דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירות ? זה מפחיד אותי 

מאת    [ 20/06/2008 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3704 פעמים ]

ללכת עם הפחד

אצל הרבה אנשי מכירות ההתייחסות למקצוע היא כאל משהו זמני שהם עושים בין לבין, עבודה שנפלה עליהם, והם שם בליית ברירה. לא מצוי שבחור או בחורה שסיימו צבא ומתכננים כרגע את החיים קדימה. ישאלו את עצמם מה כדאי לי ללמוד באוניברסיטה - איזו קריירה אני רוצה? רפואה - - אני לא בעניין של דם. עו"ד - - זה מסובך מדי... אולי... איש מכירות? J זה לא נמצא ברשימה הזאת. בדרך כלל עובדים במכירות כי שם לא צריך תעודה או תואר, יש ביקוש רב (התחלופה מטורפת), ההכשרה על חשבון החברה ועושים מספיק כסף כדי לממן את הלימודים או לסגור את החובות. בקיצור זאת לא בדיוק עבודה מועדפת.
הרבה זמן עסקתי במחשבה איך זה שיש כל כך הרבה מובטלים (כן גם כאלו שבאמת מחפשים עבודה) מצד אחד וכל כך הרבה הצעות עבודה בתחום המכירות מצד שני, כשבהרבה מקרים לא צריך ניסיון קודם וההכשרה נעשית בחברה, ובכל זאת זה לא מקזז את זה, גיליתי להפתעתי שאנשים מעדיפים להישאר מובטלים ולא להגיש מועמדות לתפקיד של איש מכירות, ושוב שאלתי את עצמי למה.
ובאמת כל זה למה - למה אנשים נמנעים מלנסות עבודה במכירות או מתייחסים באופן שלילי למקצוע הזה?
והסיבה שאפיינתי היא - פחד. ליתר דיוק סט שלם של פחדים.
פחד ממה? בעצם, ממה לא - פחד תדמית, פחד לשמוע לא, פחד דחייה, פחד מכישלון, אפילו פחד מהצלחה, פחד מחוסר בטחון כלכלי, פחד מאחריות מידית לתוצאות. אלו הם חלק מרשימה ארוכה. אין ספק שהמקצוע הזה פורט על הרבה עצבים חשופים ורגישים של בן אדם ממוצע, ומספק כר רחב של התנסויות אל מול נקודות חולשה מצויות רבות אצל כל אחד מאיתנו. כל אלו הן סיבות מספיק טובות לאנשים כדי להימנע מלהיכנס למקצוע. ואלו הן אותן סיבות שמונעות הצלחות, מפריעות ומעכבות אנשים שכבר בתוך התחום. מה שמדהים הוא שדווקא בגלל זה אני טוען שהמקצוע הזה הוא הסדנא הכי טובה ואפקטיבית להתפתחות אישית, המספקת מספיק חומר לעבוד עליו כדי ליצור צמיחה והעצמה שלי כבן אדם, לספק חוויות רוחניות ממש של התעלות וגדילה, ובקיצור האוניברסיטה של החיים הפקולטה למדעי ההצלחה הטובה והחזקה ביותר.
הדבר הנהדר הוא, שהשתלמות בפקולטה הזו, שהרווח בה ניכר ונוגע בכל מישור בחיים, הוא לא רק ללא עלות, אלה גם הזדמנות נהדרת לעשות כסף לגמרי לא רע. כל מה שצריך לדעת כדי להיות בוגר הפקולטה הזו ובהצטיינות זה להבין איזה פחדים מפעילים אותי, להכיר אותם וללמוד ללכת איתם הלאה, ואם מבינים את הפחד, אפשר תאמינו או לא להפוך את הפחד לגורם הנעה ואפילו למנוף להצלחה. אם נשים לב נגלה שבעברית אם קוראים את המילה, פחד, הפוך אכן יוצא לנו....דחף !
וכך את כל רשימת הפחדים שציינתי ניתן להפוך מנקודות חולשה לחוזקות, וכן להזדמנויות לצמיחה ולהעצמה.
אבי עידן, מפתח הסדנה ומחבר הספר "לסגור ולחייך" פילוסוף ההצלחה במכירות מהמרתקים שניתן לשמוע, מקיים הרצאות סדנאות וסמינרים בנושא הבחירה בהצלחה במכירות, ואומנות המכירה.
http://www.aviidan.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב