דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אינטליגנציה עסקית, על מערכות תובנה עסקית, Business Intelligence for the Intelligent Business 

מאת    [ 06/06/2008 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 4125 פעמים ]

Business Intelligence for the Intelligent Business


על מערכות תובנה עיסקית

בשנים האחרונות מתפתח תחום ענק אליו מתכווננים בו זמנית הנהלות של אירגונים מובילים וענקי תוכנה כמו Microsoft, Oracle, Sap, IBM תחום זה מכונה ("BI?) Business Intelligence או בעברית תובנה עסקית. מערכות BI לוקחות את הנתונים הדרושים למנהלים לקבלת החלטות מכל המערכות הקיימות ומאפשרות למנהלים לתכנן, למדוד ביצועים ולנתח את הפעילות העיסקית באופן דינמי

ב- 30 השנים האחרונות עבר העולם תהליך מהפכני של מיחשוב המערכות התפעוליות אשר היקנה לחברות אמצעים להתמודד עם הקפי פעילות גדולים וכמות עצומה של נתונים. התהליכים שמוחשבו חסכו כח אדם רב ואפשרו לעסקים להיות מעודכנים במרבית תחומי הפעילות.

תהליך המיחשוב ייעל במידה רבה את תפעול העסק מחד וייצר בחברות כמויות גדולות מאד של נתונים מאידך. התוכנות התפעוליות פתרו בעיות תפעול רבות, אולם יצרו מצב בו באירגונים רבים, הותקנו מערכות תוכנה שונות ומגווונות ונוצר קושי לבצע אינטגרציה של הנתונים לקבלת תמונה עיסקית שלמה וברורה.

המיחשוב אף איפשר לחברות להגדיל באופן מהותי את היקפי הפעילות, וקבלת החלטות על ידי המנהלים הפכה להיות משימה מורכבת ומסובכת. למרות קיומם של נתונים רבים, ריבוי מערכות שונות ובעיה של זמינות הנתונים יצרו אצל המנהלים " ערפל עיסקי " . כדי להתגבר על הבעיה הנהיגו חברות מערכות דיווח בעיקר על גבי גליונות אלקטרוניים אשר הוכנו והוזנו ידנית על ידי המנהלים או פקידיהם. הבעיה בשימוש בגליון האלקטרוני היא בתלות בעבודה ידנית רבה, אשר גרמה לעיכובים מהותיים בלוחות הזמנים, שגיאות רבות ויכולת ניתוח מוגבלת.

באירגונים הענקיים הושקעו מיליארדים רבים בביצוע פרוייקטים של אינטגרציה במערכות המיחשוב ועדיין נותרו תחומים רבים בהם נוצר קושי רב לבצע את האינטגרציה. האירגונים הקטנים כלל לא ביצעו אינטגרציה ועד היום בחברות רבות נעשית עבודה ידנית רבה כדי לאחד את הנתונים הדרושים למנהלים לקבלת החלטות.

ענקי התוכנה הבינו כי הפתרונות הקיימים אינם נותנים למנהלים מענה הולם לצרכי העולם המודרני התחרותי והדינמי והחליטו לפתח מערכות תובנה עסקית - BI אשר נועדו לגשר בין המערכות התפעוליות לבין הצרכים ההולכים וגוברים של המנהלים.

מערכות ה- BI מאפשרות לעסקים ליצור בנק מידע מרכזי, לתכנן, למדוד את הביצועים ולבצע ניתוח דינמי של הפעילות העיסקית. הנתונים הנוצרים במערכות המחשב התפעוליות השונות של העסק עוברים באופן אוטומטי למערכות ה- BI ושם מורכבת עבור המנהלים התמונה העיסקית הכוללת .

מערכות ה- BI מותאמות בכל חברה לאופיה ולצורכי המנהלים, המימשק למשתמש ידידותי ונוח, ויזואלי מאד (גרפים וצבעים) ומאפשר לבצע ניתוחים דינמים גם בלי שהוגדרו מראש על ידי המישתמש. כל אחד מהמנהלים, בדרגים השונים, מקבל את הכלים הספציפים הדרושים לו לביצוע תפקידו. המידע המגיע לכל מנהל הוא בהתאם להרשאות המתאימות כך שחשיפת המידע היא בהתאם להחלטות הנהלת האירגון.

התועלת הכלכלית לאירגון היא קרדינלית. תקופת החזר ההשקעה נמדדת במיקרים רבים בין חודשים ספורים לשנה. יישום מערכות BI מסתכם בשיפור הריווחיות, מתן אפשרות של מענה מהיר לתנאי שוק מישתנים, תגובה מהירה לבעיות שנוצרות ואיתור מהיר של הזדמנויות. הניתוחים מציגים תוצאות ומגמות עונתיות ורב שנתיות.

בעזרת מערכות BI מקבלים המנהלים החלטות טובות ומהירות יותר. התמונה העיסקית ברורה יותר, ניתן לתכנן באופן מושכל יותר וליעל את הקצאת המשאבים באירגון. בעיות רבות ידווחו למנהלים באופן אוטומטי מבלי שיש צורך לסקור דוחות מודפסים רבים. מערכות ה- BI אף מאפשרות לראות תמונה עיסקית כוללת של כל החברות באירגון וביצוע השוואות בין יחידות עיסקיות שונות.


רו"ח מוריס לנל - מומחה בניהול, פיננסים, כלכלה ומערכות מידע.

מוריס לנל, רואה חשבון, סמנכ"ל כספים עצמאי, המסייע לחברות בניהול, פיננסים ומימון.
שימש כסמנכ"ל כספים של רשת מלונות ישרוטל, מנכ"ל של חברת סטארט אפ ויועץ לבנק הפועלים, כור, כלל, משקיעים, חברות נדל"ן, תעשיה, היטק, מסחר, שירותים.
שימש מרצה במימון באוניברסיטת בן גוריון
מתמקד היום בסיוע לחברות קטנות ובינוניות.
מייל office@lanelbc.com
אתר http://www.lanelbc.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב