דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוח האינטואיציה 

מאת    [ 15/12/2005 ]

מילים במאמר: 276   [ נצפה 4117 פעמים ]

אינטואיציה - המערכת המהירה ביותר שלנו



אינטואיציה היא מערכת חזקה, מהירה והישרדותית הקיימת בתוך כל אחד מאיתנו. מטרתה היא לאפשר לנו לקבל החלטות סופר מהירות במצבים שונים ומגוונים, בעיקר כשאין לנו את הזמן לבחון את המצב ואין לנו את האפשרות להשקיע בכך זמן.



מערכת האינטואיציה שלנו מסוגלת לקלוט, לעבד ולפרש כמות אדירה של אינפורמציה בזמן של מאיות שנייה ולייצר ממנה פעולה מוחשית, פשוטה וברורה לחלוטין לביצוע.



הכל נקבע בסופו של דבר לפי האינטואיציה



למרות שאנשים מתקשים להודות בכך, המערכת האינטואיטיבית היא זו המפעילה אותנו כל חיינו. הפירוש הרציונלי שאנו נותנים להחלטות שלנו בא מאוחר יותר, ותמיד הולך אחרי האינטואיציה ולא לפניה.



האינטואיציה היא כלי ההישרדות הבסיסי ביותר שלנו - ובלעדיה אנו חשופים לכלייה ולמוות. המערכת האינטואיטיבית מרוכזת באזור "המוח העתיק" או המוח ההישרדותי שלנו. זהו למעשה בסיס המוח המהווה את החלק הקריטי ביותר בתפקוד שלנו ובהישרדות שלנו. המערכות המוחיות שנוצרו מסביב למוח הבסיסי (המכונות קורטקס או קליפת המוח) הן תוספות מאוחרות ו"מתורבתות" יותר, שאינן קריטיות כמובן להישרדות שלנו.



כיצד לפתח ולחזק אינטואיציה פנימית?



המערכת האינטואיטיבית היא מערכת שעובדת בכל שעות היום והלילה. רוב האנשים מנסים להתעלם ממנה, לדחוק אותה באמצעות היגיון או להסתיר את קיומה מפני אחרים מפני שהם מתביישים בה, למרות שהיא ממשיכה כל הזמן לשלוח לנו אותות, מסרים, הנחיות והוראות מדוייקות להפליא.



פיתוח אינטואיציה חזקה קשור באהבה עצמית, באהבת מי שאנחנו באמת, בקבלה עצמית ובכנות. ככל שאנו נותנים לעצמנו לגיטימציה לגבי מה שאנו מרגישים וחושבים עמוק בפנים, כך אנו יוצרים קשרים הדוקים ואינטימיים יותר עם המערכת האינטואיטיבית ומחזקים את כושר האינטואיציה וההצלחה שלנו בחיים.



וטיפ לסיום: אינטואיציה היא קול פנימי חזק, מהיר ולא הגיוני - שיודע מה נכון ומה לא כמעט בכל המצבים. למדו להסתמך על יותר ויותר אינטואיציה ופחות ופחות על היגיון.

יואב ברנזון הוא מאבחן ומטפל רב-תחומי במשברים בזוגיות ובקריירה בשיטת "Yin-Yang" (אבחון ופתרון משברים זוגיים) ובשיטת "Epower" (העצמה רגשית ומימוש הפוטנציאל האישי בזוגיות ובקריירה). יואב ברנזון הוא גם הבעלים והמנהל של אתר האהבה המוביל ברשת ? האתר המקיף והאיכותי ביותר בישראל בתחום האהבה והזוגיות המעניק ייעוץ ייחודי, מאמרים, טיפים, שאלונים, ספרים ותשובות חינם: http://www.berensonbooks.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב