דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מולטידע - סרטי מנהיגות - מה ההבדל בין מנהל למנהיג - פינה מהסרטים 

מאת    [ 04/06/2008 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 5193 פעמים ]


מנהיגים הם אלה שמשרתים את האנשים אשר משרתים את הלקוחות. זוהי הנחת היסוד של סרט-ההדרכה "חמוצים למנהיגים", המסביר את ההבדל בין מנהל למנהיג.


"המלפפונים החמוצים" - הם הדברים שהעובדים שלך צריכים ממך כמנהיג. אם יקבלו אותם הם ילכו בעקבותיך ויצליחו, אם לא - האמון בך והכבוד שהם רוחשים לך כמנהיג יחלו להתערער.

אז מה ההבדל בין מנהל למנהיג? מנהיגות היא בחירה מודעת להיות במיטבך. ברגע שאתה מתחייב ומתרגל זאת, תהיה מנהיג. לא משנה מה יונח על שולחנך כמנהל, "מנהלים הם אנשים העושים דברים כראוי בשעה שמנהיגים הם האנשים העושים את הדברים הראויים".
בוב פרל, מנהל רשת מסעדות ומרצה, סוקר בסרט בדרך משעשעת את "מלפפון ההתלהבות", "מלפפון הביטחון" ו"מלפפון ההגינות" ומסביר מהם "החמוצים" שאנשיכם זקוקים להם.

מלפפון ההתלהבות -
- כמנהיגים תפקידנו לעורר התלהבות בצוות שלנו! שדרו אנרגיה והתלהבות. זכרו - התלהבות מדבקת וכך גם חוסר התלהבות.
- העבירו מסר של דחיפות - לכולם יש בעיה של דחיינות, לכן חשוב שהמנהיג יעביר מסר של דחיפות: "עשה זאת כראוי ועשה זאת עכשיו".
- עשו דברים בהנאה!

מלפפון הביטחון -
- כמנהיגים, תפקידנו להשרות ביטחון - להוציא את הפחד מהעתיד.
- "מנהיג הוא אדם שתבחר ללכת בעקבותיו למקום שאליו לא תלך בעצמך", (ג'ואל ברקר).
- דאגו לספק מידע לעובדים, לעדכן אותם, לחלוק כל מה שניתן, להפוך אותם לחלק מהתכנון האסטרטגי שלכם. חשוב לזכור שהעובדים יודעים יותר מהמנהלים כי הם קרובים יותר ללקוחות. התייעצו איתם.
- חזקו את ביטחונם העצמי של הנתונים להנהגתכם. לכולנו יש חומות שבנינו לעצמנו וקשה לנו להתגבר עליהן. המקור שלהן בראש. הנרי פורד אמר: "תחשוב שאתה יכול או תחשוב שאינך יכול, בכל מקרה הצדק איתך".
- אנו יכולים להיות האויבים הגדולים ביותר של עצמנו. מנהיג יכול לשנות את כיוון חייהם של אנשים על ידי חיזוק הביטחון העצמי שלהם. לרוב נדרש רק לספק הזדמנות ולומר: "אני מאמין שאתה יכול". בכך מסתכמת הדחיפה שלה זקוקים מרבית האנשים.

מלפפון ההגינות -
- העובדים שלך צופים בך כל הזמן. הם רוצים לדעת אם מה שאתה אומר תואם את מה שאתה עושה.
- אתה יכול לסמוך על דבר אחד: מה שהם רואים, זה מה שתקבל.
- עשה את הדבר הראוי, לא משנה המחיר. אחד החטאים הבלתי נסלחים במנהיגות הוא צביעות.

תפקיד העובדים אינו לשרת אותנו, תפקידנו לשרת אותם. האם אתם משרתים את העובדים שלכם? האם אתם דואגים למלא את צורכיהם כדי שיוכלו לטפל בלקוחות? האם הם מקבלים מכם "חמוצים"? לא נבחרתם להנהיג בטעות, מישהו בהנהגה ראה בכם משהו. הוא ראה את הטוב שבכם. הוא האמין בכם. כעת תורכם להאמין באנשי הצוות שלכם ולשרת אותם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב