דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחרי 20 שנות פיתוח - טכנולוגיה חדשה תאפשר השתלת שיניים בתוך פחות מ-7 ימים 

מאת    [ 24/06/2008 ]

מילים במאמר: 858   [ נצפה 4535 פעמים ]

יש דרכים שונות למלא את הפה שיניים, אולם כשהאפשרויות הן שיניים נשלפות או השתלה ארוכה וכואבת, קשה שלא להזדהות עם חוסר האונים של מי שסובלים מבעיה זו. הפחד משחרור שיניים נשלפות כתוצאה מעיטוש או אפילו תוך כדי להט הדיבור, מוביל את מרבית החולים לבחור בהשתלת שיניים. בהשתלה, על כל היתרונות שהיא מספקת, ישנם גם לא מעט חסרונות. הבולט בהם הוא לוח הזמנים הנוקשה, העלול לארוך אפילו 18 חודשים, בשל התהליך הרפואי המתחייב והסיכון שבדחיית השתל.

"היום, אנחנו יכולים לבשר גם בישראל, על תחילת שימוש בשיטה חדשנית, שפועלת בעולם באופן חלקי אך מוצלח מזה מס' שנים ונקראת Basal Implantology", מסביר ד"ר לארי ספוז'ניקוב (מצ"ב נספח1). "זו שיטה שפותחה בניס, שבצרפת, כבר לפני 20 שנה, על ידי פרופסור ז'ראר סקורטצ'י, רופא שיניים המומחה להשתלות שיניים. בכל הזמן הזה מאז תחילת הפיתוח ועד היום, עודכנה ופותחה השיטה עוד ועוד, עד לשלב הנוכחי בו היא בהחלט הופכת לשיטה המועדפת לטיפול במי שנזקקים להשתלת שיניים".

דוקטור ספוז'ניקוב מהמובילים והמנוסים בארץ בהשתלות שיניים מסביר כי מחלת חניכיים (מצ"ב נספח 2), הגורם המוביל לבעיות שיניים ולצורך בהשתלת שיניים, הוגדרה כאחת ממחלות העשור. "איכות החיים שלנו, התזונה הלקויה וההתייחסות המזלזלת בהמלצות רפואיות, גורמת לכך שאנחנו, רופאי השיניים, נתקלים יותר ויותר בחולים, גם צעירים, שנזקקים להשתלת שיניים. צריך להבין כי כשמסבירים לאדם צעיר כי מעתה יהיה עליו ללמוד לחיות עם שיניים נשלפות, אנחנו בעצם כמעט ומחסלים את איכות חייו, את חיי החברה שלו ולעיתים גם את הקריירה שלו".

"שיטת Basal Implantology נותנת מענה כמעט בלי חריגות לכל מי שנזקק להשתלת שיניים. השיטה הזו כמעט ולא מביאה בחשבון כלל את מצב העצם. בשיטת ההשתלות הרגילה אנחנו חייבים לבצע את ההשתלה באמצעות הברגת בורג לתוך העצם בלסת. כתוצאה מבעיות חניכיים קשות, אצל רבים מהפציינטים המהלך כלל לא אפשרי בשל העדר עצם או עצם דקה או חלשה. באמצעות שיטתBasal Implantology אנחנו לא מתחשבים כמעט במצב העצם אלא מתאימים את השתל ללסת ולא להפך. בנוסף, תהליך שיקום הפה, לא רק שאינו דומה בכלל לתהליך השתלת שיניים רגיל, אלא שבאמצעות Basal Implantology אנחנו מצליחים לשקם את הפה בתוך 7 ימים בלבד. כשכבר ביום הטיפול הראשון, יכול הפציינט לצאת מהקליניקה עם סט שיניים, שלמרות שהן זמניות, הן מקובעות בלסת ואינן נשלפות ומאפשרות לו לראשונה מזה הרבה זמן לאכול, לחייך ולנהוג באופן הכי טבעי".

תהליך ההתאמה וההשתלה בטכניקת Basal Implantology מתבצע במס' נקודות בתוך הלסת התחתונה ו/או העליונה, בהן ניתן לבצע השתלה יציבה של השתל ומהן, באמצעות מבנה דמוי גשר, נשלחות תושבות בזוויות שונות, המדמות את זוויות השיניים בפה, בהתאם למבנה הלסת.

הפרוצדורה הכירורגית, בשיטת Basal Implantology אורכת עד כ-7 שעות, בהתאם למס' ההשתלות שיש לבצע ומאפשרת לחולה בסיומן, לצאת עם שיניים זמניות, כשהשיניים הקבועות יוחדרו ללסת כעבור יומיים-שלושה, בהתאם לזמן הייצור שלהן.

הסיבה לתהליך הטיפול הממושך באותו יום מרוכז, בו מותאם סט השיניים, היא תהליך מדידות שאורך זמן ומחייב את ערנות המטופל כך שיעיד על נוחות או קושי בהליך ההתאמה. הפרוצדורה מתבצעת ללא הרדמה מלאה, אבל בהחלט נעשה בה שימוש בכדורים מאלחשים, המתאימים לסוג כזה של פרוצדורה כירורגית.

שיטת Basal Implantology אמנם יקרה יותר בכ-25% מאשר השתלת שיניים רגילה, אולם זמן ההמתנה הארוך לשיניים בשיטת ההשתלה הרגילה, הסיכון שבאיכות קליטת השתל והאפשרות לדחייתו יחד עם הכאבים והסבל הכרוכים בזה, מעלים את השאלה אם לא מדובר בעלות תועלת איכותית הרבה יותר, מאשר נתון כספי יבש. בנוסף, מסביר ד"ר ספוז'ניקוב כי להתאמת וייצור החלקים, באופן ייחודי וייעודי לחולה, חלק ניכר בייקור התהליך.

"לצערנו" אומר ד"ר ספוז'ניקוב, "השיטה עדיין לא מתאימה למי שסובלים מאוסטאופורוזיס או נמצאים בסיכון גבוה בשל בעיות לב קשות, אבל עצם ההצלחות הגדולות בשיקום אינספור פציינטים שחשבו כי לעולם ייאלצו לחיות עם פה סגור או עם תותבות נשלפות, מדהימות ומעודדות".

את שיטת Basal Implantology למד ד"ר ספוז'ניקוב לאחר שעמד בתנאי קבלה נוקשים של חברת Victory נציגת פרופ' סקורטצ'י בהם הוכחה לניסיון של 8-10 שנים בהשתלת שיניים וכמוסמך בכירורגיית שיניים.

"מפתחי השיטה מקפידים על העברת הידע באופן מעורר הערצה" מסביר ד"ר ספוז'ניקוב. "מעבר לדרישות הסף המחמירות, והלימודים הקשים, מצמידים אנשי החברה צוות מלווים מקצועיים המעורבים במס' השתלות כדי לוודא כי התהליך מתבצע בהתאם לפרוטוקול המיוחד וכי הרופא המנתח, המבצע את הפרוצדורה, אכן מבצע אותה על הצד הטוב ביותר".




נספח 1:
ד"ר לארי ספוז'ניקוב, רקורד רפואי:
1982 - PhD מהפקולטה לרפואת שיניים במוסקבה
1999 - הסמכה בהשתלות שיניים מטעם AlphBio
תעודת מוסמך בכירורגיה אסתטית ובכירורגית חניכיים אסתטית והשתלות שיניים.
2008 - מוסמך חברת ויקטורי, מפתחת שיטת Basal Implantology.




נספח 2:
מחלת חניכיים
מחלת חניכיים היא הגורם העיקרי לאובדן שיניים בקרב מבוגרים מעל גיל 40 בעולם המערבי, כשלרב מתפתחת המחלה ללא התראה ולכן הבדיקה התקופתית אצל רופא השיניים כל כך חיונית. כשהמחלה נמצאת בשלב מתקדם, היא אינה ניתנת לריפוי מלא. ניתן בהחלט להאט את התפתחותה ולבלום את התקדמותה, אך בדרך כלל לא ניתן לעצור אותה.

מחלת חניכיים מתפתחת בין היתר, כשבמשך היום והלילה מתאספת על פני כותרת השן שכבה דקיקה, לבנבנה של רוק וחיידקים הנקראת פלאק (PLAQUE). אם שכבה חיידקית זו אינה מוסרת באופן תדיר, בצחצוח שיניים, מגרים החיידקים את החניכיים וגורמים בהם דלקת (GINGIVITIS). לעיתים גם שן בריאה מושפעת באופן קיצוני מבעית החניכים שגורמת לנפילתה.

כאשר דלקת החניכיים נמשכת זמן רב מפרישים החיידקים רעלים, ההורסים את רקמת החניכיים ואת העצם התומכת את שורש השן ובכך יוצרים את המצב הקליני המוכר כ-PERIODONTITIES. בנוסף, גורמי המחלה העיקריים הם תורשה, עישון, מצוקה נפשית ומחלות כלליות מסוימות. דלקת החניכיים יכולה גם להוות סימן למחלה מערכתית מסובכת יותר, כמו סוכרת, בעיות במערכת העיכול, מחלות לבביות, חוסר דם, אנמיה ולוקמיה.
משרד יחסי ציבור וייעוץ תקשורתי ושיווקי הוקם באוקטובר 2005 ומשרת מאז חברות טכנולוגיה מובילות וסטארטאפים בראשית דרכם המקצועית. המשרד מתבסס על ראייה שיווקית רחבה המחברת בין כל פעילויות השיווק והתקשורת הנדרשות לארגון. את המשרד מנהלת עינת מירון, בעלת ניסיון עשיר של למעלה מ-16 שנים בכל ערוצי המדיה השונים. http://www.meyron-mc.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב