דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקס והעיר הגדולה - ביקורת סרט 

מאת    [ 27/06/2008 ]

מילים במאמר: 690   [ נצפה 6479 פעמים ]

** הביקורת פורסמה באתר www.ifeel.co.il ***

הרשו לי להתחיל מהסוף: הסרט "סקס והעיר הגדולה" הוא סרט בנות כיפי וקלאסי: יש בו סקס, זוגיות, קיטש, אופנה, צחוק ודרמות סוחטות דמעות (גברים שמעוניינים ללוות את בנות זוגם לסרט צפויים להרבה דחיפות קלות עם המרפק ומבט של "תראה ותלמד מה לעשות ומה לא לעשות", ראו הוזהרתם).

לא שזו הפתעה גדולה - סרט המהווה המשך לסדרה המצליחה "סקס והעיר הגדולה", שעלתה על נוסחת הקסם והצליחה לגעת בכל כך הרבה נשים ברחבי העולם - לא יכול לפספס. לחובבי הסדרה, הסרט הוא סוג של התגשמות חלום אחרי 4 שנות שידורים חוזרים של הסדרה שירדה בשנת 2004, אחרי שש עונות מוצלחות.

הסרט פותח בסיכום קצר של האירועים המרכזיים בחייהן של הדמויות המרכזיות, לטובת אלה שלא צפו בסדרה, וממשיך כמעט באותה נקודה בה היא נגמרה; קארי בראדשו מנהלת זוגיות עם ג'ון פרסטון (כריס נורת), מר ביג בשבילכם, גבר שממנו נפרדה ואליו חזרה פעמים רבות במהלך הסדרה, תוך שהיא מוותרת על טובים ממנו (איידן הבלתי נשכח), סמנתה ג'ונס (קים קטראל) היח"צנית מתגוררת בהוליווד עם ג'ארוד סמית' (ג'ייסון לואיס) - שחקן צעיר ומסוקס שאותו היא גם מייצגת, מירנדה הובס (סינתיה ניקסון) עורכת הדין מתגוררת עם בעלה סטיב (דיוויד איינברג) ובנם בברוקלין, ושרלוט (כריסטין דייויס) מנהלת חיים מושלמים עם בעלה הארי (איוון הנדלר) ובתם המאומצת.

למרות השינויים שעברו והמרחק הגיאוגרפי ביניהן, ארבע החברות ממשיכות לשמור על קשר ולהיפגש מדי פעם, רק שעכשיו אל המפגשים מצטרפים מדי פעם הילדים, דבר שמקשה עליהן לדבר על סקס בחופשיות, כפי שעשו בעבר.

אם הסדרה עסקה בחיפוש המתמיד אחר אהבה, הסרט עוסק במה שקורה אחרי שמוצאים את אותה אהבה, אחרי שתחושת אי הוודאות חולפת, שלב החיזור והפרפרים בבטן עובר והזוגיות נכנסת למצב של שגרה. הבנות התבגרו והתמסדו, קארי הפכה לסופרת שעובדת על הספר הרביעי שלה, מירנדה מנסה לשלב אימהות וקריירה, תוך שהיא מזניחה את הזוגיות עם בעלה, סמנתה מפתיעה ומצליחה לנהל זוגיות מונוגמית, ותוך כדי היא מגלה את הקשיים שבזוגיות ארוכת טווח, ושרלוט היא אמא במשרה מלאה. כמותן, גם הגברים בחייהן התבגרו - אפילו ביג, שעובר לגור יחד עם קארי, ואפילו - תחזיקו חזק - מוכן להתחתן.

כמסורת הסדרה, לעלילה המרכזית הסובבת סביב קארי (החתונה עם ביג), מצטרפות עלילותיהן המשניות אך המורכבות לא פחות של סמנתה, שארלוט ומירנדה.

הסרט מהווה תחליף לעונה נוספת של הסדרה, כך שבמקום לעבור עוד כמה שבועות מורטי עצבים של דרמות קטנות, עלילות משניות ועשרות פרסומות רק כדי לדעת מה יהיה בסופה של מערכת היחסים המורכבת של קארי וביג, תוכלו להתרווח על כיסא הקולנוע, כשפופקורן בידיכם וטישו באמתחתכם. רק דאגו שאתם בוחרים באולם ובכיסאות נוחים במיוחד, כי הסרט הוא ארוך. מאוד. מדובר בשעתיים ורבע (!) הכוללות ארבע עלילות מורכבות שיכלו למלא כמעט עונה שלמה אך נדחסו לסרט אחד, עובדה שהופכת אותו למתיש משהו.
כמו כן, אפשר היה לוותר בקלות על כחצי שעה מחלקו הראשון של הסרט, בה מוצגת הזוגיות המושלמת של קארי וביג בצורה דביקה וקיטשית. הנחמה היחידה היא, שבשלב מסוים ביג מפוצץ את הבועה הוורודה ועושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: לדפוק הכל. כך מתחילה, סוף סוף, הדרמה המרכזית של הסרט.

כל הדרמות שעוברות הנשים משפיעות על היחסים ביניהן, לטובה ולרעה. מערכת היחסים של מירנדה וקארי, למשל, עוברת מקצה אחד של חברות אמיצה ותומכת לכעס, כאב וכמעט לניתוק מוחלט. אחוות נשים ודמעות כבר אמרנו? אבל אל דאגה, גם בתוך כל אלה קיימים רגעים משעשעים רבים, בעיקר בחסותה של סמנתה שדואגת להזכיר לכולם מה באמת חשוב בחיים - סקס, כמובן.

מלבד אחוות הנשים, זוגיות וסקס, מוטיבים נוספים שתופסים מקום חשוב בסרט הם אופנה, מותגים וניו יורק - העיר הגדולה. הסדרה חשפה את הציבור הנשי באשר הוא לשמות גדולים בעולם האופנה, כך שכל אישה, גם כזו שלא בקיאה ברזי האופנה ובמותגים בינלאומיים, יודעת מה זה מנולו בלהניק, פראדה, גוצ'י ולואי ויטון. בנוסף, הסדרה גם נתנה גושפנקא לאובססיה הנשית למותגים, ובעיקר לנעליים. הסרט ממשיך קו זה, חושף את הצופים לכל כך הרבה מותגים ואופנה (הבנות עצמן מחליפות תלבושות בצורה מסחררת), ואפילו מצליח לעשות את זה בצורה אלגנטית ולא שטחית מדי.

ואי אפשר בלי העיר הגדולה - לכל אורכו של הסרט, ניו יורק מתגלה במלוא הדרה, על חיי התרבות שבה (קארי וביג מתכננים להתחתן בספרייה מרהיבה), חיי הלילה הסוערים, הנופים, וכמובן - המוניות שתמיד קשה לתפוס. עם כל החשיפה המסיבית הזו לאופנה ולניו יורק, אל תתפלאו אם בצאתכם מהקולנוע יעלה בכם דחף בלתי נשלט לתפוס מונית ולקנות בגדים. ונעליים. לי זה קרה.

עיתונאית, בעלת ניסיון בכתיבה ובעריכה בעיתונים ובמגזינים שונים, חובבת סרטים, תיאטרון, טיולים ועוד

*** ביקורות סרטים ומוסיקה, יופי ואופנה, הורות, זוגיות ואהבה, אוכל, עיצוב, רוחניות, תיירות, בריאות אופניים, מחשבים, עסקים ועוד באתר http://www.ifeel.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב