דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכניקות קבלת החלטות מסוג תלת מימד 

מאת    [ 26/06/2008 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 5278 פעמים ]

קבלת החלטות נחשבת לאחד הדברים הקשים למדי בעבור רוב האנשים. קבלת החלטות מתבצעת בתחומי חיים שונים, לגבי עניינים רבים ומגוונים וקשה יהיה במאמר אחד להקיף את כל תחומי קבלת ההחלטות ולנסחם בצורה מחודדת ומייצגת. יחד עם זאת, קבלת החלטות טובה מערבת שימוש בכלים ביצועיים החוזרים על עצמם שוב ושוב, אשר ניתן לייצגם באמצעות מערכת תלת מימדית הבנתית. להעשרת וחידוד הידע אודות קבלת החלטות משופרת, מובא מאמר מחדד זה.

ציר האורך ציר הרוחב וציר העומק

קבלת החלטות , על פי מודלים קלאסיים, מחייבת איסוף מידע בצורה רחבה, בדיקת חלופות ואלטרנטיבות וסידורן על פי משקלים, סדרי עדיפויות ורלוונטיות. עניינים אלו מתבצעים על פני ציר האורך. נוכל לקרוא לו "ציר החץ", כיוון שהוא נושא עליו דברים המכוונים כלפי זירת נתוני ההחלטה.

ציר הרוחב לעומת זאת, יהיה כל אותם אלמנטים אשר נגיעתם בציר האורך, "מסיטים" אותו ימינה - שמאלה על פני קו התפתחות ההתייחסותית כלפי ציר האורך. כלומר, ציר הרוחב מבצע אגב תזוזותיו, משיכות קצה של מלוא תפקוד הכלים האורכיים כלפי המקרה הנדון.

ציר העומק יהיה שדרת תכונות האופי, הממוקמות בתוככי המחליט, הנאלץ להתמודד עם ההחלטה , וייצג את פעילות תכונותיו הפנימית -  התומכת או נסוגה מקבלת החלטה, ובכך מאפשרת מרווחים זעירים המניידים את מערכת צירי האורך הרוחב והעומק במשותף, כמכלול דינאמי ומנגנון עדין ה"מוכנס" לתוך זירת ההחלטה הווירטואלית.

חיות תנועת הצירים במתווה האסטרטגי

תנועת שלושת הצירים המשותפת מייצגת את השתנות היחס לכל נתוני הבעיה, המצב, וכך מיוצגים בהם כל הערכים, הזוויות והזיקות למהלך העניינים הכולל, ובאופן מושלם. שלושת הצירים מוכנסים כגוף תנועה לתוך ייצוגי העניין, ובכך מהווים מערכת שלד פנימית בתוך הנדסת התצורה המתפתחת ונרקמת. 

חיקוים, שכפולים ותזוזות

ככל שציר אחד "זז" יותר ובלתי רציף באלמנטיו המהווים את כל אורכו הסדיר, כך הזזתו את הצירים האחרים ותרומתו ליצירת מבנה - תחושב במספרי כימות תזוזות שונה. מעצם כך נוצרת ההבנה כי ניתן לשרטט על חוסר אחידותו או "מיקומי כיפופיו" החוטאים להיווי קו ישר - נקודה. כהמשך ישורטטו נקודות ופתחי גישה לתוך תלת מימדיות הצירים, ומשם הדרך תהיה קלה ליצירת מגעי חיבור המצטרפים כולם ביחד ליצירת מודל תנועה דינאמי, הלוקח בחשבון פתיחה של כל מיתווה השרטוט הן כלפי מישורי בחינה שונים, והן כלפי "היפוכים" , "סיבובים" ויצירות אישיויות מרחביות אשר נוכל לקרוא להן "צורות ותצורות מבנים של ייצוג קבלת החלטות".

איזונים, ייצוגים ופישוט הבנה

להבדיל מחשיבה סדירה המניחה סדירויות המתקיימות ביציגות המקרים, מערכת קבלת החלטות אישית מתפקדת בצורה מבזיקה. הצטלמות מנחי תצורות הידע, של תהליכי התפיסה ומלוא האלמנטים המתקיימים ברגש, בביטחון העצמי, בהתכוונויות המנטאליות, הרגש והאמוציות - מתגלים באמצעות טכניקה זו כאלמנטים בלבד. "ניקוי" ערכיהם היחסיים כלפי : רגש, חשיבה ואמוציות מותיר אותם בסך הכל כאובייקטים במרחב תפיס ונפשי, המבצע תנועות כימות, בחינות התאמה מרחביות והמסביר דברים אשר עד היום לא הובנו.   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב