דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיזב אל-תחריר והחתירה למוטט את המערב 

מאת    [ 11/06/2008 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 2992 פעמים ]

חיזב אל-תחריר (מפלגת השחרור האסלאמי) ממשיך בפעילותו בשטחי הרשות הפלשתינית ביהודה ובשומרון, שנועדה להרחיב את בסיס התמיכה העממי של הארגון כאנטיתזה לקו המדיני של הרשות הפלשתינית ושלטון חמאס. המצע האידיאולוגי של חיזב אל-תחריר אינו סוטה מעקרונות האסלאם המקוריים ואינו מוכן לקבל כל עמדה פרגמאטית או טקטית, אף אם היעד הסופי זהה, הווה אומר: הקמת ח'ליפות אסלאמית כלל עולמית. זו נקודת המחלוקת העיקרית עם חמאס הנתפסת כמאמצת גישה שהיא בבחינת "סטייה" מהאסלאם.

בראיון לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" (9 ביוני 2008), הציג ח'אלד סעיד, אחד מבכירי חיזב אל-תחריר באיו"ש, את עיקרי תפיסת העולם של הארגון:

הג'יהאד יסוד מרכזי בהפצת האסלאם - "הג'יהאד הוא אחד משלוש היסודות הרעיוניים של חיזב אל-תחריר שנועדו לאחד את האומה סביבם, והם: האמונה, הח'ליפות והג'יהאד. היסוד עליו מתבסס הארגון הוא האסלאם, והוא חותר לחדש את החיים האסלאמיים באמצעות הקמת מדינת הח'ליפות והפצת האסלאם לעולם באמצעות הדעווה והג'יהאד".

פלשתין תשוחרר רק בג'יהאד - "בעיית פלשתין היא אחת הבעיות החשובות של המוסלמים ופלשתין לא תשוחרר אלא בג'יהאד. ואולם, הג'יהאד הנדרש הוא ג'יהאד שמסוגל באמת לשחרר את כולה ולטהר את פלשתין מישות היהודים. לכן אפוא אנו קוראים לאומה ליטול על עצמה את תפקידה כלפי פלשתין ולהניע את צבאותיה כדי להיחלץ מן הכיבוש... מי שמונע מהצבאות לפעול הם שליטי המדינות האסלאמיות... יש לסלק אותם ולהישבע לשליט נאמן שיפקד על הצבאות לשחרור פלשתין".

הג'יהאד תקף בכל עת - "הג'יהאד הינו חובה שאינה תלויה או מותנית בדבר... והוא בגדר חובה דתית על מנת להפיץ את האסלאם, להגן על ארצות המוסלמים במקרה של התקפה ולהגן על העשוקים בעולם אפילו והם אינם מוסלמים".

הכופרים כולם בבחינת "לוחמים" - "הכופרים נחלקים לשני סוגים: לוחמים להלכה - שאין מלחמה ולחימה בינינו לבינם, ולוחמים בפועל - אשר לחמו במוסלמים ועדיין קיימות בינינו לבינם מלחמות, כדוגמת ישות היהודים, ארה"ב, בריטניה, צרפת ורוסיה".

סעיד ניסה להתנער מכל קשר לארגון אל-קאעידה ואמר כי הארגון, הגם שרואה בטליבן תנועה אסלאמית, חולק על דרכה. המחלוקות האידיאולוגיות של הארגונים האסלאמיים הרדיקליים העיקריים ובכללם האחים המוסלמים אינן רבות והן ונוגעות בעיקר לשאלת הטקטיקה האמורה להוביל בדרך הקצרה והיעילה ביותר להקמת הח'ליפות האסלאמית. אין מחלוקת בין ארגונים אלה על הצורך להקים את הח'ליפות, תחילה במדינה אחת ובהמשך להביא למהפכה אסלאמית במדינות אחרות, וגם לא על היעד העיקרי של הח'ליפות להילחם במערב ולהפיץ את האסלאם בכל העולם.

הפעילות הגלויה והחשאית של חיזב אל-תחריר מסייעת להטמעת הרעיונות האסלאמיים בדבר חובת הג'יהאד והמלחמה הבלתי מתפשרת בכופרים. חיזב אל-תחריר אינו מהווה איום רק על ישראל, שכן זו נתפסת בעיניו רק כאחד השלבים הראשוניים בדרך להפצת האסלאמית ברחבי העולם כולו וכמקפצה חשובה בדרך לאיחוד העולם האסלאמי תחת מדינת הח'ליפות ולהפצת האסלאם בג'יהאד באירופה ובארה"ב. מדובר בארגון מסוכן המנצל את הדמוקרטיה והליברליזם כדי לחתור תחת יסודות המדינות בהן הוא פועל וליצור קרקע בשלה בקרב צעירים להתגייס למען הג'יהאד הגלובאלי. נדרשת פעילות דיפלומטית מול המדינות הדמוקרטיות, ובכללן בריטניה ואוסטרליה המעניקות לארגון חופש פעולה, על מנת להוציא את הארגון אל מחוץ לחוק. מן הראוי שגם ישראל תנקוט בצעד דומה.
מוסד מחקר עצמאי ללא כוונת רווח, הפעיל משנת 1976 ועוסק בחקר מדיניות ובנושאים מרכזיים העומדים על סדר יומם של מדינת ישראל והעם היהודי.
כתובת האתר: http://www.jcpa.org.il






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב