דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כף היד והכוונה מקצועית 

מאת    [ 01/06/2008 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 2665 פעמים ]

הגישה ההוליסטית בבדיקת כף היד דוגלת בגישה שהאדם ימצא איזון בין הצרכים הפנימיים והיכולת לבין ביטוי צרכים ויכולות אלה בדו שיח שהוא מקיים עם העולם.

חלק מאד משמעותי בהקשר הזה הוא הבחירה המקצועית שמהווה חלק נכבד מחייו של האדם וביטויי האישיות שלו. על ידי הפרטים והאלמנטים בכף היד ניתן להבין מה הם הצרכים והנטיות של האדם. על סמך שילוב בין הפרטים הרבים בכף היד ניתן להעריך את יכולותיו ונטיותיו המקצועיות ואת כישוריו.

כאשר בודקים את כפות הידיים לצורך זה נבדקים הפרטים הבאים: המבנה הכללי של כף היד, קווי המיתאר של היד ופרטים רבים נוספים.
כאשר נבדקים המבנה הכללי של כף היד וקווי המיתאר ניתן להבין מהי יכולת החשיבה של האדם, מהי ראיית עולמו, מהם צרכיו החברתיים והאם קיים אצלו הצורך לתפקד כיחיד או בקבוצה.

חוץ מהמבנה הכללי נבדקים חלוקת מפרקי האצבעות והיחסים ביניהם. בדיקה זו מאפשרת תמונה יותר ברורה לגבי צורך האדם לבטא את אישיותו באופן רגשי, שכלי או מעשי.

בשילוב עם מערכת הקווים תתקבל תמונה ברורה עוד יותר של פרופיל האישיות והנטיות הטבעיות. כשמתבצע אבחון המשלב בין כל הגורמים הנמצאים בכף היד התוצאות הן ברורות ומדויקות יותר.
בנוסף למערכות אלו נבדקים גם יחסי הגומלין בין האגודל למערכת האצבעות. בדיקה זו יכולה להבהיר האם האדם הוא בעל יוזמות וצורך לתפקד לבד בתפקיד מרכזי, או שהוא בנוי לתפקד כחלק מקבוצה ולהיות כפוף להוראות.

על סמך יחסי הגומלין בין מפרקי האצבעות, מבנה הציפורניים, כריות כף היד, מערכת הקווים ואפיונם ניתן לקבוע אם האדם הוא בעל נטייה לטיפול בזולת ויכולת אמפתיה, עובדה שמאפשרת עבודה בתחומים טיפוליים, או שהוא בעל דמיון פורה, המעיד על יכולת לעבודה יצירתית. הפרטים בכף היד יכולים להעיד על נטיות ארגוניות ושכליות, תחומי חשיבה וכ"ו.

יכולות אלו נקבעות על פי צירופי פרטים המעידים על מערכת תכונות, נטיות ויכולות.לדוגמה: ידיים צרות וארוכות כפרט יחיד מתוך מערכת פרטים בכף היד מעידות על אפשרות שקיימת באדם יכולת לפתח גישה אמפתית לזולת, אך כדי לאשר זאת יש להמשיך ולבדוק פרטים נוספים.

הצעד הבא הוא בדיקת חוליות האצבעות, והאם חוליות האצבעות מעידות על ערכים רגשיים גבוהים. כאשר ייראו ערכים רגשיים גבוהים יש לבדוק האם עובדה זו יכולה לבוא לידי ביטוי בדרך חברתית או בדרך טיפולית.

ייתכן ובפרטים נוספים בכף היד כמו כריות כף היד או קווים ייראו נתונים נוגדים לתכונות הנראות בפרטים שצוינו. כאשר במבנה כזה ייראו נטיות שכליות או חשיבתיות הנטייה תבוא לידי ביטוי במסגרות של חינוך והשכלה.

דוגמה נוספת היא כף יד מתרחבת, המעידה על כך שקיים באדם צורך לבוא במגע עם גורמים רבים. פרטים נוספים בכף היד יגבירו את היכולות הטבעיות של האדם.

במידה שנראה גורמים מעשיים בכף יד כזו, תתחזק היכולת לעסוק בניהול צוות עובדים וקריירות עסקיות. כל פרט נוסף יבהיר את היכולות והנטיות באופן ברור יותר.

הגישה ודרך ההתייחסות בכירולוגיה ההוליסטית לצורך ניתוח פרופיל האישיות של האדם היא מודולארית. ההתייחסות המודולארית היא שילוב בין הפרטים והנתונים כמכלול שלם המבטא את תכונות האישיות של האדם.

כאשר נראה כף יד שטוחה שהמאפיין שלה הוא אזור שורש כף היד רחב (אזור החיבור לזרוע) ההולך וצר באזור האצבעות, והציפורניים צרות בשרשן ומתרחבות לכיוון הצמיחה, מבנה זה מעיד על נטייה אנרגטית ונטייה להתפרס על נושאים רבים ומגוונים, התעניינות בנושאים חדשניים וצורך להרחיב אופקים.
לכן השלב הבא הוא לבדוק את חוליות האצבעות דרכן נוכל לדעת האם הנטייה היא שכלית, מעשית או רגשית.

כאשר נראה במבנה כף היד השטוחה נטיות מעשיות, ובמערכת הכריות והקווים מערכת דמיון מוגברת, עובדה זו תעיד על יכולת יצירתית מפותחת.
הדבר יבוא לידי ביטוי ביוזמות מקוריות או ביכולות לפתח רעיונות חדשניים ולהמציא דברים מעניינים וחדישים בתחומים מעשיים.

הדרך המודולארית מאפשרת קבלת תמונה בהירה וכוללת בכל תחום בחיי האדם. ככל שנבדקים פרטים רבים יותר, ניתן להבין באופן ברור יותר אלו תכונות בולטות בפרופיל האישיות של האדם וכיצד ניתן לממש זאת בחיי היום יום ובמהלך החיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב