דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכירות ומגנטיזם אישי. 

מאת    [ 02/06/2008 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 2741 פעמים ]

"דחיפת" מכירות וההשפעה על קהל המטרה.

כולנו אנשי מכירות.

מיעוט מאיתנו מוכר מוצרים או שירותים ללקוחות. כולנו מוכרים משהו למישהו, ויותר מפעם אחת ביום.

אנחנו מוכרים את עצמנו לבוס על מנת לקבל תוספת; אנחנו מוכרים לבת הזוג "שאנחנו עייפים" כדי שהיא תשטוף כלים; אנו מוכרות לבן הזוג שמגיעה לנו מתנה, כך שנוכל לקנות את התכשיט ההוא ששמנו עליו עין מזמן; המועמדים לבחירות המקומיות מוכרים לנו שהם ורק הם יסדרו לנו את העיר והפוליטיקאים מוכרים לכולנו שרק הם יצילו אותנו מעצמם.

כל מי שעסק במכירות, כלומר כולנו, מכיר את התופעה שבה ככל שאת "דוחפת" יותר חזק "לסגור" את העסקה (לקבל את ההסכמה לשלם 2000$ עבור אותה חגורת העור עטוית היהלומים שאת פשוט לא יכולה בלעדיה), יש סיכוי רב יותר ש"קהל המטרה" (בעל הארנק העמוק) יסרב ויתנגד לך.

אנחנו מכירים את התופעה הזו היטב גם מהצד השני. ככל שאתה "דוחף" חזק יותר "לסגור" את העסקה (לקבל את הסכמתה לרכוש עבורנו את אותו טלפון-מחשב-מצלמה-צפצפה-מכונה-לייצור-סנדביצ'ים-משדר-מורס-מחלץ ג´יפים עבור 6760$* במבצע שאנחנו פשוט לא מסוגלים לחיות בלעדיו), כך הסיכוי גבוה יותר ש"קהל המטרה" (במקרה זה, בת זוגתנו הנצחית) תביע מחאה ואולי תתנגד.

כלומר, ככל שאנו כאנשי מכירות נרצה יותר את העסקה, ככל שהעסקה הזו תהיה חשובה יותר עבורנו, ככל שננסה לכפות את העסקה על קהל היעד, כמעט באותו היחס - קהל היעד עשוי להתנגד ולברוח.

בפעם הבאה שאתם נכנסים לאחת מחנות המשביר או לרשת H&O, לרשת לממכר מוצרי חשמל כגון Best Buy או אל כל רשת מכירות קמעונות אחרת, הביטו היטב בדינאמיקה של המכירה ותוכלו לראות את הריקוד החביב והטוב בן אלף השנים שבו איש המכירות "רודף" אחרי הלקוח "הבורח".

כל הרווקים והרווקות שבינינו ואף אלו הנשואים בעלי הזיכרון הארוך יזכרו שאותה תופעה מופיעה במלוא עוזה ביחסים בין אישיים, ובפרט בסיטואציות של חיזור: היא מביטה בך מעבר לבר ומחייכת מספיק כדי לשדר עניין. כשאתה מגיע ומציע לה נישואין, משכנתא, שלושה ילדים והחבילה כולה, היא תעקם את האף מייד בחוסר עניין גמור. הוא מתחיל לשוחח איתה והיא מציעה לו חתונה, חותנת וארוחות פסח עם הדודה פסיה והוא בורח!

מגנטיזם אישי.

התופעה ידועה בכינוייה "מגנטיזם". טלו שני מגנטים ונסו לחבר שני קטבים דומים. אתם תרגישו את כח הדחייה המגנטי שמופיע מיידית. באינטראקציה המכירתית, הדבר יהיה משול ללקוח בעל עניין קל במוצר או בשרות ואיש מכירות הלהוט אחר העסקה. על פי חוקי הפיזיקה והחיים, הסיכוי הרב שתיווצר הדחייה אצל הלקוח כמעט בלתי הפיך. קחו לקוח מאוד מעוניין במוצר שלכם ונסו לכפות עליו מכירה (דחיפה) ואתם תקבלו את אחד מבין השניים: עסקה שנסגרה כדי להתחמק מאיש המכירות וחווית שרות איומה ונוראית ללקוח או לקוח שברח.

הבנה מלאה של תופעה זו והיכולת לשלוט בה נמצאת בבסיס ההצלחה הכבירה של מספר אנשי מכירות ובפרט בתחום הקמעונות. תחום המכירה בקמעונות נחשב מסובך יותר ולו מהסיבה שאנשי המכירות בו פחות מיומנים, תקציבי ההכשרה מועטים יותר ויחד עם זאת, לאיש המכירות יש אך מספר שניות מועטות ליצור את הקשר ולהימנע מתופעת המגנטיזם שתבריח את הלקוח ותיצור הרגשת הדחייה.

חוסר הבנה של מנגנון זה ישאיר את אנשי המכירות ללא עסקה (ואולי ללא בן/בת זוג) וגרוע מכך, בהקשר העסקי, חוסר ההבנה של תהליך זה ופתרונותיו יובילו למחזורי מכירות נמוכים, לרווחיות נמוכה מדי בהקשר העסקי אפילו, ואולי במיוחד, בעסקים הגדולים ביותר שבעולם הקמעונות. הבנה של מנגנון זה ופתרונותיו הן המפתח לשיפור ביצועי מכירה בעשרות אחוזים ולרווחיות גבוהה יותר בעסק.

חיזור נעים ומוצלח.

*צעצועי גברים הם תמיד יותר יקרים מצעצועי נשים.
קרן זוגלובק גל.
http://www.powerbusiness.co.il
איסוף חומרים: דפנה זוגלובק

קרן זוגלובק הינה כלכלנית מומחית בתחום השיווק והאינטרנט בעלת ניסיון רב בתחום הניהול והכשרת מנהלים, מבעלי עוצמה עסקית יועצים.
http://www.powerbusiness.co.il/subpage.asp?page=success



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב