דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם מותר לקיים יחסי מין בזמן היריון? 

מאת    [ 30/05/2008 ]

מילים במאמר: 886   [ נצפה 14162 פעמים ]

האם מותר לקיים יחסי מין בזמן היריון?


נשים שנמצאות בהריון ובני זוגם עוסקים פעמים רבות בשאלה אם מותר לקיים יחסי מין בזמן ההריון ואם כן עד איזה שלב וכיצד לנהוג במקרים של שמירת הריון או סיבוכים אחרים.

בספרו החדש "סקס - לא מה שחשבת"* (הוצאת אורנית) נותן ד"ר צחי בן ציון תשובות לכמה מהשאלות המטרידות בפרק המוקדש לסקס בזמן ההריון:


לגבר יש הורמון אחד ששולט במין - טסטוסטרון, בעוד בגוף האישה קיימים שלושה הורמוני מין: פרוגסטרון, אסטרוגן וטסטוסטרון, ולכל הורמון יש תתי-הורמונים, כך שאישה מסובכת הרבה יותר מבחינה הורמונלית מגבר. גבר הוא יציב ויש לו כמעט אותה הפרשה מדי יום, מגיל ההתבגרות ועד לזקנה. אצל האישה, לעומת זאת, יש שינויים רבים מיום ליום: ביום אחד היא חרמנית לאללה וכל מגע מענג אותה, ולמחרת, אותו מגע בדיוק מרגיז אותה עד שיגעון כמעט.

השיא של אי היציבות הזו מגיע בתקופת ההיריון. בעת היריון משתנה גוף האישה, אין זה סוד - השינויים גלויים לעין. מה שידוע פחות הם השינויים שחלים במוח. הורמוני המין מביאים לשינוי בהתנהגות המינית של האישה ההרה. ההיריון מחולל סערה הורמונלית גדולה בכל יום ויום, ואם לרגע קיוויתם שעכשיו, בהיעדר מחזור חודשי, יתייצב מצב רוחה של האישה ההרה ויהיה צפוי לגמרי במשך כמה חודשים, כדאי שתנמיכו ציפיות. השינויים ההורמונליים גדולים, ואליהם מתווספת השפעת העובר המתהווה, שגם לו יש צרכים ורצונות משלו, הוא גדל וזז, בועט ומתהפך, ויש הפרשות של כל מיני חומרים.

קשה לצפות אם כל הגעש הזה יפגע בחשק המיני של האישה ההרה, או להפך - יגביר אותו. אבל יש כמה דברים שבכל זאת יקרו, כמעט בוודאות: אם קודם להיריון יחסי המין היו מוצלחים, יש סיכוי סביר שבזמן ההיריון, שהוא מעין תקופת משבר, הסקס ימשיך להיות טוב. גורם נוסף שמשפיע על הקשר המיני בעת ההיריון הוא האופן בו תופשים הגבר והאישה את הנשיות שלה ואת השינויים במבנה גופה.

אני נתקל במקרים בהם הגבר ממש לוחץ על אישתו להיכנס שוב להיריון, כי הוא זוכר שבהריונות קודמים היא היתה הכי חרמנית ומגורה. יש גברים שמאוד נמשכים למבנה הגוף ההריוני, ואפשר למצוא אתרי פורנו שכל מה שהם מציגים מתמקד בנשים הרות בעירום המככבות בסרטים פורנוגרפיים. במבנה הגוף של האישה ההרה יש משהו אסתטי מאוד ומושך מאוד. אז יש גברים שהיריון עושה להם את זה, ומצד שני כאלה שמוצאים בו משהו דוחה.

גם אצל נשים הגישה חלוקה. יש שרואות בהיריון פגיעה בנשיותן, ויש נשים שזה עושה להן טוב - הגוף שמתעגל ומתרכך, בהשפעת הפרוגסטרון, אפילו הגידים מושפעים ואופן התנועה משתנה. נשים רבות מדווחות על עלייה גדולה בחשק המיני בזמן ההיריון, ועל כך שהן מרגישות הרבה יותר נשיות ומחוברות אל גופן. כבר נתקלתי לא אחת בנשים שאת האורגזמות הכי חזקות שלהן והכיף הכי גדול מיחסי מין, חוו דווקא בזמן ההיריון, עד כדי כך שהן מתגעגעות אחר כך לתקופה זו.

אם האישה בריאה, הגבר בריא וההיריון בריא ומתפתח כשורה, אין סיבה להימנע מקיום יחסי מין בתקופת ההיריון. כמובן, שאם מופיע דימום או כל תופעה חריגה אחרת אחרי קיום יחסים, כדאי מאוד להיוועץ ברופא. יש נשים שחוששות או מתביישות, משום מה, להביא עניין כזה בפני רופא המשפחה או הגינקולוג. אני מבטיח: שום רופא לא ייפול מהכיסא בגלל זה. זו שאלה לגיטימית ומקובלת.

אם מדובר בהיריון בסיכון (בעיות כמו אי ספיקה צווארית, הפלות קודמות, דימומים מרובים או שליית פתח), בדרך כלל הרופא ימליץ לאישה להימנע מיחסי מין, בעיקר בשליש הראשון של ההיריון. גם אז, כדאי לזכור, המלצה להימנע מיחסי מין מכוונת ליחסי מין נרתיקיים. האופציות האחרות - מין אוראלי, עם האצבע או בחיכוך, יש בהן פחות סיכון במצבים הנזכרים, למעט מקרים נדירים, כאשר מומלץ שהאישה לא תגיע לאורגזמה. בעת אורגזמה, במיוחד אם היא חזקה, הגוף מגיב בהתכווצויות ובעלייה בדופק, בלחץ הדם ובקצב הנשימה. אבל המלצה כזאת היא, כאמור, מצב נדיר מאוד, וגם אז ניתנת ברוב המקרים רק בהתייחסות לשלבי ההיריון הראשונים.

יש החוששים מזיהום תוך רחמי שייגרם מקיום יחסי מין בזמן ההיריון. שוב, אם האישה והגבר בריאים, בדרך כלל שום נזק לא ייגרם. יש לזכור שהעובר מוגן לו מאחורי קיר מגן ומעין פקק הסוגר את הרחם. יחד עם זאת, אם לגבר יש זיהום כלשהו בשופכה או בדרכי השתן, או לאישה יש זיהום באזורים המדוברים, הפרשות או תסמיני דלקת, יחסי מין עלולים להחמיר את הזיהום או לגרום לסיבוכים מיותרים. במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם רופא קודם שמקיימים שוב יחסי מין.

גם בתקופת ההיריון יכול להיות פער בחשק המיני של הגבר והאישה, זהה או הפוך לפער שהיה קיים לפני ההיריון. מילת המפתח היא הידברות, או כמו בקומוניזם: כל אחד יתרום כפי יכולתו ויקבל לפי צרכיו. כדאי לנסות להגיע לעמק השווה, ולפעמים אני ממליץ לבני-הזוג לרדת מהרעיון שמוכרחים ליהנות מסקס יחד. אין שום רע אם עושים את זה בתורות - הפעם רק היא תפנק אותו, ובפעם הבאה הוא יפנק אותה.

לא מעט זוגות שנקלעו לבעיות בחיי הנישואים, מקווים שהיריון יפתור הכל, אבל דווקא ההתמודדות שמביאים ההיריון והלידה עלולה להגביר ולהעצים בעיות שהיו קיימות עוד קודם. אנחנו ממליצים לזוגות שהחלו לצוץ אצלם בעיות בעקבות ההיריון והמתח ביניהם גואה, לגשת לטיפול. לפעמים בסדרה קצרה של פגישות אפשר ליישר את ההדורים בזוגיות, וגם, ככה על הדרך, לפתור את הבעיות המיניות שהופיעו בעקבות ההיריון.
__

הספר "סקס - לא מה שחשבת" עוסק בשאלות רבות שלא מרבים לדבר עליהן בקול רם: למה גברים רוצים יותר סקס מנשים? איך נשים הכי אוהבות לגמור? האם לבעלי עור כהה יש באמת איבר מין גדול יותר? כמה זמן מחזיק גבר ממוצע עד שהוא גומר? ושאלות רבות נוספות בפתיחות ובדרך הומוריסטית ומיוחדת.

מחבר הספר, ד"ר יצחק (צחי) בן-ציון, משמש כסגן-מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מנהל המרפאה לתפקוד זוגי ומיני במרכז, פסיכיאטר וסקסולוג והפך בשנים האחרונות ל"גורו" של הסקס בארץ. הרצאותיו המשעשעות הפכו למופע סקס-סטנד-אפ מבוקש ביותר.

הספר "סקס - לא מה שחשבת" עוסק בשאלות רבות שלא מרבים לדבר עליהן בקול רם: למה גברים רוצים יותר סקס מנשים? איך נשים הכי אוהבות לגמור? האם לבעלי עור כהה יש באמת איבר מין גדול יותר? כמה זמן מחזיק גבר ממוצע עד שהוא גומר? ושאלות רבות נוספות בפתיחות ובדרך הומוריסטית ומיוחדת.

מחבר הספר, ד"ר יצחק (צחי) בן-ציון, משמש כסגן-מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מנהל המרפאה לתפקוד זוגי ומיני במרכז, פסיכיאטר וסקסולוג והפך בשנים האחרונות ל"גורו" של הסקס בארץ. הרצאותיו המשעשעות הפכו למופע סקס-סטנד-אפ מבוקש ביותר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב