דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להפרות את הפיריון 

מאת    [ 05/06/2008 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 2595 פעמים ]

לא אחת נתקלים הן הרופאים והן המרפאים ברפואה הטבעית בזוגות המתקשים להיכנס להריון ספונטני. הסיבות לכך הן שונות ומגוונות. ידוע לכל כי הקידמה מביאה איתה לצד יתרונות ההתפתחות הטכנולוגית המואצת גם מחיר של מתח רב וחוסר הקשבה לגוף ולנפש. נשים רבות נישאות היום בגילאים מבוגרים מבעבר עקב מימוש לימודים וקריירה, חלקן נטלו אמצעי מניעה משך תקופות ארוכות דבר אשר שיבש את המחזור הטבעי בגופן. החשיפה לזיהום אוויר שעות עבודה מרובות ומרדף אחר מרוץ החיים הותיר את ציבור הנשים הללו מרוקנות נפשית, רגשית ואנרגטית. גם לגברים שבחבורה לא חסרים "פגמים" ויש לציין שכיום בודקים גם את איכות הזרע אצלם בעת שזוג מתקשה להרות.

אמנם לרפואה המערבית ישנם פתרונות רבים כיום לכך, אולם לעיתים קרובות כרוך הדבר בזמן רב, כסף, תופעות לוואי המשפיעות בין היתר גם על מצבי הרוח (בעיקר אצל הנשים) ועוד כהנה וכהנה "מחירים" כבדים תרתי משמע שיש לשלמם בדרך אל ההריון הנכסף.

וכאן למעשה מגיע מקומה של הרפואה הטבעית שמשתלבת יפה בתמונה. בכוונה קראתי לה טבעית ומשולבת ולא משלימה או חלופית מאחר ואין היא באה במקום אף טיפול קונוונציונאלי ובטח שלא טובה יותר במקרים מסוימים מטיפולים אלו ואחרים. תחום ההתמחות שבחרתי לעסוק בו הוא בעיקר הילינג, דמיון מודרך, רפלקסולוגיה ותמציות פרחי באך. בתסקיר זה לא אוכל לפרט על כל ריפוי בפרוטרוט ולכן אתמקד בעיקר ברפלקסולוגיה הפעם. מאחר וברגל ישנם איברי ייצוג ליתר חלקי הגוף (מעין מיקרו קוסמוס) ניתן להפעילם בעזרת לחיצות נגיעות הנעה ועיסוי של אותם איברים באמצעות כף הרגל או כף היד (בכף היד נשתמש במידה והרגל לא מאפשרת טיפול כגון כיבים פתוחים או רגישות יתר למגע שם)
הטיפול מרגיע קודם כל ויש לציין שאחד הטריגרים לבעיות פוריות זהו המתח שמלווה את כל התהליך.
כמו כן חשוב מאד ליטול באופן סדיר מדי יום ביומו חומצה פולית וכמובן שלאכול תזונה בריאה ומזינה, המשפיעה על גופינו ונפשינו כאחד.
מטרת הטיפול היא לתת מענה להכרת הגוף במובן הרגשי הנרחב ביותר של המילה. לשלוח מסרים לתת המודע ולבדוק מדוע עצרנו את הזרימה הטבעית שלנו? הריון זהו תהליך של התחדשות ויצירת יש מאיין ודווקא בתהליך הקשה שאותם זוגות או נשים לבד עוברים נוצרת תחרותיות מבלי משים אפילו.
בטיפול הרפלקסולוגי ניתן ואף רצוי לטפל בשני בני הזוג מאחר וגם לגבר ישנו תפקיד משמעותי ביותר במצב העדין הזה. החיבור המופלא הזה של להיות אישה וגם מי שאת בוחרת להיות מאפשר להיכנס לפנימיות שבנו. להרגיש איך אנו נולדות , נוצרות ויוצרות חיים חדשים.
היות והמערכת ההורמונאלית קשורה גם לרגשות וההרגשות האישיות שלנו, ניתן בהחלט לעבוד דרכה על המערכת הרגשית במקביל וכל זאת באמצעות המגע המקבל והתומך.
הימים בהם רצוי לשים את הדגש על קבלת הטיפולים הרפלקסולוגיים אשר יאפשרו פוטנציאל לביוץ איכותי יותר, הם הימים שנקראים בשפה ההלכתית (לכל מי ששומרת טהרת המשפחה) "שבעת הנקיים". אלו שבעת הימים שלאחר הדימום אשר בהם האישה בודקת את עצמה פעמיים ביום לראות האם אין כתמי דם הניגרים ממקור הרחם. באותם שבעת הימים הללו הרחם חוזר לעצמו, הרקמות והריריות מתכוננות ליצירת קרקע נוחה וטובה לקבלת הפריון וההיריון המיוחל. כמובן שגם דמיון מודרך המלווה בתפילות מכל סוג שהוא מסייעים רבות לתהליך המופלא הזה שאחרי ככלות הכל הוא ניסי ופלאי ומעל הטבע וההבנה שלנו. נשים רבות אשר חוו ועברו טיפולים הוליסטיים במהלך התהליך ההיריוני ומה שקדם לו, זכו להבנה מעמיקה יותר של גופן ונפשן. יכולת וקיבולת ההכלה והסבלנות כלפי הרך הנולד (כאשר הגיע בשעה טובה ומוצלחת לאוויר העולם) היו רבות ועוצמתיות עד מאד. ורובן ככולן למדו להעניק לתינוקן את היכולת לתקשר עימו באמצעות הכלי המקשר והבלתי אמצעי הזה שנקרא מגע.
מאת רונית אילה טל(גלילי)
רפלקסולוגית בכירה
בעלת ניסיון רב בתחום השיקומי, הפוריות והחינוך המיוחד.
http://www.alternativli.co.il/ronit/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב