור, הסטרפלס לא מתאים לכולן, אך אם את בכל זאת מתעקשת, תוכלי להוסיף שרוול מתחרה פשוטה שיטשטש אזורים בעייתיים. (לטיציה דלה רוקה)
מחוך - לנשים מלאות יתאים יותר מחוך פנימי בתוך השמלה מאשר שמלת מחוך שני חלקים. (לטיציה דלה רוקה)

* סוגי מחשוף: הקולר מטשטש צוואר ארוך, אך מבליט כתפיים רחבות; הסירה מסתיר חזה גדול מדי; המחשוף המרובע אינו מתאים לבעלות לסת רחבה אלא לפנים רגילים ללא אפיון יוצא דופן; המחשוף העגול אינו מתאים לבעלות פנים עגולים, כדאי לבחור במחשוף V. (לטיציה דלה רוקה)

* שדרוג השמלה: ניתן לשדרג שמלות ע"י תפירת שולי תחרה לשמלה, הוספת סינור לשמלה מצידה הקדמי, פאצ'ים מגוהצים או רקמה צבעונית. (לילך קריסטל)

* שילובי צבעים: השימוש בגוון אוף וויט אינו מומלץ לכולן - יש כלות שהגוון עלול להבליט גוון צהוב בעורן. (לטיציה דלה רוקה)

* שמלות המחולקות באופן סימטרי לשני צבעים מקצרות יחסית את הגוף, ואילו שמלות בצבעים משולבים נראות טבעי יותר על הגוף. (לילך קריסטל)

ליצירת קשר:
גלית לוי - בית אופנה לשמלות כלה ובגדי ערב
דיזינגוף 268 ת"א, טלפון: 03.5445383/68
מחירים: החל מ-8,000 שקלים

לילך קריסטל - מעצבת שמלות כלה וערב
דיזנגוף 264 ת"א, טלפון: 03.5443668
מחירים: בין 3,500-7,000 שקלים

לטיציה דלה רוקה
בר לב 16, רחובות, טלפון: 08.9353594; 050.5805855
מחירים ממוצעים: לשמלה בעיצוב ותפירה אישית: 3,500-5,500 שקלים, תלוי בעלות הבדים. להשכרת שמלות קיימות: 1,500-2,500 שקלים.
השמלות בעיצוב ובתפירה אישית מוחזרות ללטיציה. חשוב לציין, כי לאחר פעמיים-שלוש שבהן השמלה הושכרה, לטיציה מעבירה אותה לגמ"ח לשמלות כלה עבור כלות חסרות אמצעים (חילוניות ודתיות), שאין באפשרותן לשלם עבור השכרת שמלה.

גליה להב
דיזינגוף 224 תל אביב, טלפון: 03.52733075; הרצל 1 בית יוניטרייד - אשדוד, טלפון: 08.8677755.
מחירי שמלות כלה: 10,000-16,000 שקלים

בית האופנה אפרת קליג
דיזנגוף 255 ת"א, טלפון 03.5440804
מחירי שמלות כלה: החל מ-15,000 שקלים



*** עוד על יופי ואופנה, אהבה וקשר, בריאות וכושר, רוחניות, אוכל, תיירות, תרבות ובידור, רכילות, רכב, אופניים, מחשבים, עסקים ועוד באתר www.ifeel.co.il ***

עיתונאית, בעלת ניסיון בכתיבה ובעריכה בעיתונים ובמגזינים שונים, חובבת סרטים, תיאטרון, טיולים ועוד

*** ביקורות סרטים ומוסיקה, יופי ואופנה, הורות, זוגיות ואהבה, אוכל, עיצוב, רוחניות, תיירות, בריאות אופניים, מחשבים, עסקים ועוד באתר http://www.ifeel.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב