דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מולטידע - סרטי מוטיבציה - על חשיבות ההערכה השוטפת ( פינה מהסרטים -2 ) 

מאת    [ 04/06/2008 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 3206 פעמים ]


הערכה מייצרת התלהבות. היא מגבירה את המחויבות. היא בונה נאמנות, היא לא עולה כלום, כמעט לא גוזלת זמן, והופכת את מקום העבודה לשמח ואנרגטי יותר. אז למה לעזאזל אנשים לא עושים את זה? ואיך כדאי כן לעשות זאת? בכך עוסק הסרט "שיפור ביצועים: הערכה".

כולם זקוקים להכרה וחיזוקים, כולם רוצים שיודו להם. אם זה מגיע לנו, אנו רוצים שישבחו אותנו ולא משנה באיזה תפקיד אנחנו. גם אנשי "הקו הקדמי" וגם מנהלים בכירים זקוקים לכך באותה מידה. וזה לא דבר שעובר עם הזמן. זה נותן לנו גאווה בעבודה וביטחון בעצמנו, ואנו נהנים יותר מהעבודה שלנו ועושים אותה טוב יותר הודות לכך, בעוד שאם מתייחסים אלינו כמובנים מאלינו, המוטיבציה שלנו יורדת. אפילו לגבי עובדים שאינם מצליחים ומתקדמים, זה הימור די בטוח שהם לא יתנו את המרב לאנשים שעבורם הם עובדים אם לא יקבלו מהם חיזוקים.

אז מה כל זה אומר מבחינת המנהלים? בפשטות, המשמעות היא שיש ברשותם כלי נפלא להגברת האיכות והכמות של התפוקה של האנשים שעובדים עבורם. הערכה מייצרת התלהבות. היא מגבירה את המחויבות. היא בונה נאמנות, היא לא עולה כלום, כמעט לא גוזלת זמן, והופכת את העולם למקום שמח יותר. אז למה לעזאזל אנשים לא עושים את זה? זה לא מכיוון שכל המנהלים הם סדיסטים חמוצים, רוב הזמן הם פשוט לא חושבים על זה, או לא טורחים, או מניחים שזה לא הכרחי. הערכה אינה חלק מ"התרבות הארגונית" שלהם. אז כדי לרתום את כלי הניהול החזק, הקל והזול הזה, כל מה שצריך לעשות הוא להכניס את ההערכה לתמונה, במקביל לדברים כמו קביעת מטרות ובקרת ביצועים, כאחריות ניהולית בסיסית. וכמו הדברים האחרים, יש לזה טכניקה, דרכים נכונות ולא נכונות לעשות את זה. זו לא תכונה טבעית, משהו שנולדים איתו, זוהי מיומנות נרכשת.

לעתים מנהלים חוששים שאם יביעו הערכה באופן שוטף כלפי עובדיהם, הם יבקשו מהם העלאה במשכורת או יחשבו שהם רכרוכיים, אך למעשה העובדים, שמאוד זקוקים לחיזוק מהמנהל שלהם, בסך הכל יחשבו שהוא אנושי.

אז איך אפשר "להכניס את ההערכה לתמונה" בצורה אפקטיבית?

* חפשו סיבות לשבח את העובדים שלכם.
* חשוב לעשות זאת בצורה פרטנית וספציפית, כך שהעובד יבין על מה הוא מקבל הערכה. לא לשבח אנשים בצורה מעורפלת וללא אבחנה. זיכרו! "לשבח את כולם על כלום זה לא הרבה יותר טוב מלשבח אף אחד על משהו".
* הפכו את ההערכה לשיחה, שאלו את העובד שאלות. (למשל: כיצד הצלחת לעשות על זה? איך חשבת על זה? במה זה היה כרוך? זה ודאי גזל ממך זמן?)
* תמיד לסיים שיחה כזאת במחמאה - (לא להרוס הכל על ידי סיום עם ביקורת).
* מומלץ גם לשלוח לעובד מכתב אישי עם עותק לתיק האישי.
* חשוב ביותר להעביר לעובדים תשבחות. תמיד להגיד לאנשים אם שיבח אותם לקוח או עובד בכיר.
* לפרסם ברבים, להחמיא לעובד ליד כולם - כשמישהו עושה עבודה טובה, שאר העובדים רוצים לדעת איך הוא נראה. למשל, ניתן לתלות הודעה על לוח המודעות ואף תמונה.
להפגנת הערכה ותודה יש תוצאות, וגם להיעדרן. אנו עלולים לאבד עובדים שאינם חשים שמעריכים אותם. גיוס עובד חדש עלול לעלות יותר ממחצית ממשכורתו בשנה הראשונה, ולפעמים אף יותר. לכן, גם אם לא צצות הזדמנויות לשבח עובד על פעולה יוצאת דופן, כדאי למנהל לחפש ביוזמתו אנשים ראויים לשבח וסיבות לשבח אותם ולהודות להם.
נורית נחום היא יועצת סרטים במולטידע.
פיתוח מנהלים
קבלת החלטות
ניהול זמן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב