דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבחונים בכף היד ובריאות האדם 

מאת    [ 01/06/2008 ]

מילים במאמר: 1120   [ נצפה 2970 פעמים ]


גוף האדם הוא המופלא שביצירות הטבע. בבואנו לעולם אנו מתקיימים כהוויית גוף. היצירה המופלאה הזאת בתקופת השימוש בה, משדרת לאדם הנושא אותה איתותים לאורך כל זמן הקיום. היצירה המופלאה הזאת שנקראת גוף האדם יודעת לדבר בשפה משל עצמה.

כאשר לגוף יש צורך במזון, האדם יחוש תחושת רעב בבטנו. כאשר האדם חסר ברגשות והבנה וכיבוד הווייתו, יחוש האדם בעצבות, תחושת ותגובת גוף של מחנק בגרון ודמעות בעיניים. כאשר יעסוק האדם בעיסוקים רבים מעבר ליכולתו או בקשרים אישיים שמעמיסים על רגשותיו, יחוש האדם בעצבנות.

במצב בו האדם כהוויה יחוש איום על קיום הטריטוריה(מרחב המחיה)שלו, יאותתו לאדם הקנאה והכעס. כאשר לגוף צורך במנוחה, יאותת הגוף אותות עייפות. כאשר משהו משתבש במערכת הגוף, האדם יחוש בכאב. כאשר יאכל האדם מעבר לצורך גופו, יחוש האדם כבדות ונפיחות בבטנו.

יצירת הפאר המופלאה הזו שנקראת גוף האדם היא בשליטתו של כל אחד ואחד מאיתנו, ולכן נדרשת ממנו תשומת לב לתחזוק מתמיד וקפדני של גופו, רצוי כך כדי שבעזרת הגוף תהיה חווית החיים נעימה.

כחלק מהאיתותים הללו נמצאים בכפות הידיים סימנים רבים למצבי גוף ונפש של האדם. כפות הידיים נמצאות בקצה הגוף והן איבר מלא הבעה, מכיוון שבינן לבין המוח קיים קשר מוחלט. כמו כן בכפות הידיים ישנו ריכוז גבוה מאוד של קצות עצבים ונימי דם. בכף היד מספר השרירים, הגידים והעצמות הם כשישים. מספר עצמות שלד כף היד קרוב ל-30, מה שמאפשר תנועה מגוונת ורבת-אפשרויות לכף היד.

כאשר מנגנון הגוף-נפש חסר את צרכיו או כאשר צרכיו מסופקים יתר על המידה, נוכל לראות זאת בכפות הידיים.

כאשר אנו בודקים כפות ידיים לצורך מידע אודות בריאותו של האדם, נמצא מספר דרכים לעשות זאת.

דרך צבע העור של כף היד, מרקם עור כף היד, אפיוני הקווים של כף היד, בדיקת הטונוס השרירי, בדיקת מפרקי כף היד והציפורניים. חווית הגוף-נפש נקלטת ונרשמת בכפות הידיים דרך הכבלים או הצינורות או חוטי החשמל של הגוף, שהם הרשת המסועפת של מערכת העצבים וכלי הדם. בבדיקה מפורטת ומקצועית ניתן לבדוק באופן מדויק יותר, האם ישנן בעיות בריאותיות עכשוויות, האם תהיינה בעתיד בעיות בריאות, שכמובן ניתן למנוע ולהפחית במידה שנודע לנו הדבר, והאם לגוף יש נטייה לפתח בעיות בריאותיות תמידיות.

אחת הבדיקות המעידה על אלו מתבצעת ע"י חישת עור כף היד, על סמך המפה הרפלקסולוגית של כף היד.

כידוע, מתחת לעור כף היד נמצאים קצוות של הרשת המסועפת הן של מערכת העצבים והן של כלי הדם. כאשר קיים שיבוש מסוים בגוף-נפש, יופיעו סימנים על כף היד על סמך איתות מערכת העצבים וכלי הדם. ההוראות הנשלחות אל כף היד וההיפך הן מיידיות, הן בעצבי החישה והן ההוראות המוטוריות המפעילות את מערכת השרירים בכף היד.

השדר מהמוח לכף היד ומכף היד אל המוח נקרא הרטט הפלסמי. אלו הם פולסים הניתנים למדידה באופן חשמלי גם כן. שדרים אלו נעים לאורך מערכת העצבים המסועפת ויוצרים קשר בין כף היד למוח. האותות מהמוח לכף היד נקלטים באופן מתמיד על פני-השטח של עור כף היד .

אפיוני שטח פני עור כף היד שונים לחלוטין מיתר פני השטח של העור העוטף את הגוף. אחד הגורמים לכך הוא הכמות העצומה של קצוות העצבים הנמצאים מתחת לפני העור. כמו כן, משטח העור בכף היד הוא בעל שקיפות ובעל כמות רבה של נימי דם. כאשר אדם נמצא במצב בריאותי לקוי, אשר כמובן משפיע על מצבו הנפשי וגם להיפך, וכאשר אדם נמצא במצב נפשי לקוי, הדבר משפיע על מצבו הגופני. את כל זאת נוכל לראות על פני השטח של עור כף היד. הסיבה לכך הם האיתותים הנשלחים ממרכזי העצבים לכף היד. כמו כן, כאשר מצב הגוף-נפש לקוי, קיימת השפעה מיידית על אופן זרימת הדם, מה שמשפיע על צבע העור.

בתהליכים ארוכים יותר קיימת השפעה על תאי העור, מה שבשלבים מאוחרים יותר ובתהליכים איטיים יותר משפיע על חריצי העור בכף היד, שהם הקוויים העלולים לשנות את אופיים.

ישנם מספר מצבים של שינויים בקו בכף היד. אפשרי שקו אחד יתעבה או יהפוך לדק יותר או עמוק יותר. יתכן שקו יתארך במעט או יתקצר, או שיתפתחו חריצים זעירים נלווים. בהתייחסות זו מדובר בקווים הראשיים. קווים נימיים שנמצאים בכף היד אפשרי שייעלמו כליל או יופיעו מחדש.

כאשר מערכות הגוף כולן מאיטות את קצב פעילותן, תיראה השפעה על טביעות האצבעות וכף היד. נוצר מצב שטביעות העור נשחקות, ונראות לא ברורות.

בעיות בריאות הניתנות לאבחון דרך כף היד הן רבות ומגוונות. דרך מערכת הקווים ניתן לאבחן בעיות בדרכי העיכול, בעיות בדרכי הנשימה, בעיות במערכת הדם, בעיות בשלד וביציבה, בבלוטות ההורמונליות וכו'.

דוגמא : כאשר קו החיים חורג ממהלך נורמטיבי, זו עדות לבעיית יציבה של עמוד השדרה, עקמת או פריצת דיסק. כמובן שנסתרת כאן סיבה רגשית-נפשית עמוקה, שדרך בדיקה ניתן להבין מהיכן היא נובעת.

שינויים בזרימת הדם במערכת כלי הדם משפיעים על צבע העור באופן מיידי. זאת, בהשפעת נימי הדם הרבים הנמצאים מתחת פני העור וכן שקיפות העור בכף היד.

על סמך צבע העור ניתן לדעת רבות אודות מצב הגוף-נפש של האדם. כדי לאבחן את צבע עור כף היד יש לפתח רגישות ראייה לצבעים בהירים יותר. כדרכי בעבודתי וכדי לאבחן את צבע עורו/ה של הנבדק/ת אני מניחה את כף ידי לצד כף ידו/ה של הנבדק/ת, ודרך השוואה בין צבעי הידיים קל יותר לראות מה צבע כף ידו/ה של הנבדק/ת.

ההסבר הנפשי-פיזי לצבע כף היד הוא כדלקמן :

לבן

חוסר זרימת דם, אנמיה, האטה של פעילות התפקוד של מערכות הגוף הפנימיות. חוסר במזון עשיר ומגוון, האטה של קצב הנשימה. כל זה גורם לעייפות, חוסר חיוניות, חוסר חיות, קושי בריכוז, הסתגרות, דיכאון, רוגז, אי - יכולת לראות את המציאות כפי שהיא ושקיעה בדמיונות.

כחול

בדרך כלל בקצוות באצבעות הגוון יהיה כהה יותר. חילוף חמצן לקוי במערכת הדם, כלי דם צרים ומכווצים, נשימה לא סדירה ולא עמוקה.
בהיבט רגשי-נפשי מצב זה מעיד על מתח נפשי וקושי לתפקד באופן רצוף. הדבר מעיד על הדחקת מצבי לחץ לאורך זמן ומצוקות נפשיות מודחקות, הקשורות לעברו של האדם, שהוא עצמו לא ער להם.

אדום

זרימת דם מוגברת, או אפשרות של לחץ-דם גבוה, או דלקת במערכות הפנימיות.
מבחינה נפשית-רגשית האדם נקלע למצבי תוקפנות ורוגז או שהוא נתון תחת עומס רגשי.

עור מנוקד אדום-לבן

מעיד על לחץ דם נמוך, קשור גם לנשימה רדודה.
בהיבט הנפשי-רגשי הדבר מעיד על הסתגרות ונתק מהסביבה. הפעלת יתר של מערכות הגנה נפשיות ורגשיות וקושי להתמודד עם המציאות.

צהוב

במצב זה יש להיות זהירים מאוד בקביעת עמדה, מפני שישנם חומרי ניקוי, מאכלים ותרופות שיש בהם פיגמנט הצובע את עור כף היד בצבע צהוב. המאכלים הם גזר, דלעת ובטטה, שאכילת יתר שלהם או נגיעת יתר בהם צובעת את העור בצבע צהבהב.
במידה והסיבה לצבע הצהוב היא לא זו שדובר בה, הדבר מעיד על כך שקיים ליקוי בכבד או בכליות, או בכיס המרה. זהו סימן לזיהום או דלקת בשלבים מאוד מתקדמים, או עודף חומצה בקיבה, או עודף חומצת שתן בדם.
המצב הנפשי-רגשי כתוצאה מכך הוא צרות-עין, אופי נרגז, מועקה, חשיבה שלילית, התייחסות עגומה לחיים, חוסר חיוניות ואדם הסובל מכל צרות החיים.


מלבד הסיבה של קצב זרימת הדם ורמת ריכוז הדם במערכת כלי הדם, שינויי הצבע בעור כף היד נוצרים כתוצאה מחוסר איזון של ריכוזי חומרים ביוכימיים בנוזלי הגוף.
את כל אלה ניתן לאבחן דרך צבע העור של כף היד.
המאבחן ימליץ בכל מקרה לגופו על דרכי הטיפול הטבעי המתאים לאדם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב