דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק המים בטעמים 

מאת    [ 11/06/2008 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 11668 פעמים ]

שוק "המים בטעמים" בישראל

שוק "המים בטעמים" נימצא בצמיחה מתמדת כאשר "הסנונית " הראשונה והמשמעותית בישראל, היתה "נביעות" שיצאה בשנת 2006 עם משקה בטעמים,באריזות של חצי ליטר.
בעולם קיימים מותגי מים בטעמים כבר שנים, כאשר שוק המים המינרליים בכלל זוכה לצמיחה קבועה ומרשימה של עשרות אחוזים בשנה.
בישראל מוערך שוק המים המינרליים בכמיליארד שקל, מתוכם המים בטעמים זוכים לנתח שוק ממוצע של כ-10% ונימצאים בצמיחה מתמדת בתוך שוק המים המינרליים. בעקבות נביעות, שוופס (יפאורה תבורי), ומי עדן מצטרפים ומנסים גם הם לנגוס נתח מהשוק הזוכה כיום לשליטה די מרשימה של נביעות, ולאחרונה גם טמפו.
כל התהליך האסטרטגי של פיתוח משקה "נביעות בטעמים", החל משלב פיתוח המוצר, המיתוג, המיצוב וקביעת הקונספט "מים מינרליים טבעים בתוספת טעם עדין..", נועד להחדיר לתודעת הצרכנים, שמדובר "במשהו חדש" בתחום המים המינרליים. הפתרון האידיאלי לכאורה, למי שלא אוהב משקאות קלים עם צבעי מאכל ,או מאידך לא אוהב מים מינרלים "רגילים בלי טעם", וכמובן ניסיון להגיע לקהל יעד חשוב ביותר הדוגל בטרנד הבריאותי, קהלי הדיאט למינהם, שרוצים משקה טעים אבל דל קלוריות, ואם אפשר "טבעי" מה טוב.
תהליך ההחדרה לשוק של נביעות + בטעמים, כמו במקרים דומים של החדרת מותג חדש הממוצב כמשקה "פרימיום", היה באריזות אישיות של חצי ליטר, אריזה חדשה ושקופה עם "צבעי טבע ובריאות" בהתאם לקונספט, כאשר גם המחיר היה יקר במכוון כ 5.5 ש"ח .
כעבור מספר חודשים ממועד ההשקה, החלו בנביעות לשווק את הבקבוק המשפחתי של 1.5 ליטר במחיר ממוצע של 7.5 ש"ח.
כל התהליך השיווקי של נביעות ובהמשך של שוופס ומי עדן, מטרתו היתה לגרום לנו הצרכנים לשלם כמעט פי 4(!) ממחיר 1.5 של מים מינרליים "רגילים" נטולי טעם, כאשר המשקאות החדשים מוצבו כאמור בכל ההיבטים כמשקאות "פרימיום".
הצרכן הישראלי עשוי לחשוב בתמימות כי "נביעות בטעם עדין.." כמו גם המשקאות של המתחרים בקטגוריית המים בטעמים הם: משקאות "טבעיים" המבוססים על מים "בתוספת משהו טבעי עדין".
או בקיצור שמשקה "נביעות בטעם לימן-ליים עדין" הוא בעצם.... כמו לימונדה.
האמת "קצת שונה". מסתבר, גם בנביעות כמו גם במתחרים האחרים בקטגוריה,לדוגמא אותו משקה "נביעות בטעם לימן-ליים עדין" שהמשקה מכיל בנוסף למים המינרליים:"סוכר פירות, חומצת לימון,תמצית טעם לימון-ליים,חומצה פאנטיתנית(מה זה?...),ויטמינים ועוד,ממש לא מים עם לימון= לימונדה....אגב, לא במקרה "ההרכב התזונתי" בטבלה ע"ג הבקבוק מדגיש במיוחד את העובדה שיש במשקה רק 15 קלוריות ל100 מ"ל....זהו יתרון יחסי מובהק שנביעות שמחים להבליט כמובן.
לסיכום- באיחור "קל" אחר הטרנד העולמי, גם בישראל גילו יצרני המים המינרליים שהם זקוקים למנועי צמיחה חדשים כדי להגדיל את נתח השוק שלהם בשוק בכלל, תוך פיתוח קטגוריות ריוחיות ביותר כמו המים בטעמים או המים "הפונקציונלים" של מי עדן והמתחרים האחרים.
העובדה שהמשקאות החדשים נימכרים במחירים גבוהים במיוחד מסייעת להם כמובן לשפר את הריוחיות ולצאת מהסטגנציה (הקיפאון) ששרר עד אז בקטגוריית המים המינרליים בישראל.


מוטי קפלן
יועץ ומרצה לשיווק ותקשורת שיווקית



מוטי קפלן יועץ ומרצה לתקשורת שיווקית
http://www.mkimc.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב