דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איגוד האינטרנט הישראלי: החוק למניעת דואר זבל שאושר אתמול בכנסת - מהטובים בעולם 

מאת    [ 29/05/2008 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 2335 פעמים ]

חוק שנועד למנוע הפצת דואר זבל עבר אתמול בכנסת בקריאה שניה ושלישית, ואושר כחוק במדינת ישראל. החוק ייכנס לתקפו תוך כחצי שנה. החוק, שעבר ברוב של 27 ח"כים בעד ללא מתנגדים או נמנעים, קובע, בין היתר, כי שליחת דואר פרסומי ללא הסכמה מראש של המקבלים (תחת הגבלות מסויימות), ייחשב כעבירה.

איגוד האינטרנט הישראלי, שתמך ודחף את קידום החוק למיגור דואר זבל, מברך על העברת החוק אתמול בכנסת, בקריאה שנייה ושלישית. "אנו סבורים כי בחוק כפי שאושר קיימים איזונים נכונים, ומתקיימים בו התנאים הנדרשים כדי לעשותו יעיל ואפקטיבי", אומר דורון שקמוני, חבר הנהלת איגוד האינטרנט, במכתב ששלח האיגוד לשר התקשורת, אריאל אטיאס, ולשר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן.

לדברי שקמוני, שעוסק בנושא דואר הזבל ונזקיו מזה שנים רבות, גם בהשוואה בינלאומית החוק שהתקבל הוא בין החוקים הטובים בעולם בנושא זה. יעילותו של החוק נובעת, בין היתר, ממודל היישום שלו, שבו מתחייבת הסכמה פוזיטיבית של המקבל לפני קבלת פנייה מסחרית (Opt-in). בנוסף, קיים מסלול אכיפה אזרחי בנוסף למסלול הפלילי, וכן נקבע פיצוי ללא הוכחת נזק - רכיב משמעותי שהיעדרו היה מעקר את החוק מאפשרות אכיפה יעילה.

האיגוד מעריך כי החוק ייתן לציבור כלים להתמודד עם בעיה שמטרידה אותו מזה שנים, ויוצרת נזק רב למשק כולו - נזק שברוב המקרים אינו קל לזיהוי ולכימות, אך משמעותו הכלכלית גדולה מאד. בנוסף, צפוי החוק לצמצם גם את הבעיה של תדמית מדינת ישראל כ"מקלט" לשולחי דואר זבל לשאר העולם.

"אין ספק שבעיית דואר הזבל לא תיפתר כבמטה קסם תוך יום אחד", מסכם שקמוני, "אבל מהלך זה הוא המהלך המשמעותי ביותר עד היום להתמודד איתה".

איגוד האינטרנט הישראלי הוא עמותה ללא מטרת רווח והוא משמש כגוף התנדבותי שמטרתו קידום האינטרנט בישראל, וככזה פועל לקידום מטרות ציבוריות החשובות לכלל האוכלוסייה. האיגוד מעורב כיום בנושאים רבים הקשורים לאינטרנט בישראל, דוגמת תפעול מחלף האינטרנט הישראלי (IIX), רישום שמות מתחם תחת סיומת .il, עידוד ותמיכה בקבוצות משימה בנושאי נגישות לבעלי מוגבלויות, אינטרנט לגיל השלישי וייצוג ישראל בפעילויות בינלאומיות. החברות באיגוד האינטרנט הישראלי פתוחה לכל אדם וחברים בו מאות חברים הבאים מתחומי עיסוק שונים ומגוונים - אקדמיה, תעשיה, עסקים, רפואה, חינוך וכד'.

לאחר קרוב ל- 20 שנות נסיון בעסקי העיתונות הישראלית (כעורך חדשות ומגזינים) ועם רקע מוצק בתחום התקשורת השיווקית לחברת היי-טק רב-לאומית, הקים נחום דוניצה בשנת 1995 את "דוניצה תקשורת שיווקית - DMC", חברה שתספק שירותי קשרי עיתונות ויחסי ציבור לחברות מתחומים כלכליים שונים - עם התמחות בתחומי ההייטק והביומד. המשרד, הנחשב לאחד המובילים בתחומו, נבנה על בסיס גישה ייחודית לתחום יחסי הציבור, תוך שילוב הייעוץ האסטרטגי עם ההוצאה לפועל הטקטית ומשרת כיום כמה מהגופים היותר גדולים בתחום ההייטק במשק הישראלי.

www.donitza.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב