דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס ויטראז' למתקדמים 

מאת    [ 25/06/2008 ]

מילים במאמר: 650   [ נצפה 6074 פעמים ]

יש 3 סוגים עיקריים של סרט נחושת [ COPER FOIL ] השוני בגב הדביק: צבע נחושת, שחור וכסף. השימוש מותאם לגוון הסופי של הבדיל. כמו כן יש רוחב שונה מותאם לעובי הזכוכית ואופי ועיצוב הויטראז'. לעיצובים מיוחדים יש סרט משונן, משטח סרט שניתן לגזירה לפי הצורה הרצויה, ואפשר גם להשתמש בנחושת רגילה. לעבודה גדולה מומלץ להוסיף סרט מפליז שנכנס בין הזכוכיות ולאחר הלחמה אינו נראה. את הפליז נשים מקצה לקצה של הויטראז' במקומות הדרושים. מותאם לכל עבודה ספציפית.
ויטראז' עופרת- בשונה מטיפאני נכין 3 העתקים לסקיצה. העתק 1 אנו גוזרים למגזרות עם מספרים מיוחדות שמוציאות כ-2 מ"מ . פרופיל העופרת בנוי בצורת H כלומר זכוכית נכנסת עד הקו המפריד שעוביו 2 מ"מ. בעבודה נקייה לא צריך כמעט לשייף, במיוחד בקוים ישרים.גם בעופרת יש פרופילים ברוחב שונה, בהתאם לגודל העבודה והעיצוב. לחלקים קטנים נשתמש בפרופיל צר ולחלקים גדולים פרופיל רחב יותר. עבודה גדולה מעל 0.5 מ"ר נשתמש בפרופיל רחב ולעיתים צריך תמיכה חיצונית עם מוטות פליז. ניתן לשלב בעבודה אחת יותר מסוג אחד של פרופיל, אבל לא להגזים. לאחר שחתכנו את כל הזכוכיות נניח את הסקיצה על משטח עץ נמסגר את הצד הימני בזוית 90 מעלות ונתחיל לבנות זכוכית אחר זכוכית. חשוב שהזכוכית תשב בתוך הפרופיל עד הקו המפריד [ וקרה ולא צריך להתאים את הזכוכית ע"י שיוף ]. צורת הבניה מחייבת ניסיון, לדעת מתי לשים איזו זכוכית, לשם כך צריך הדרכה מעשית. כדי שהזכוכיות לא יזוזו אנו מקבעים אותם עם מסמרי פלדה מיוחדים לויטראז' [כדי לא לפגוע בעופרת נניח חתיכת עופרת בין המסמר לפרופיל עופרת], הזכוכית הבאה שנניח תחזיק את הזכוכית הקודמת, וכך עד להשלמת ההרכבה. חיבורי העופרת- חשוב מאד שיהיו צמודים בזוית רצויה, כדי שההלחמה תהיה עדינה וחזקה. מרווח עודף בחיבור גורם להלחמה גסה ועבודה לא יפה. בעת ההלחמה נפרוס פרוסה מהבדיל ונצמיד את המלחם בנקודת החיבור עד ליצירת הלחמה שיושבת יפה וחלק על 2 חלקי העופרת. כל הזמן המלחם קרוב לעבודה ולא להשאיר יותר מידי זמן את המלחם, העופרת תימס. לכן למתחילים מומלץ לעבוד עם טרמוסטט שמונע חימום יתר של המלחם. גמרנו להלחים , שוטפים, מיבשים, מורחים משחיר על העופרת, שוטפים ומיבשים ושמים מרק בין הזכוכית לעופרת, נשאר מרווח- לדחוף פנימה. לניקוי עודפי המרק נשים נסורת ונשפשף את כל העבודה. תהליך זה נותן ברק לעופרת.תהליך דומה נבצע בצד השני. לאחר סיום נמתין 2 עד 3 ימים ,נניח למרק להתיבש עד ההרכבה. כדי להלחים את הצד השני של הויטראז' צריך להפוך בעדינות ובעבודה גדולה נשתמש בלוח עץ נוסף לתמיכה וזוג ידיים נוסף לעזרה.
אהיל טיפאני- בנוי מצלעות שוות בגודלן בדיוק- נבנה מסגרת במידה של הצלע ונוודה שכולן נכנסות למסגרת ואחידות. נלחים כל יחידה בנפרד מ-2 הצדדים [ את שפת הזכוכית לא מלחימים ] ונשטוף ונייבש. נניח את הצלעות אחת ליד השניה ונקבל צורה של מניפה. ניקח גפרור והוא הסמן לרווח בין הצלעות, הגפרור צריך להכנס במהודק, לא מהראש. עם איזולירבנד של חשמלאים נדביק את כל הצלעות ב- 2 שורות, נהפוך בעדינות ונחזור על התהליך ושוב נהפוך. תכינו 3 עד 4 סרטים להדבקה סופית ותרימו בעדינות את הצלעות בחלק [ נתחיל להרים מהחלק העליון ] הפתוח עד לחיבור הצלעות החיצוניות. עזרה של זוג ידיים נוספות תעזורנה מאד, ונדביק. כעת נתחיל להלחים בנקודות כדי לייצב את האהיל, כשהאהיל יציב נסיר את הדבק ונלחים הכל. רצוי להעזר במתקן שאוחז את האהיל במאוזן, כך הרבה יותר קל להלחים. לא להשהות את המלחם זמן רב מידי בנקודה אחת, הבדיל ימס ויזל. נלחים את הצד הפנימי ונחזור שוב לצד החיצוני כדי לתת פיניש יפה להלחמה- עגולה ואחידה. בסוף נלחים את החלק העליון של האהיל. אהיל גדול צריך תמיכה מבפנים ע"י עכביש שמולחם בחיבור של הצלעות. ניקיון, שטיפה, יבוש, גיוון בפטינה ושוב שטיפה. הכובע של האהיל בנוי מפליז ומותאם למ"ס הצלעות שעשינו-4 עד 8 או עגול בכמה מידות. חשוב לוודא שגודל הכובע מתאים לפתח. נצפה את הכובע בבדיל ונלחים אותו לאהיל כך שהוא יושב חיצונית ללא רוח. אהיל עגול- בונים על מודל שניתן להשכיר. לאחר שכל פיסות הזכוכית מוכנות נמרח בשעווה חמה את המודל כדי להצמיד את הזכוכיות למודל ונלחים. המודל מגיע עם סקיצה מוכנה.יש מודל עגול ביחידה אחת או מודל המורכב מצלעות מעוגלות שצריך לחבר ביניהן.


http://www.vitran.co.il/?wdid=3453



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב