דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תורת כף היד - כפות ידיים של ילדים - חלק ב 

מאת    [ 01/06/2008 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 5034 פעמים ]

מבנה כף היד של הילד וקווי המתאר שלה מאפשרים לצפות מה יאפיין את צרכיו של הילד, אלו תכונות שלו יבואו לידי ביטוי, איזה כישורים כדאי לפתח אצלו ואלו העדפות יהיו לו כאדם בוגר מבחינה מקצועית, חברתית ואישית. את המידע הזה ניתן לקבל על פי המבנה ועל פי היחסיות בין חלקי כף היד.

מבנה מרובע

כאשר נראה אצל ילדים שכף היד והציפורניים נוטות למבנה מרובע, הילד יציית להוריו ולמסגרת ויהיה מסודר וממושמע. יתכן שיראה התנגדות עזה לנושאים הנוגדים את כלליו. ההיגיון הבריא יבלוט אצלו כבר בגיל צעיר. מבנה זה ייראה באחוזים גבוהים יותר אצל בנים מאשר אצל בנות.

מבנה מתרחב

כאשר נראה בכף היד ובציפורניים מבנה מתרחב, צר בקצה אחד ומתרחב בצדו השני, הילד יהיה מאד אנרגטי. כאשר ייראו נתונים משלימים, ייתכנו מצבים של הפרעות התנהגות, ואישיותו של הילד תהיה יוצאת דופן. הוא לא יישמע ולא יציית לכללים ולא יסתדר עם מסגרות. ילד כזה זקוק לחופש אישי רב ולפעילות ספורטיבית ופיזית רבה.
ילדים כאלה, שבילדותם הצטיירו כילדים בעייתיים, מצליחים בדרך כלל כבוגרים בקריירה אישית. רצוי וצריך לגדל אותם בסבלנות רבה ובזהירות, כדי לא לגרום להם לבעיות נפשיות. זהו סוג הילד הסקרן, הרוצה לגלות לבדו את העולם. במבנה כזה של כפות ידיים מדובר יותר בבנים מאשר בבנות.

כפות ידיים צרות וארוכות

ידיים צרות וארוכות ניתן למצוא אצל בנים ואצל בנות. אלה יהיו הרגישים והחולמניים בין הילדים. כילדים הם נשמעים ומשתפים פעולה עם עולם המבוגרים, ומאד נוחים לסובבים אותם. ילדים כאלה מגיעים לעולם עם תבונה טבעית, סקרנות ורצון לדעת. הם מרבים לשאול ומעדיפים להתבודד, רצוי עם ספר, טלוויזיה או מחשב.
ייתכן שכאשר ייראו נתונים נוספים בכף היד, יראו ילדים אלה נטייה ליצירתיות, אמנות, עבודות יד ומשחקי חשיבה.

המבנה הקוני

המבנה הקוני, הוא מבנה האליפסה, שבו לציפורניים צורת קשת לאורך ולרוחב הציפורן. ילדים אלה מתחברים אל העולם דרך החושים, דרך צבעים, צלילים, צורות וריחות. ייתכן ותבלוט אצלם הנטייה להתפנקות ולטיפוח עצמי כבר מגיל צעיר.

תורת כף היד בגישה העכשווית מתמקדת בהרחבת המודעות האישית של האדם.
נתוני האופי הבסיסיים אתם נולד האדם נראים בכף היד כבר בזמן בו התינוק יוצא לאוויר העולם, וכבר בגיל הרך ניתן לראות בכפות ידיהם של הילדים את תכונות האישיות המולדות.
אותם נתונים בסיסיים ילוו את האדם במשך חייו. מידע זה חשוב לצורך התנהלות חיים נכונה התואמת את נתוני האישיות הבסיסיים, ורצוי שהתנהלות חיים נכונה תתחיל כבר בגיל צעיר.
כף היד מאפשרת התבוננות בעולמו הפנימי של האדם ובצרכי חייו. אפשר לומר שכבר כאשר נולד תינוק וכבר בגיל הרך קיים מבנה מוגדר ומסוים של עולמו הפנימי.
כאשר נבדוק כפות ידיים של ילדים נראה הבדלים במבנה הכללי הבסיסי של היד, ובקווי המיתאר של כף היד נוכל לראות הבדלים ביחס בין האצבעות.

גודל כף היד משתנה בשנות התבגרותו של האדם. מבנה כף היד והיחס המבני בין כף היד לבין האצבעות אינו משתנה.
זהו נתון חשוב מאד, מפני שמבנה כף היד, קווי המתאר שלה (המסגרת) ואופיים מאפשרים להבין מה יאפיין את צרכיו של הילד, אלו תכונות שלו יבואו לידי ביטוי, איזה כישורים כדאי לפתח אצלו ואלו העדפות יהיו לו כאדם בוגר מבחינה מקצועית, חברתית ואישית. את המידע הזה ניתן לקבל על פי המבנה ועל פי היחסיות בין חלקי כף היד.

התפתחות הקווים בכפות ידיו של הילד

הקווים בכפות ידיהם של ילדים נראים כבר בגיל הרך כתבנית שהשינויים בה לא יהיו חדים או קיצוניים. במהלך השנים נראה שמבנה המערכת הקווית בכף היד הולך ומתפתח, אך תבנית הקווים הנראים בגיל הרך נשמרת במשך השנים, מכיוון שהעצמות בגוף ממשיכות לגדול עד גיל 24, זהו גיל שבו מתקבעת תבנית הקווים, והשינויים בהמשך יכולים להיות מזעריים, עד חצי מ"מ.
שינויים בכף היד עד גיל 24 יקרו כאשר האדם יחווה חוויות רגשיות ונפשיות עזות, דבר שניתן לראות גם בגיל צעיר דרך השוואה תקופתית והשוואה בין הקווים.

מבנה כף היד משקף את אישיות הילד

כאשר הילד מתפתח וזורים עם האישיות שלו, וגדל בבית שבו ההורים קשובים לצרכיו, נראה זאת בכף היד. צבעה של כף היד יהיה בריא, מרקם העור גמיש והמבנה השלדי של האצבעות וכף היד יהיה יציב. תגובת היד למגע תהיה קפיצית וחסרת התנגדות.
כאשר הילד גדל בבית שאינו מאפשר לו התפתחות וזרימה התואמים את צרכיו הבסיסיים, כף היד תהיה חיוורת מדי או אדומה מדי. צבע כף היד לא יהיה אחיד, מרקם העור חסר גמישות, ייראו סטיות במבנה שלדי של כף היד, ותגובת היד למגע תביע התנגדות.
ילדים שרויים במצוקה נפשית יאגרפו את כפות ידיהם, יסתירו אותן בתוך השרוולים, ישחקו עם אצבעות הידיים וייגעו בידיהם באופן מוגזם. דרך השימוש בידע הנראה בכפות הידיים ניתן להבין את צרכי הילד באופן נרחב יותר וניתן לפתוח לו דלת לחיות חיים מלאים יותר, כך שיימצא תיאום בין צרכיו הבסיסיים עמם נולד, לבין המתרחש בחייו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב