דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להרחיק את ח''כ אריה אלדד מכנסת ישראל 

מאת    [ 01/06/2008 ]

מילים במאמר: 630   [ נצפה 2632 פעמים ]

הכרזתו של חבר כנסת אריה אלדד, שדינו של ראש הממשלה,אולמרט-מיתה,מעוררת מחשבות נוגות על אופן פעילותו
כנבחר ציבור כאשר הוא מסתתר אחר חוק העונשין ללא קשר לחובתה של המדינה כרשות מבצעת להשכין שלום באזור.
או שיתנצל או שיורחק מהכנסת.

ללא כל קשר לפרשת אולמרט האחרונה, כרבים אחרים מאזרחי המדינה נדהמתי ונחרדתי כאחד מהתבטאותו של ח"כ אריה אלדד(האיחוד הלאומי) בימים האחרונים,ציטוט" יש להעמיד את ראש הממשלה אהוד אולמרט לדין בעבירה של בבגידה, שהעונש עליה הוא מיתה, בשל נכונותו לוותר על רמת הגולן שהיא חלק ריבוני של מדינת ישראל" כך אמר בכנס החרום שיזמה השדולה למען רמת הגולן בעקבות הודעת הממשלה על פתיחת המשא ומתן עם סוריה.
למרות שדבריו עוררו גם זעם רב בקרב החכי"ם מכל סיעות הבית, שקראו לו לחזור בו מיד מדבריו, הוא לא רק שלא חזר בו, אלא, במצח נחושה אף שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ,ובו בקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה נגד אולמרט באשמת בגידה.

אז מה קורה כאן? אריה אלדד עד כה, ח"כ מעורך ופרלמנטר טוב לטעמי, תא"ל (במיל'), פרופסור, רופא וקצין רפואה ראשי בצה"ל לשעבר, בחר
במקום לבוא ולשכנע אותנו מעל כל במה כיאה וכמחויב לויכוח רעיוני בגבולות השיח הדמוקרטי למשל, במה החזרת רמת הגולן מסכנת אותנו, או, במה הסכם השלום עם סוריה מחליש אותנו, הוא בחר בדרך נלוזה של הפחדה ואיום על ראש הממשלה במיתה תוך הסתמכות על סעיף העונשין, ובכך גם התיר את דמו של ראש ממשלה מכהן. זו למעשה התבטאות פשיסטית, שלכל הדעות אינה ממוקמת כלל וכלל תחת גבולות חופש הביטוי.

ח"כ אלדד חצה בכך את כול הקווים האדומים ובהשתלחות קיצונית זו, הוא עשה מעשה שלא יעשה על ידי נבחר ציבור ומייצגנו בכנסת ישראל.דבריו משתמעים כהסתה ושומטים את הבסיס לקיומינו כמדינה .הוא כרך בטיפשות את סעיף 97(ב) לעניין חוק העונשין הקובע, כמי מי שגרם בכוונה ששטח כל שהוא יצא מריבונותה של המדינה למדינה אחרת, או מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו מיתה או מאסר עולם והוא התעלם כליל או בכוונה תחילה מקיומה של הממשלה שלה אחריות וסמכויות לנהל את ענייני המדינה .פשוט עירב מין שאינו מינו.

הוא לא השכיל להבין או בכוונה מטעה את הציבור( בשניהם זה נראה רע מאד) את עניין מוסדות השלטון ועבודת הממשלה והכנסת. הוא הרי צריך לדעת מה שמבין כל ילד, כי על פי חוק יסוד הממשלה ,הממשלה היא הרשות המבצעת של המדינה והיא מכהנת מכוח אמון הכנסת ואחראית בפניה על פעולותיה. מאחר שלממשלה נבחרת יש אחריות וסמכות על פי החוק וחובה עליה לנסות לחתום על הסכמי שלום עם שכונותיה כולל סוריה ובתנאי שהממשלה כולה תאשר את ההסכם והיא תביאו לאישור הכנסת, והיה והכנסת תאשר את ההסכם דרוש על פי החוק כיום לקיים משאל- עם כדי לקבל הסכמה רחבה של הציבור למסירת השטח תמורת הסכם שלום בר-קיימא.

על פי משנתו של ח"כ אלדד , כל מי שהיה או יהיה מעורב בכך,דינו מיתה לא ברור האם כוונתו הייתה גם ליצחק רבין,ז"ל , לאהוד ברק, לביבי נתניהו ואפילו יצחק שמיר שהחל את המהלך של הסכם השלום עם סוריה בועדת מדריד בזמנו.

ואם ראש הממשלה אולמרט, דינו מיתה, הרי גם כל חברי הממשלה שנתנו יד וישרו את ההסכם דינם מיתה, ומה עם חברי הכנסת שיאשרו את ההסכם גם דינם מיתה לפי חוק העונשין? ואם למעלה ממחצית העם יתמכו בהסכם במסגרת משאל- עם , מה יהיה דינם?

לסכום הדברים

על פי חוקי הכנסת, ח"כ נדרש בין היתר למלא את תפקידו בנאמנות לערכי היסוד של מדינת ישראל. הוא נאמן הציבור וחובתו לייצג את ציבור בוחריו באופן שישרת את כבוד האדם, קידום החברה וטובת המדינה, להקפיד על דיני המדינה ולפעול לקידום עקרון שלטון החוק, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר כנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת, למלא את שליחותו בכנסת באחריות, ביושר ובהגינות, מתוך מחויבות למעמדו כמנהיג בחברה, וישאף לשמש כדוגמה אישית להתנהגות ראויה.

ח"כ אריה אלדד בהתבטאותו זו לא מלא את תפקידו וחובתו כח"כ ונבחר ציבור.

לכן, אם ח"כ אריה אלדד לא יודיע בפומפי שהוא שגה ומתנצל על דבריו אלה , יש להסיר את חסינותו להרחיקו לצמיתות מכנסת ישראל ולא להסתפק בדיון בוועדת האתיקה.

הכותב: גרשון אקשטיין,רעננה


גרשון אקשטיין , ( 66 )סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל: grshone@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב