דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תורת כף היד - עשייה ומימוש 

מאת    [ 01/06/2008 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 4060 פעמים ]

הנתונים המצויים בכפות ידינו מאפשרים לכירולוג להנחות את האדם באשר לאופן בו יממש כישורים כמו הצלחה בעסקים

הכירולוגיה ההוליסטית מתייחסת לתיאום ולאיזון בין הצורך הבסיסי לבטא את אישיותו לבין הצורך בעשייה ובמימוש במהלך החיים. תורת כף היד העכשווית מתבססת על הנוסחה הקבועה של תורת כף היד הקדומה, והמושגים שהיא משתמשת בהם נשמרו עוד מתקופת יוון העתיקה:

כירולוגיה: כירו- יד. לוגיה - שיטה
כירונומיה: כירו - יד, נומיה - מבנה
כירומנטיקה: כירו - יד, מנטיקה - סימנים
דרמו טוגליפיה: דרמו - עור, גליפיה - תבניות

גם ההגדרות של משטח כף היד והאצבעות לקוחות מהפילוסופיה ומהמיתולוגיה היוונית וקרויות על שמות האלים נפטון, ונוס, מרקורי, מרס, אפולו, פלוטו, יופיטר וסטורן.

בגישה העכשווית המתקדמת של הכירולוגיה נבחנות תכונותיו של האדם ונבדקים המשאבים העומדים לרשותו ויכולתו להשתמש בהם לטובתו. בכף היד, שהיא חלקו הגלוי של העולם הפנימי, משתקפים אופיו, תבונתו, והחלקים הלא מודעים של אישיותו.

כפות הידיים צופנות בחובן מארג של נתונים המאפשרים לכירולוג המתעמק בהם להבין את תכונותיו וצרכיו של מי שנזקק לעצתו, להנחות אותו באשר לאופן בו יממש את כישוריו וכישרונותיו, ולכוון אותו למקצוע בו יעסוק במהלך חייו.

השיטה המתייחסת לגוף ולנפש גם יחד מאפשרת תיאום בין יכולותיו של האדם למימושן, ומכוונת לחיים עשירים בתכנים ערכיים. יתרה מזו, תשומת הלב הניתנת לגורמים הנעלמים מעיניו מאפשרת העמקה של המודעות העצמית ומובילה לצמיחה ולהתפתחות.

הקשר בין אורח החיים והאופן שבו הוא בא לידי ביטוי בכף היד כל כך הדוק, שכאשר אורח החיים או התזונה אינם עונים על הצרכים הפנימיים, יופיעו בכף היד פגמים כמו קילופי עור, נוקשות תת עורית או יבלות, ויחולו שינויים בקווי כף היד ובצבע העור.

דרך המידע המתקבל מנתוני כף היד של הנבדק ניתן לקבוע אם הוא ניחן ביכולת עסקית, למשל. כדי להחליט אם היכולת העסקית תבוא לידי ביטוי במהלך חייו יש לוודא כי קיימים נתוני אישיות בסיסיים שיאפשרו זאת.

נראית ביחסי הגומלין בין האגודל לאצבע המורה, בכרית המצויה מתחת לאצבע המורה והקווים המוליכים לעברה, וכן בכרית הנוצרת בקיפול האגודל.

ביטחון עצמי: ייראה באלמנטים רחבים המצויים באצבעות ובשורש כף היד, וכן במבנה בולט של האגודל או כאשר האצבעות קצרות יחסית לכף היד.

מעוף ורעיונות מקוריים: ייראו כאשר באזור הזרת בצד שורש כף היד יש קשת, כאשר מבנה מסוים של קו הראש נוטה לעבר גבעת הירח, וכאשר האגודל מתקמר לאחור, ובמפרק המתחבר לכף היד נוצרת בליטה.

יכולת החלטה וביצוע: תיבדק ביחסיות שבין האגודל לאצבעות ובין האצבעות לכף, בגבעות וביחסיות שבין מפרקי האצבעות, במרקם העור וכן במידת הגמישות והקפיציות של העור והמפרקים.

היכולת להתמיד: תיבחן לפי גמישותם של מפרקי האצבעות בכלל ומפרקי האגודלים בפרט, ובכף היד, כאשר קו הראש ישר ואורכו בינוני.

יכולת לשיתוף פעולה: תיבדק באזור ונוס, שהוא כרית האגודל, והזווית הקיימת באזור בו מתחבר האגודל בצד היד.

דוגמה נוספת: כאשר מפרקי האגודל לוקים בנוקשות יתר ינקוט בעליו עמדות נחרצות בשיחות עסקיות. נתון זה יחליש את יכולתו לחשוב על אפשרויות נוספות. כאשר מפרקי האגודל גמישים מתאפשרת תפיסה בעלת מעוף, נראות אפשרויות נרחבות יותר בעשייה העסקית וקיימת פתיחות גדולה יותר לשיתופי פעולה.
כן ייבדקו גמישות וקפיציות כף היד, מידת החום וצבע העור. על מהלך קו החיים להיות עגול ולהקיף את גבעת ונוס. קו קצר, ישר, שאינו מקיף לחלוטין את גבעת ונוס, יחליש את היכולת העסקית.
באשר לזרת, זרת ארוכה תורמת לכושר הביטוי במשא ומתן עסקי. אלה הם הנתונים הבסיסיים הנדרשים להצלחה בעסקים, וכשהם מצויים בכף היד העשייה העסקית תצליח.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב