האיזון המושלם באתרי אינטרנט
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האיזון המושלם באתרי אינטרנט 

מאת    [ 26/06/2008 ]
מילים במאמר: 763   [ נצפה 1982 פעמים ]

 
 

החוכמה שבקידום אתרים

בניית אתר בצורה נכונה יכולה להביא לאהבה אינסופית בינכם לבין מנועי החיפוש. אך אם יגיע זרם אינסופי של גולשים שימצאו את עצמם באתר שאינו ידידותי, הביקור שלהם יהיה קצר כמו לחיצה על כפתור ה X .

מצד שני, גם בניית אתר לתפארת יכולה להשאיר אתכם עירומים לגמרי אם לא תקחו בחשבון את מנועי החיפוש. עוד כמה צעדים אל האיזון המושלם והעלאת אחוזי המכירות שלכם.


בחזרה לעבר

בעבר הלא רחוק היינו פטורים מלדאוג למציאת שיווי משקל בין אתר המותאם למשתמש לבין אתר המותאם למנועי החיפוש.
מנועי חיפוש היו מורכבים מאלגוריתם פשוט (יחסית) שחישב צפיפויות של מילים, כותרות ומבנה של אתר. גולשים מיעטו להשתמש במנועי חיפוש מכיוון שהתוצאות היו בהתאם : תוצאות לא רלוונטיות ו'ספאמרים' בכל פינה. מנועי החיפוש התחילו כ"רובוטים" בלבד ללא התחשבות בחווית הגולש.


התפתחות בקידום אתרים

אם נסתכל מה שונה היום מאז, נקבל את הנתונים הבאים :

1. מנועי החיפוש מותאמים לחווית הגולש, ומקבלים אינפורציה לגביו בעזרת סרגלי כלים כגון Google Toolbar, YahooToobar, ובעזרת תוכנות סטטיסטיות כגון Google Analytics.
2. התפתח שימוש נרחב ברשתות חברתיות המשקפות טרנדים בגלישה, קישורים טבעיים לאתרים ועוד.
3. מנועי החיפוש פיתחו שיטות מתוחכמות לזיהוי פעילות אסורה בקידום אתרים.
4. אתרים חייבים לעבור תקופות הסתגלות ארוכות עד שיופיעו במנועי החיפוש. (SandBox).


מנועים מביאים גולשים

מנוע החיפוש ישלח אלינו גולש רק אם הוא מאמין שאנחנו באמת רלוונטיים למה שהגולש חיפש. אם בנינו את האתר כך ש"ידבר" בצורה נכונה עם מנועי החיפוש, אנחנו בדרך הנכונה. לכן אנו מעבירים את האתר תהליך של "אופטימיזציה". מפני שנדרשת תשומת לב לדרך בה סורקים מנועי החיפוש את אתרי האינטרנט. אם אינך משבץ מילות מפתח המהלך הכתיבה אינך יכול לצפות לדירוג גבוה במילים המבוקשות.
כמו כן, אנחנו אמורים לעזור למנועים להגיע לכל העמודים ולאנדקס אותם ולא להחביא עמודים אי-שם באתר.



כמובן שיש עוד המון פרמטרים שצריך לקחת בחשבון וזה לא המקום לפרט עליהם. נשאלת השאלה :

האם דיברנו רק עם מנוע החיפוש בצורה כזאת שתמצא חן בעיניו - או גם בעיני הגולש - איך בנוי הטקסט שאליו הולך להגיע הגולש -


גולשים הופכים לצרכנים

אחד התהליכים שבהם תמדד היכולת השיווקית שלנו הוא ה'צעד הנוסף' שבין ביקור באתר לבין צריכת המוצר או השירות שאותו אנו מציעים. כדי להבין קצת יותר לגבי האפקטיביות של האתר שלנו צריך להזכיר מונח חשוב : "יחס המרה" . עד כמה הגולשים שלנו הופכים להיות צרכנים. מה יחס ההמרה בין כמות הגולשים לכמות הלקוחות החדשים שנוצרו.


לא קשה להביא גולשים לאתר. בעיקר גולשים לא ממוקדים. השאלה היא מה שווה המאמץ שלנו אם איניו מסוגלים להפוך את הגולש לצרכן - השקענו כל כך הרבה כוחות כדי להעלות את האתר למיקומים טובים במנועי חיפוש אבל איננו מסוגלים לדבר בצורה נכונה עם הגולשים שלנו.


מדידת יחס המרה

יחס המרה מחושב על ידי חלוקת מספר הלקוחות במספר הגולשים. לדוגמא:

אם נכנסו לאתר כ100 גולשים ומתוכם שניים הזמינו מוצר מסויים, יחס ההמרה הינו 2%.

נבדיל בין שני סוגים של יחס המרה :

1. יחס המרה כללי- האם וכמה, גולשים באתר הופכים לצרכנים.
2. יחס המרה ספציפי - גולשים המגיעים ממודעות או ממילות חיפוש ספציפיות.
ישנם כלים המסייעים להבין בצורה יותר מדוייקת מה יחס ההמרה באתר. שימוש ב Google Analytics יכול לתת נתונים מעניינים לגבי הרגלי הגלישה של מבקרים באתר ולעקוב אחרי יחס ההמרה.


ניתוח והגדלת יחס ההמרה

יכולות להיות סיבות רבות לכך שיחס ההמרה הוא נמוך או גבוה. אנו משתמשים בכלים סטטיסטיים כדי להבין מהם הכשלים ומהם היתרונות שלנו המשפיעים על יחס ההמרה . אמנה כמה נקודות שמומלץ להתחשב בהן, בניתוח סטטיסטי של האתר :


1.Bounce Rate - גולשים שהגיעו לעמוד מסויים ועזבו מיד את האתר. יש למצוא את העמודים בהם המדד הזה גבוה ולהבין מה ניתן לשפר באחרים כדי להקטינו. כמו כן מומלץ ללמוד מעמודים בהם ה Bounce Rate נמוך.

2. עמודי נטישה - איזה עמודים גורמים לגולשים לעזור את האתר. יכולים להיות מספר גורמים כגון עמוד שלא עולה כמו שצריך, הודעת שגיאה, טעויות כתיב, או אכזבה של הגולש מאיכות התוכן, או מחוסר רלוונטיות של האתר לצרכיו.

3. Goal Pages - בהגדרת עמודי "מטרה" אנחנו בעצם קובעים את העמודים שבהם השגנו משהו שרצינו : מייל מלקוח, פניה לאתר, בקשה להצעת מחיר או קנית מוצר מסויים. היתרון בהגדרת עמודים כאלה היא לא במעקב אחרי כמות המטרות שהושגו אלא באפשרות לפלח את הגולשים שהגיעו לעמודים אלו . לדוגמא: מאיזה ארץ/שפה/עיר הגיעו רוב הגולשים ה"איכותיים" האלה. מאילו מילות חיפוש/מנועי-חיפוש וכו'.
הנתונים הללו יכולים להשפיע רבות על החלטות שיווקיות בהמשך.


קידום אתרים במנועי חיפוש

מנועי חיפוש אוהבים אופטימיזציה. הם מעדיפים אתרים שקל להכנס אליהם ומאוד ברור מה הם מציעים.

אנחנו נוטים לשכוח שבסוף אנחנו מחפשים את הגולש ולא את מנועי החיפוש, ובונים את אתרנו בלי להתחשב בגולש אלא רק במנוע החיפוש. חייבים לשים דגש על כתיבה נכונה ועל ניתוח מתמיד של גולשים באתרנו במטרה להגדיל את יחס ההמרה.
גיא יום טוב, מנכ"ל Advanced Web Marketing חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש ובניית אתרים. בעל ניסיון של 7 שנים בתחום האינטרנט. Advanced Web Marketing מתמחה בבניית אתרים, קידום אתרים במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב